ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید P
تکنولوژی

اندروید P اپلیکیشن‌های فریز شده در پس زمینه را به طور خودکار می بندد

همانطور که می‌دانید وقتی اپلیکیشنی در اندروید هنگ یا فریز می‌کند، پنجره‌ای حاوی پیام “app not responding” یا به اختصار (ANR) روی صفحه ظاهر می‌شود. شما می‌توانید از روی این پنجره، اپلیکیشن مشکل‌دار را مجبور ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

همانطور که می‌دانید وقتی اپلیکیشنی در اندروید هنگ یا فریز می‌کند، پنجره‌ای حاوی پیام “app not responding” یا به اختصار (ANR) روی صفحه ظاهر می‌شود. شما می‌توانید از روی این پنجره، اپلیکیشن مشکل‌دار را مجبور به بستن کنید یا اینکه برای به کار افتادن مجدد آن منتظر بمانید.

با این وجود، گوگل اعلام کرده که در اندروید P دیگر خبری از این پنجره نیست و اپلیکیشن‌های مشکل‌دار در این نسخه سیستم عامل به طور خودکار بسته خواهند شد. رتو مِیِر، یکی از مقامات گوگل در جریان برگزاری کنفرانس I/O در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد که در اندروید P دیگر ANR مشکل جدی‌ای نیست و در صورت ایجاد مشکل برای یک اپ، سیستم عامل آن را به طور خودکار می‌بندد.

این تغییر، تغییر بسیار مفیدی برای کاربران خواهد بود چرا که صبر کردن برای برطرف شدن مشکل یک اپلیکیشن فریز شده می‌تواند کار ملال‌آوری باشد. با این وجود اقدام گوگل برای حذف پیام ANR تا این لحظه با واکنش‌های متفاوتی روبرو بوده است.

پیام ANR در اندروید P به طور کامل حذف نشده است

به عنوان مثال، یکی از کاربران ردیت ضمن «احمقانه» خواندن این تصمیم اذعان داشته که هنگ کردن اپلیکیشن‌ها معمولا در دیوایس‌های ضعیف اتفاق می‌افتد. با این وجود وقتی کسی در پنجره ANR روی گزینه Wait اشاره می‌کند، مشکل بعد چند ثانیه برطرف خواهد شد. اما از طرف دیگر، یکی دیگر از کاربران ردیت به این موضوع اشاره کرده که پیام ANR در اندروید P به طور کامل حذف نشده و می‌توان از طریق تنظیمات توسعه‌دهندگان مجددا آن را فعال کرد.

در مجموع، به نظر می‌رسد که هدف گوگل از برداشتن پیام ANR تشویق توسعه‌دهندگان به ساخت اپلیکیشن‌هایی بوده که بدون عیب و نقص کار کنند. اگر چه این اقدام تحسین برانگیز است، اما حقیقت ماجرا اینجاست که توسعه اپلیکیشنی که با طیف عظیمی از دیوایس‌های اندرویدی سازگار باشد ابدا کار آسانی نیست.

گوگل اعلام کرده که این موضوع تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربران از اندروید نمی‌گذارد، اما شکی نیست که همین اقدام به ظاهر کوچک فشار زیادی را به جامعه توسعه‌دهندگان وارد خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی