ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

myPersonality
تکنولوژی

داده های سه میلیون کاربر فیسبوک از طریق تست دانشگاه کمبریج درز کرد

محققان دانشگاه کمبریج داده های مربوط به تست روانشناسی ۳ میلیون کاربر فیسبوک را در پورتالی با امنیت پایین منتشر کرده اند که امکان دسترسی افراد غیرمجاز به آن وجود دارد. این اطلاعات شامل پاسخ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

محققان دانشگاه کمبریج داده های مربوط به تست روانشناسی ۳ میلیون کاربر فیسبوک را در پورتالی با امنیت پایین منتشر کرده اند که امکان دسترسی افراد غیرمجاز به آن وجود دارد.

این اطلاعات شامل پاسخ های کاربران به سوال های شخصی از قبیل جنسیت، سن و اطلاعات دیگری است و در مورد ۱۵۰ هزار نفر بروزرسانی های استاتوس را نیز شامل می شود.

جمع آوری این حجم از اطلاعات طی یک تست روانشناسی به نام myPersonality صورت گرفته که در مجموع ۶ میلیون نفر در آن مشارکت داشته اند. این داده ها قرار بوده تنها در دسترس محققان مجاز قرار داشته باشد اما نام کاربری و رمز عبور دسترسی و دانلود به آنها را می توان به آسانی در اینترنت به دست آورد.

یکی از معاونان فیسبوک به نام «ایمه ارچیبرگ» در بیانیه ای مدعی شده که فیسبوک از احتمال تناقض این اپلیکیشن با سیاست های حریم شخصی اطلاع داشته و به همین خاطر از حدود یک ماه قبل آن را به حالت تعلیق درآورده است:

ما در حال بازرسی myPersonality هستیم و در صورتی که مسئولان آن از همکاری با امتناع کنند، این اپلیکیشن را ممنوع خواهیم کرد.

فرایند درز اطلاعات کاربران در این مورد شباهت بسیاری به رسوایی «کمبریج آنالیتیکا» دارد که طی آن اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربرانی که در تست thisisyourdigitallife شرکت کرده بودند، در دسترس افراد غیر مجاز قرار گرفته بود. در هر دو مورد آزمون ها توسط دانشگاه کمبریج برگزار شده و محقق اصلی آنها هم فردی به نام «الکساندر کوگان» بوده است.

کوگان بنیانگذار thisisyourdigitallife است و از سال ۲۰۱۴ به پروژه myPersonality پیوسته، با این حال دانشگاه کمبریج مدعی است که تحقیق فعلی پیش از پیوستن کوگان شروع شده و فرایندهای بررسی آن با روش های کوگان ارتباطی ندارد. الکساندر کوگان تا کنون واکنش خاصی نسبت به این مسائل نداشته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی