ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا X6 رسما معرفی شد؛ موبایلی با بریدگی نمایشگر و ۶ گیگابایت رم

روز گذشته عکس های تبلیغاتی از موبایل نوکیا X6 در فضای مجازی منتشر شد که کلیه اطلاعات مربوط به این موبایل را در اختیارمان قرار می داد و امروز شرکت HMD Global رسما آن را معرفی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

روز گذشته عکس های تبلیغاتی از موبایل نوکیا X6 در فضای مجازی منتشر شد که کلیه اطلاعات مربوط به این موبایل را در اختیارمان قرار می داد و امروز شرکت HMD Global رسما آن را معرفی کرد.

دستگاه ظاهرا در چین معرفی شده و دقیقا همان چیزی است که با توجه به عکس های لو رفته از آن انتظار می رفت؛ موبایلی با بدنه ای از جنس شیشه و فلز که از حسگر اثرانگشت در بخش پشتی بدنه اش بهره می برد. نوکیا X6 همچنین به دوربین دوگانه اصلی با آرایش عمودی در پشت بدنه مجهز شده که یک فلاش LED نیز آن را همراهی می کند.

برای آنکه مطمئن شوید این گوشی به خانواده موبایل های نوکیا تعلق دارد برند شرکت فنلاندی در هر دو روی دستگاه حک شده است.

محصول تازه HMD Global به نمایشگری با حاشیه های بسیار اندک و گوشه های گرد مجهز شده و پایین نمایشگر آن نیز یک «چانه» کوچک دیده می شود. به رسم این روزهای بازار موبایل دنیا نیز یک بریدگی در بالای صفحه نمایشگر این موبایل به چشم می خورد که تقریبا هم اندازه با بریدگی نمایشگر پی ۲۰ هواوی و آنر ۱۰ است.

نوکیا X6

لازم است اشاره کنیم که این گوشی اولین محصول با برند X است که توسط HMD ارائه می شود دوربین آن نیز دارای قابلیت هایی در زمینه هوش مصنوعی است.

نوکیا X6 همچنین به یک نمایشگر ۵.۸ اینچی فول اچ دی پلاس (با رزلوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) مجهز شده است و نسبت تصویر ۱۹:۹ دارد. این نمایشگر همچنین توسط شیشه مقاوم گوریلا گلس ۳ محصول شرکت کورنینگ محافظت می شود.

توان پردازشی دستگاه را هم یک چیپست ۶۴ بیتی و هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۳۶ تامین می کند که در زمره تراشه های میان رده کوالکام قرار دارد.

نوکیا X6 همچنین به چهار یا ۶ گیابایت رم مجهز است؛ مدل بهره مند از ۴ گیگابابت رم آن در قالب دو نسخه با حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت موجود خواهد بود و نسخه پشتیبانی کننده از ۶ گیگابایت رم نیز با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می شود. البته در نظر داشته باشید که در تمامی نسخه ها میتوان با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی این ظرفیت را ارتقاء داد.

در پشت بدنه این موبایل نیز همانطور که در بالا اشاره شد یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.0 و ابعاد پیکسلی 1.0um خودنمایی می کند که یک حسگر ۵ مگاپیکسلی ثانویه (تک رنگ با گشودگی دهانه لنز f/2.2 ) آن را همراهی می کند.

برای گرفتن سلفی هم یک دوربین جلویی ۱۶ مگاپیکسلی در بدنه این موبایل به چشم می خورد. جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز بخشی از این پکیج است و خود دستگاه هم طبق وعده شرکت سازنده همراه با اندروید ۸.۱ عرضه خواهد شد.

نوکیا X6

 

نوکیا X6 همچنین یک درگاه هیبریدی برای قرار دادن دو سیم کارت یا یک سیمکارت و کارت حافظه میکرو اس دی دارد. انرژی مورد نیاز این اجزا را هم یک باتری ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعتی تامین می نماید که از تکنولوژی کوییک شارژ ۳ کوالکام نیز پشتیبانی می کند.

یک پورت USB Type-C نیز در بخش پایینی بدنه این موبایل دیده می شود در حالی که پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

نوکیا 6X ابعادی برابر با ۱۴۷.۲ در ۷۰.۹۸ در ۷.۹۹ یا ۸.۵۹ میلی متر دارد و وزن آن از ۱۵۱ گرم فراتر نخواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام دوستان دیجیاتویی ♥
    من تازه عضو سایت شدم اما سالیان سال پس از سرگذشت غم انگیز سایت خوبی مثل نارنجی اخبار تکنولوژی رو از این اینجا هم برررسی میکردم

    مدتی کاربر سایت رقیب بودم. که این سایت بدلیل سایت های کثیف خودش و ممیزی و سانسور کردن کامنت ها دست خودش رو برای کابرهاش رو کرد و نشون داد اون سایت توسط یه مشت عرزشی اداره میشه.
    خیلی از کابرهاش ریزش کردن و کمتر کسی اخبار رو از اونجا دنبال میکنه. این بهترین فرصت هست برای دیجیاتو که با اعمال ساسیت های درست در آزادی در کامنت های کاربرها این اجازه رو بده کاربرها هر نظری که دارن بدون تاخیر در سایت منتشر بشه و هر نظراتشون رو به بحث بزارن ...سایت دیجیاتو از نظر علم ودانش و سرعت عمل خبرنگاری از هر سایت دیگه ای تو ایران سرتره منتهی همین موردی که گفتم رو باید پیاده سازی کنه و همچنین دستی به قالب و سر روی سایتش بکشه مطمنم میتونید رتبه یک ایران توی اخبار تکنولوژی بشید فقط فرصت پیش اومده ریزش سایت کاربرای رقیب رو که عرض کردم نادیده نگیرید که کاربرا بیان اینجا.
    مرسی که هستید

    • MR.SRT
      MR.SRT | ۳ تیر ۱۳۹۷

      همونایی که گفتی اینجا هم وجود داره
      من چند ساله هر دوتارو همزمان دنبال میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی