ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با استاندارد جدید وای-فای روترهای مش متنوع با هم سازگار می شوند

در سه سال اخیر روترهای مِش بسیار محبوب شده اند. به واسطه این روترها می توانید دو، سه یا حتی تعداد بیشتری روتر را در شبکه خانگی خود ادغام کنید تا با ساخت شبکه توری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

در سه سال اخیر روترهای مِش بسیار محبوب شده اند. به واسطه این روترها می توانید دو، سه یا حتی تعداد بیشتری روتر را در شبکه خانگی خود ادغام کنید تا با ساخت شبکه توری در تمام نقاط خانه به شبکه دسترسی داشته باشید و حتی اگر یکی از روترها از کار افتاد، باز هم مسیرهای ارتباطی دچار اختلال نشوند. با این حال یکی از مشکلات اساسی فعلی این است که به این منظور باید تمامی روترهای مورد استفاده، ساخت یک کمپانی باشند. با ارائه استاندارد جدید قرار است این محدودیت حل شود.

کمپانی های سازنده در بسیاری از موارد روترهای مش را به صورت کیت هایی شامل دو یا تعداد بیشتری روتر مش می فروشند و به این ترتیب می توانید شبکه بیسیمی شامل روترهای مش ایجاد کنید که در تمام نقاط محل مورد نظرتان به آن دسترسی داشته باشید و به عبارتی موانعی از جمله دیوارها، مشکلی در دسترسی شما به شبکه ایجاد نکنند.

به دلیل محدودیت فعلی که وجود دارد، در صورتی که بخواهید برای شبکه توری (مش) خود روتری از برند جدیدی خریداری کنید، باید تمامی روترهای شبک مش خود را نیز تعویض نمایید. اتحادیه وای-فای (Wi-Fi Alliance) استاندارد جدیدیی به نام «EasyMesh» را معرفی کرده که به تولید کنندگان روتر اجازه می دهد روترهای مشی را بسازند که می تواند با نمونه های دیگر کمپانی ها نیز سازگار بوده و کار کند.

شبکه مش

استاندارد جدید موجب می شود روترهای مش بیش از پیش فراگیر شوند. البته نباید فراموش کرد که در این راه مانع مهمی نیز وجود دارد. شرکت ها معمولاً تمایل دارند کاربران خود را حفظ کنند. با پیاده سازی استاندارد جدید ممکن است بسیاری از کاربران به سراغ کمپانی های دیگر بروند که این مسئله برای برخی از کمپانی ها خوشایند نخواهد بود.

در کنفرانس خبری معرفی استاندارد مورد بحث، هیچ کمپانی تولید کننده روترهای مشی، پشتیبانی خود از آن را تأیید نکرده. انتظار می رود در آینده شاهد همکاری شرکت های مطرح در این زمینه باشیم.

احتمالاً به زودی صدور گواهینامه ها برای روترهای سازگار با EasyMesh آغاز شود. البته هنوز هیچ تخمین زمانی مشخصی برای ارائه اولین روتر سازگار با این استاندارد اعلام نشده. در عین حال روترهای مش فعلی نیز می توانند با به روز رسانی هایی از EasyMesh پشتیبانی کنند که البته ارائه پشتیبانی در این مورد به تولید کنندگان بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی