ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کیا اسپرتیج با پیشرانه هیبریدی جدید در راه است

خودروساز کره ای کیا سه شنبه گذشته اعلام کرد برنامه هایی را برای ارایه یک پیشرانه هیبرید نرم تدارک دیده است. این پیشرانه با طیف گسترده ای از محصولات کیا سازگاری داشته و می توان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خودروساز کره ای کیا سه شنبه گذشته اعلام کرد برنامه هایی را برای ارایه یک پیشرانه هیبرید نرم تدارک دیده است. این پیشرانه با طیف گسترده ای از محصولات کیا سازگاری داشته و می توان از آن در مدل های محتلف استفاده کرد.

کیا نام EcoDynamics+ را برای پیشرانه سبز خود برگزیده است. این پیشرانه از یک موتور دیزلی و موتور برقی 48V به همراه یک واحد ژنراتور-استارتر تشکیل یافته است.

kia-to-launch-new-sportage-with-ecodynamics-mild-hybrid-in-2018-125684_1

ارایه این پیشرانه سبز نخستین گام اساسی کیا در راستای استراتژی برقی سازی محصولات در آینده نزدیک به شمار می رود. آنطور که اعلام شده اسپرتیج اولین مدلی است که به پیشرانه هیبریدی جدید مجهز می شود. انتظار می رود اسپرتیج هیبرید نرم اواخر امسال از راه برسد.

Kia sportage 2018 (5)

بعد از اسپرتیج نوبت به نسل سوم Ceed خواهد رسید. نسخه هیبریدی این خودرو نیز در ماه های آغازین سال جدید معرفی خواهد شد.

طبق گفته های مقامات کیا، پیشرانه EcoDynamics+ از فرایند Selective Catalytic Reduction برای کنترل و کاهش گازهای آلاینده استفاده می کند، به همین خاطر میزان آلایندگی آن بر اساس استاندارد WLTP چهار برابر و بر اساس استاندارد NEDC تا هفت درصد کاهش می یابد.

Kia sportage 2018 (5)

همانند پیشرانه های مشابه، EcoDynamics+ نیز از قابلیت start-stop بهره می برد. به لطف این قابلیت در زمان هایی که باتری شارژ کافی داشته باشد، موتور درون سوز هنگام شروع حرکت یا ترمزگیری بصورت خودکار خاموش شده و از مصرف سوخت بی مورد جلوگیری می کند.

سیستم هیبرید نرم کیا هم در مدل های دستی و هم در مدل های اتوماتیک به کار گرفته خواهد شد. این سیستم با تمامی مدل های دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل سازگاری خواهد داشت.

Kia sportage 2018 (5)

ناگفته نماند کیا در نظر دارد تا سال 2025 محصولات خود را با پیشرانه های سبز به میدان بفرستد. ارایه 5 مدل هیبریدی جدید، 5 مدل هیبریدی شارژی و 5 مدل تمام برقی بخشی از این استراتژی است. طبق شنیده ها در حوالی سال 2020 نیز شاهد یک خودروی هیدروژنی-برقی با برند کیا خواهیم بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinnn
    yasinnn | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فقط من از طراحی جلو این ماشین اینقد بدم میاد یا بقیه هم همینطورن؟

مطالب پیشنهادی