ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Model S crash Utah (6)
خودرو

باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا

جمعه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S با خودروی آتش نشانی ایالت یوتا تصادف کرده و تا حد زیادی متحمل خسارت شد. نکته عجیب و جنجالی حادثه اینکه راننده ادعا می کند مدل S در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

جمعه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S با خودروی آتش نشانی ایالت یوتا تصادف کرده و تا حد زیادی متحمل خسارت شد. نکته عجیب و جنجالی حادثه اینکه راننده ادعا می کند مدل S در لحظه تصادف در حالت اتوپایلوت قرار داشته و وی درست چند ثانیه قبل از وقوع برخورد در حال استفاده از تلفن همراه خود بوده است.

آنطور که در گزارش حادثه آمده، سرعت تسلا مدل S بالا بوده و قبل از برخورد اقدامی در راستای کاهش سرعت صورت نگرفته است. علی رغم شدید بودن حادثه، کابین این خودروی برقی مقاومت خوبی از خود نشان داده؛ هر چند در این بین ظاهرا پای خانم راننده دچار شکستگی از ناحیه مچ شده است.

Tesla Model S crash Utah (6)

بعد از این حادثه، تسلا اعلام کرده که با همکاری دپارتمان پلیس South Jordan تحقیقات خود را درباره علت آن آغاز خواهد نمود. یکی از سخنگوهای تسلا در این باره گفته:

تسلا هنوز هیچ داده ای را از خودرو دریافت نکرده است. به همین خاطر حقایق درباره آنچه رخ داده در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست که آیا اتوپایلوت در آن لحظه فعال بوده یا خیر.

Tesla Model S crash Utah (4)

تاکنون تسلا چندین بار درباره محدودیت های سیستم اتوپایلوت نکاتی را به مالکین محصولات خود گوشزد کرده و گفته که این سیستم نمی تواند بطور مستقل خودرو را هدایت کند؛ علاوه بر این تسلا همواره رانندگان را به نگه داشتن دست ها بر روی فرمان در تمامی لحظات رانندگی توصیه کرده است.

tesla autopilot

در مواقعی که اتوپایلوت قادر به تشخیص مسیر یا علایم نباشد، از طریق پخش اخطارهای متعدد از راننده درخواست می کند که وارد عمل شود. در صورتی که راننده به این اخطارها بی توجه باشد، اتوپایلوت بصورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

تصادف مدل S در یوتا چندمین مورد در ماه های گذشته است که باعث ایجاد جنجال های رسانه ای برای تسلا می شود. در یکی از آخرین موارد، شاسی بلند مدل X در حالت اتوپایلوت با برخورد به حائل بتنی در اتوبانی در ایالت کالیفرنیا دچار آتش سوزی شده و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.

در دیگر تصادف مرگبار که همین چند روز پیش به آن پرداختیم، یک دستگاه مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف آتش گرفت. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان دیگر با تحمل جراحاتی به بیمارستان انتقال یافت. هنوز معلوم نیست که در این حادثه اتوپایلوت مدل S فعال بوده یا خیر.

ناگفته نماند ایلان ماسک با انتشار توئیت هایی به تصادف مدل S در یوتا واکنش نشان داده است. وی در این توئیت ها از محافظت بسیار خوب مدل S از راننده خود تمجید کرده؛ به اعتقاد آقای ماسک تصادف با سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می توانست صدمات و آسیب دیدگی های شدیدتری به دنبال داشته باشد.

Tesla Model S crash Utah (1)

بنیانگذار و مدیر عامل تسلا به جنجال سازی رسانه ها نیز اشاره کرده و از سکوت آنها در برابر حدود 40,000 کشته سوانح جاده ای در آمریکا انتقاد نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • npp
    npp | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این نکته که هرجا تسلا تصادف می‌کنه خبر رسانه‌ای می‌شه نشون می‌ده که چقدر انتظار از این ماشین زیاده. حتی اگر اتوپایلوت هم فعال نباشه.

  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تمومی نداره این تصادفات تسلا؟

    • hmasroor
      hmasroor | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

      به دیجیاتو بگید تصادفات ارابه مرگ پراید هم پوشش بده بعد اون وقت از تعداد تصادفات تسلا شکایت کن.

      • ائلشن جوادی
        ائلشن جوادی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

        حق پراید داره خورده میشه...پراید به عنوان اولبن رقیب تسلا ...باید تصادف های پراید رو هم پوشض بدین.‌.و در نهایت به این نکته برسیم که پراید بهتر از تسلا...

  • ?️
    ?️ | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    همه ماشین‌ها تصادف دارند. باید پرسید در چند کیلومتر رانندگی این اتفاق افتاده.

مطالب پیشنهادی