ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دوتا 2 رکورد جایزه بازی‌های ویدیویی را جابجا کرد: 5 میلیون دلار در یک روز

دیگر فاصله زیادی تا برگزاری دوره جدید مسابقات اینترنشنال 2018، تورنمنت اصلی بازی دوتا 2 که دارای رکورد بیشترین مبلغ جایزه تعیین شده در تاریخ ورزش های الکترونیک است باقی نمانده. امسال هم مثل چند ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

دیگر فاصله زیادی تا برگزاری دوره جدید مسابقات اینترنشنال 2018، تورنمنت اصلی بازی دوتا 2 که دارای رکورد بیشترین مبلغ جایزه تعیین شده در تاریخ ورزش های الکترونیک است باقی نمانده. امسال هم مثل چند سال گذشته، Valve با عرضه بسته بتل پس (Battle Pass) همه هواداران بازی را به وجد آورد. اما این بار بتل پس و محتوای درون آن به قدری خوب است که ظرف یک روز رکورد خرید آن جابجا شد.

بتل پس بسته‌ای از محتوای مختلف، از اسکین ها و آیتم های ظاهری مربوط به هر هیرو تا مدهای جدید بازی است که هر سال با نزدیک شدن به مسابقات اینترنشنال عرضه می شود. هر سال 25 درصد از سود حاصل از فروش بتل پس به جایزه مسابقات اینترنشنال اضافه می شود و Valve فقط 1.5 میلیون دلار از مبلغ جایزه کلی را مستقیما تامین می کند.

بتل پس
اسکین های جدید بازی هم بسیار زیبا هستند. برای دیدن تصویر بزرگتر کلیک کنید

این خود گواهی بر کیفیت بالای محتوای بتل پس و ایجاد اشتیاق در بازیکنان برای خرید است. مسابقات اینترنشنال از سال 2015 با همین شیوه به یکی از باارزش ترین مسابقات در تاریخ ورزش های الکترونیکی تبدیل شده اند. در سال 2015 و سری پنجم مسابقات اینترنشنال جایزه مسابقات به 18 میلیون دلار، در سال 2016 به 20 میلیون دلار و در سال 2017 جایزه مسابقات به مبلغ حیرت انگیز 24 میلیون دلار رسید. رقمی که باعث شد طرفداران ورزش های الکترونیکی در سرتاسر جهان انگشت به دهان بمانند.

بتل پس
مبلغ فعلی جایزه اینترنشنال 2018 پس از گذشت یک هفته از عرضه بتل پس

اما با وجود تمام اینها، بتل پس باز هم امسال همه را سورپرایز کرد. بتل پس در سه شنبه هفته گذشته منتشر شد و ظرف فقط یک روز جایزه مسابقات به پنج میلیون دلار رسید. فروشی بی سابقه در تاریخ جمع سپاری (Crowdfunding) که ثابت می کند امسال هم چیزهای خوبی در انتظار کسانی است که می خواهند بتل پس را بخرند. جایزه بتل پس امروز و پس از گذشت یک هفته به 9,185,000 دلار رسیده است.

بتل پس جدید اقیانوسی از محتوای جدید را در اختیار طرفداران قرار می دهد. برخی از این محتوا عبارت اند از:

  • اضافه شدن اسپری ها به بازی، ایده ای که از بازی کانتر و Half-Life سرچشمه گرفته
  • چالش های تیمی جدید
  • اضافه شدن حال مچ میکینگ بر اساس نقش (Role-Based Matchmaking) که به شما اجازه می دهد قبل از شروع بازی نقش خود را انتخاب کنید
  • رای گیری آیتم آرکانا و اسکین های جدید

در کنار اینها قرار است یک گیم مد جدید و بسیار جذاب به نام The Underhollow هم به بازی اضافه شود که تا حدودی شبیه بازی های بتل رویال است. در این مد شما در قالب گروه های سه نفره وارد یک نقشه جدید شده و با گروه های دیگر و غول های نقشه می جنگید. آخرین تیم باقی مانده در بازی پیروز خواهد شد

یکی از مدهای دیگری هم که به بازی اضافه شده است حالت Mutation Mode است. این حالت مشابه بازی عادی است با این تفاوت که در هر بازی تغییر در روال عادی بازی داده می شود. مثلا شما می توانید تیم های خود را احیا کنید یا هیروهای کشته شده در زمین منفجر می شوند و به اطرافیان خود صدمه می زنند.

همچنین، اگر مقدار جایزه اینترنشنال از دوره قبل یعنی 24 میلیون دلار عبور کند تمام کسانی که بتل پس خریدند 10000 بتل پوینت (امتیاز بتل پس که برای خریدن آیتم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد) دریافت می کنند و اگر جایزه مسابقات به 30 میلیون دلار برسد، همه صاحبان بتل پس 10000 بتل پوینت دیگر هم دریافت خواهند کرد. پس بهتر است دوستان و آشنایان خود را وادار به خریدن بتل پس کنید.

روی هم رفته این محتوای جدید تجربه بازی را از یکنواختی خارج می کند و حال و هوای تازه ای به هواداران می دهد، چیزی که طی سال های گذشته به رشد دوتا 2 کمک بسیار زیادی کرده است.

در حال حاضر بتل پس با قیمت 10 دلار موجود است و می توان لول های آن را به صورت جداگانه خریداری کرد. فروش بتل پس از 1 سپتامبر به پایان خواهد رسید. یعنی برای شکستن رکورد 3 ماه وقت هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی