ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Bombarika؛ بمب را از خانه دور کنید

بازی Bombarika اخیرا سر و صدای نسبتا زیادی به پا کرده و اگرچه به اندازه جوی که دورش به راه افتاده، اثر ماندگاری نیست اما برای کسانی که از بازی‌های بی‌پایان خسته‌ شده‌اند، نبرد بین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بازی Bombarika اخیرا سر و صدای نسبتا زیادی به پا کرده و اگرچه به اندازه جوی که دورش به راه افتاده، اثر ماندگاری نیست اما برای کسانی که از بازی‌های بی‌پایان خسته‌ شده‌اند، نبرد بین پابجی و فورتنایت دیگر برای‌شان جذابیت ندارد و به دنبال تجربه‌‌ای متفاوت با کلیشه‌های صنعت بازی موبایل هستند، مطمئنا یکی از بهترین گزینه‌های حال حاضر به شمار می‌رود.

 

بازی در هر مرحله بمب یا بمب‌هایی را در خانه رها می‌کند و تنها کار بازیکن این است تا مانع انفجار آن در محیط اتاق شود. برای این کار هم باید از وسیله‌های خود خانه کمک بگیرید؛ با کلیک روی بعضی وسیله‌های خانه، شاهد یک واکنش متفاوت از سوی آن‌ها خواهید بود و اینکه در موقعیت مناسب از کدام یک استفاده کنید، بزرگترین چالش بازی Bombarika است.

مثلا اسکرین شات پایین را ببینید، در اینجا ابتدا باید پنکه را راه انداخته و سپس در را باز کنید تا بمب مستقیم به سمت سالن و میز برود. حالا با کلیک روی میز، این جسم ضربه‌ای به بمب می‌زند و آن را به سمت قالیچه‌ای که قابلیت گرانشی دارد، می‌فرستد. در نهایت هم میز رو به رو قالیچه را بچرخانید و در زیرزمین را باز کنید تا بمب به درون آنجا بیافتد.

Bombarika
بازی عنوانی آفلاین بوده و برای تجربه آن نیازی به اینترنت ندارید.

تمام مرحله‌های بازی Bombarika از همین قاعده پیروی می‌کنند و البته در ادامه سازنده با عناصری همانند بمب‌های بیشتر سعی کرده معماها را تکراری شدن نجات دهد که کاملا هم به هدفش رسیده اما چیزی که Bombarika را به یک اثر ماندگار تبدیل نمی‌کند، پیچیدگی‌های اضافی تعدادی از مرحله‌ها است.

سازنده به واسطه تعامل بین کاربر و محیط، معماهای جذابی طراحی کرده و توانسته به خوبی از پتانسیل‌های موبایل استفاده کند. همان چیزی که در سری The Room و مانیومنت ولی هم دیده بودیم. با این حال وجود بیش از اندازه جسم‌ها در بعضی قسمت‌ها، باعث شده تا بازی گاهی اوقات خیلی شلوغ به نظر می‌رسد.

بازی Bombarika
در هنگام حل معماها، حواس‌تان به زمان هم باشد؛ اگر به اتمام برسد بمب منفجر خواهد شد.

با وجود کاهش افت فریم و انیمیشن‌های کند بمب در بخش‌هایی از بازی، بزرگترین نکته منفی Bombarika به همین شلوغی اغراق شده ساخته Street Lamp برمی‌گردد. البته به خاطر ویژگی‌های مثبت زیاد Bombarika، هیچکدام از این نقاط ضعف مانع تجربه این عنوان نمی‌‌شوند.

بازی Bombarika عنوان زیبایی است، معماهای متنوعی داشته و سازنده به کمک طراحی خوب معماها توانسته از ایده‌ای ساده اثری سرگرم‌کننده بسازد. بنابراین اگر به دنبال عنوانی معمایی با مکانیزم‌های متفاوت گیم‌پلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به بازی داشته باشید؛ تلاش برای دور کردن بمب از محیط خانه نیز جذابیت‌های خودش را دارد.

BOMBARIKA

BOMBARIKA

سازنده: Street Lamp Games قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 560 / مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی