نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

اخبار حاکی از آن است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقت کرده است با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در منطقه ی غیر نظامی کره دیدار کند.

دیدارهای کیم جونگ در نظر عموم مردم اتفاق نادری محسوب می شود. این چهره ی مرموز هفته ی گذشته با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و در ماه مارس سال میلادی جاری سفری به چین برای دیدار با شی ژینپینگ رئیس جمهور این کشور داشت. جز این موارد، کیم جونگ اون که از سال ۲۰۱۱ به سمت رهبری کره شمالی منصوب شده سفر دیگری به خارج از کشورش نداشته است.

سفرهای بین المللی قبلی کیم جونگ اون نشان داده است او عادت های عجیبی در زمان سفر دارد.

یک کاروان حفاظتی انسانی خودروی او را احاطه کرد

کره شمالی

هفته ی گذشته در ابتدای مذاکرات صلح با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی وقتی خودروی کیم جونگ اون به محل رسید، دوربین های حاضر در آنجا صحنه ی عجیبی را ثبت کردند: کاروانی از ۱۲ محافظ که لباس های رسمی به تن داشتند، خودروی رهبر کره شمالی را احاطه کرده بودند و در کنار آن می دویدند.

این «کاروان حفاظتی انسانی» با همان سرعت خودروی کیم جونگ اون در کنار آن می دویدند و حتی زمانی که خودرو دور می زد این کاروان فرم حرکت خود را حفظ می کرد تا آنکه در نهایت خودرو توقف کرد و محافظان توانستند برای لحظاتی نفس تازه کنند.

با یک قطار ضدگلوله ی کندرو سفر می کند

نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

اغلب رهبران دنیا با هواپیما سفر می کنند اما کیم جونگ اون مانند پدر و پدربزرگش ترجیح می دهد از قطار اختصاصی استفاده کند.

در سفرهای رهبر کره شمالی، مانند سفر ماه گذشته ی او به چین، از سه قطار استفاده می شود: قطار حفاظت پیشرفته، قطار کیم جونگ اون و قطار دیگری که مخصوص محافظان و تدارکات است.

همه ی ۹۰ واگن قطار کیم جونگ اون که از حفاظت پیشرفته برخوردار است ضدگلوله بوده و وزن اضافی قطار سبب شده تا حداکثر سرعت قطار تنها ۳۷ مایل (حدود ۵۹ کیلومتر) در ساعت باشد.

به جای دستشویی های عمومی از یک توالت شخصی استفاده می کند

طبق مصاحبه ی لی یون کئول یکی از اعضای سابق یگان حفاظت کره شمالی با نشریه ی واشنگتن پست، از قرار معلوم کیم جونگ اون در زمان سفر به جای سرویس های بهداشتی عمومی از یک «توالت شخصی» استفاده می کند.

لی در اینباره می گوید: «رهبر کره شمالی به جای استفاده از دستشویی های عمومی، یک توالت شخصی دارد که در زمان سفر همراه او است. مدفوع او حاوی اطلاعاتی درباره ی وضعیت سلامتی او است به همین دلیل نباید اثری از آن باقی بماند.»

طبق گزارش آژانس خبری دیلی اِن کِی کره جنوبی در سال ۲۰۱۵، یک توالت به شکل سفارشی در داخل یکی از خودروهای کاروان زره پوش کیم جونگ اون ساخته شده است.

از پیونگ یانگ یک دستگاه نودل ساز ویژه آورده بود

کیم جون اون با دقت در مورد دیدار خود با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی برنامه ریزی کرده بود تا ذائقه ی شخصی هر دو رهبر در نظر گرفته شود.

کیم جونگ اون به همراه خود یک دستگاه نودل ساز ویژه برای آماده کردن «ننگ میان» آورده بود. ننگ میان نوعی نودل از آرد گندم سیاه است که به صورت سرد سرو می شود. این غذا توسط سرآشپز یکی از رستوران های مشهور پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی آماده شد.

تنها سفر بین المللی او پنهانی انجام شد

دیدار کیم جونگ اون با شی ژینپینگ رئیس جمهور چین در ماه مارس سال میلادی جاری از چند جهت حائز اهمیت است. اول آنکه، این اولین سفر بین المللی کیم جونگ اون بعد از به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۱۱ بود.

اما پنهانی بودن این سفر هم به اهمیت آن افزوده است. سفر کیم جونگ اون به چین تا پیش از پایان آن پنهان باقی مانده بود. خبر این سفر بعد از خروج کیم جونگ اون با قطار زره پوشش از پکن منتشر شد و شاهدان کنجکاو پی بردند این قطار زره پوش که پیش از آن پنهانی وارد پایتخت چین شده بود حامل رهبر کره ی شمالی بوده است.

هرگز از باندهای فرود شخصی اش دور نمی شود

کیم جونگ اون به علاقه ی زیادش به چیزهای عجیب و غریب شهرت دارد و این مسأله در مورد سفرهای داخلی او هم صدق می کند. طبق گزارش ها، به دستور کیم جونگ اون پنج باند فرود اختصاصی برای استفاده ی شخصی او ساخته شد.

این باندهای فرود در نزدیکی کاخ های متعدد و ایستگاه های قطار اختصاصی او واقع شده اند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود