ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی مکلارن MP4/8 متعلق به آیرتون سنا با قیمتی نجومی به فروش رسید

سال 1993 یکی از درخشان ترین سال های اسطوره فرمول یک یعنی آیرتون سنای فقید بود. در آن سال این راننده برزیلی و آلن پراست رقابتی تنگاتنگ و میلی متری در طول فصل با هم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سال 1993 یکی از درخشان ترین سال های اسطوره فرمول یک یعنی آیرتون سنای فقید بود. در آن سال این راننده برزیلی و آلن پراست رقابتی تنگاتنگ و میلی متری در طول فصل با هم داشتند.

senna-prost-australija-1993

یکی از هیجان انگیزترین رقابت های سنا و پراست در دانینگتون پارک (Donington Park) جریان یافت. در این مسابقه سنا در آغاز مسابقه به رده پنجم سقوط کرد، اما با تلاشی مثال زدنی تا پایان دور اول با سبقت گیری از پراست خود را به جایگاه نخست رساند. این اتفاق در حالی رخ داد که بارش باران شرایط را برای رانندگان دشوار کرده بود.

1993 - Donington Park Start Schumi, Senna and Prost

گرند پری موناکو دیگر مسابقه به یاد ماندنی از رقابت های فرمول 1 در سال 1993 است. در این مسابقه پراست و شوماخر در دور تعیین خط به ترتیب اول و دوم شدند. سنا هم با خودروی مکلارن-فورد و 0.995  ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، در جایگاه سوم ایستاد.

علی رغم شروع از خط سوم، سنا توانست زودتر از پراست و شوماخر 78 دور مسابقه اصلی را کامل نموده و به مقام نخست دست پیدا کند. در این مسابقه اسطوره برزیلی بر پشت فرمان مکلارن MP4/8 نشسته بود و این خودرو نقشی کلیدی در شکست ویلیامز FW15C متعلق به پراست داشت.

Ayrton-Senna-Monaco

اتومبیلی که سنا در موناکو با آن به مقام قهرمانی رسید، اخیرا در یک حراجی با ثبت قیمتی باورنکردنی فروخته شده است. برای این مکلارن ارزشمند، رقمی برابر با 4,197,500 یورو پرداخت شده که در نوع خود کم سابقه است. گفته می شود برنی اکلستون (Bernie Ecclestone) مدیر سابق رقابت های فرمول یک خریدار اتومبیل سنا بوده است.

1993-mclaren-cosworth-ford-mp4-8a-formula-racing-single-seater-sold-for-4197_27

مکلارن MP4/8 مذکور 505 کیلوگرم وزن داشته و از تایرهای ساخت شرکت معروف Goodyear بهره می برد. این خودرو نیروی خود را از یک موتور 3.5 لیتری V8 که توسط فورد و کازورث (Cosworth) توسعه یافته، دریافت می کند. وظیفه انتقال قدرت را نیز یک گیربکس نیمه خودکار بر عهده دارد. به لطف این پیشرانه، مکلارن ثابت کرد که می تواند تیم ویلیامز را به خوبی به چالش بکشد.

1993-mclaren-cosworth-ford-mp4-8a-formula-racing-single-seater-sold-for-4197_27

میکا هاکینن راننده معروف دیگری است که کار خود را با خودروی MP4/8 در تیم مکلارن آغاز کرد. مایکل آندرتی قهرمان مسابقات ایندی کار در سال 1991 نیز در تنها فصلی که در رقابت های فرمول یک حضور داشت، بر پشت فرمان MP4/8 نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alizesta
    alizesta | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نجومی تر قیمت پراید نیست

    • Abolfazl
      Abolfazl | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      ول کنین دیگه پراید پراید پراید

مطالب پیشنهادی