ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ به دنبال مشتری برای چیپست های اگزینوس

واحد نیمه هادی سامسونگ که یکی از ده ها کسب و کار وابسته به این غول تکنولوژی کره ای به شمار می رود در حال حاضر صرفا محصولات را برای استفاده در تلفن های هوشمند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

واحد نیمه هادی سامسونگ که یکی از ده ها کسب و کار وابسته به این غول تکنولوژی کره ای به شمار می رود در حال حاضر صرفا محصولات را برای استفاده در تلفن های هوشمند سامسونگ تولید میکند.

با این حال اما طبق گزارش تازه ای که رویترز منتشر کرده است ممکن است به زودی شاهد تغییراتی در این شرایط باشیم. براساس این گزارش سامسونگ هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های دیگر است تا مشتری های بیشتری را برای چیپست های اگزینوس خود دست و پا کند. هم اکنون تنها شرکت چینی میزو است که از چیپست های اگزینوس سامسونگ استفاده می کند. با این اقدام اما سامسونگ قطعا به رقیب جدی تری برای کوالکام بدل می شود که در حال حاضر برای بخش عمده ای از شرکت های تولید کننده موبایل چیپست می سازد.

ZTE

البته اشاره کنیم که در برهه کنونی تنها یک نام در فهرست خریداران احتمالی چیپست های اگزینوس سامسونگ به چشم می خورد و آن ZTE است. این کمپانی چینی چندی پیش به خاطر فروش قطعات آمریکایی به ایران و کره شمالی به مدت هفت سال از خرید آنها محروم شد.

همین مساله نیز ZTE را بر آن داشت تا به دنبال تنوع دادن به شرکت های تامین کننده قطعات مورد نیازش باشد و واحد نیمه هادی سامسونگ می تواند در صدر این لیست قرار بگیرد. در حال حاضر البته کره ای ها از نظر تولید چیپست پشت سر کوالکام و اپل قرار دارند و در اصل کوالکام کل بازار را در قبضه خود دارد.

در آن سو، چیپست های اگزینوس سامسونگ قرار دارند که به خاطر محبوبیت خوب موبایل های تولیدی این شرکت سومین جایگاه بازار را به خود اختصاص داده اند. باید اشاره کنیم که پرچمداران اخیر این شرکت یعنی گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس نیز به غیر از چند بازار از این چیپست بهره می گیرند.

گلکسی اس ۹

در انتها بد نیست اشاره کنیم که کوالکام به خاطر از دست دادن ZTE قطعا متحمل خسارت هایی می شود و آنطور که اعلام کرده در سه ماهه بعدی حدود سه درصد از درآمدهایش کم می شود.

علت هم در واقع این است که ZTE پیشتر چهارمین تولید کننده بزرگ موبایل در آمریکای شمایل به شمار می رفت و در محصولاتش از چیپست های تولیدی کوالکام بهره می گرفت.

حال از آنجا که این شرکت چینی قصد دارد آمریکا را ترک کند و به دنبال شریک دیگری برای خود می گردد، اوضاع کمی برای کوالکام پیچیده شده است. البته این شرایط می تواند به نفع سامسونگ باشد و راه را برای مطرح شدن هرچه بیشتر نام این شرکت هموار نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی