ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلایه سروش از دولت
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: یکی از پیام‌رسان‌ها به جای حل مشکل، فرافکنی می‌کند

مدیرعامل سروش بعد از شکایت‌هایی که نسبت به کم‌لطفی اپراتورها و دولت نسبت به حمایت آنها داشت، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فناوری ارتباطات و همچنین دولتمردان قرار گرفته و خود وزیر ارتباطات نیز امروز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

مدیرعامل سروش بعد از شکایت‌هایی که نسبت به کم‌لطفی اپراتورها و دولت نسبت به حمایت آنها داشت، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فناوری ارتباطات و همچنین دولتمردان قرار گرفته و خود وزیر ارتباطات نیز امروز در حاشیه مراسم شرکت مخابرات نسبت به توییت‌های «میثم سیدصالحی» واکنش نشان داده است. «محمدجواد آذری جهرمی» تاکید کرده که این شکایات و اعتراضات پیام رسان سروش به‌جای آنکه مشکلات فنی را حل کند بیشتر شبیه یک عملیات روانی است.

وزیر ارتباطات کشورمان درباره قطع خدمات پیام‌رسان سروش در روزهای اخیر که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشته گفت:

«هم اکنون تنها یک پیام رسان در کشور نداریم و ۵ پیام رسان بومی در حال فعالیت هستند که یکی از آنها مرتباً به جای اینکه مسئله را در جلسات فنی حل کند، بحث را به عملیات روانی می کشاند که به نظر می رسد این نه به سود آنها و نه به سود کشور خواهد بود. باید بدانند که وزارت ارتباطات حمایت کننده است و مشکل را پیگیری می کند اما این مدل اعلام مشکل شائبه مسائل دیگری را به ذهن می رسد.»

گلایه سروش از دولت

جهرمی در ادامه این قبیل صحبت‌ها را به پروپاگاندا تشبیه کرده (که در ادبیات سیاسی به‌طور خلاصه مفهومی چون اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای رسیدن به هدفی خاص دارد) و این روش را نادرست تلقی کرده است:

«ما فقط همین یک پیامرسان را در کشور نداریم. چطور بقیه به مشکل نخوردند. این نوع عملیات روانی و ایجاد پروپاگاندا به جای جلسات فنی و پیگیری مصوبات، روش درستی نیست.»

پیش‌از این معاونت وزیر ارتباطات نیز نسبت به اظهارات مدیرعامل سروش موضع‌گیری کرده بود.  «مجتبی جوانبخت» دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان خطاب به مدیرعامل سروش گفته بود:«مؤظف به تأمین زیرساخت‌های مورد تأیید در مصوبه شورای عالی فضای مجازی هستیم نه هر آنچه نیاز دارید»

«مجتبی حسینی» کارشناس برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات نیز در گفتگو با دیجیاتو این اظهارات را نوعی زیاده‌خواهی سروش قلمداد کرده بود و تاکید داشت که این پیام‌رسان به‌جای پرداختن به زیرساخت‌های مناسب بیشتر روی مارکتینگ و تبلیغات خود کار کرده است.

گفتنیست اظهارات مسئولان بدنه وزارتخانه ارتباطات تاکنون با جوابیه‌ای رسمی از سوی سیدصالحی (مدیر پیام رسان سروش) مواجه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Heh
    Heh | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جناب اقای جهرمی جای اینکه حرف دل مارو بهشون حالی کنین وقتی دسترسی شو دارید تلگرام رو ازاد کنین هرچی شد با من. چی برای این گربه صفت هارو حمایت کنیم اصلا؟ این همه دولت کمک شون کرده و پول داده تازه اینجوری ام میگن. یدفعه بیان بگن هرکی سروش نداره اعدام بشه صاحبان پیام رسان سروش راضی میشن؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی