ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک از سفرهای 1 دلاری و 500 کیلومتر بر ساعتی در تونل‌های بورینگ کمپانی می‌گوید

بامداد امروز رویداد The Boring Company Information Session برگزار شد و در جریان آن، ایلان ماسک و استیو دیویس، مدیر پروژه های بورینگ کمپانی از جزییات مربوط به چشم انداز خود برای شبکه ای از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

بامداد امروز رویداد The Boring Company Information Session برگزار شد و در جریان آن، ایلان ماسک و استیو دیویس، مدیر پروژه های بورینگ کمپانی از جزییات مربوط به چشم انداز خود برای شبکه ای از تونل های زیرزمینی که مشکل ترافیک را در شهرهای بزرگ حل می کنند شرح دادند.

ماسک در بخشی از این کنفرانس گفت «ما نمی گوییم که این روش، تنها راهکار موجود [برای حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ] است» اما وی به صورت خاص ایده تاکسی های پرنده که شرکت هایی مثل بوئینگ و اوبر درباره آن رویاپردازی می کنند را به خاطر ایجاد نویز و خطرآفرینی، ناکارآمد دانست.

روز گذشته ماسک یکی از توییت های متروی لوس آنجلس را ری توییت کرد که در آن گفته شده بود هماهنگی هایی برای آزمایش های پیش روی بورینگ کمپانی انجام شده و این دو سازمان، از این پس با یکدیگر «شریک» خواهند بود.

بسیاری از سوالات مربوط به طرح لوپ داخل شهری ماسک تا به امروز در ویدیوهای مفهومی پاسخ داده شده اند، اما وی می گوید که برای دریافت هزینه 1 دلاری به ازای هر سفر برنامه ریزی کرده و تا سقف 16 نفر به صورت همزمان قادر به سفر داخل شهری از طریق تیوب های داخل این تونل ها خواهند بود.

یکی از چالش های فعلی بورینگ کمپانی، حفر تونل هایی است که باید به این طرح جامه عمل بپوشانند. اگرچه حفاری تونلِ زیر مقر اصلی شرکت اسپیس اکس با سرعت نسبتاً خوبی انجام شد، ماسک می خواهد سرعت کار را بالاتر ببرد. تیم بورینگ کمپانی در حال حاضر قادر به حفر 4.8 متر بر ساعت است اما ماسک می گوید باید سرعت حفاری به 480 متر بر ساعت برسد.

یکی از مسائلی که باعث کاهش سرعت حفر می شود، توقف دریل ها برای تقویت تونل، به جای دریل مداوم است. تخلیه خاک هم مسئله دیگری است که سرعت کار را کاهش می دهد. بورینگ کمپانی از همین حالا روی راهکارهایی برای حل این دو چالش کار می کند و ماسک مجدداً گفت که احتمال فروش لگوهایی در اندازه آجرهای واقعی وجود دارد.

بورینگ کمپانی تا به این لحظه در آزمایش های خود به سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت دست یافته اما ماسک به دنبال تیوب های هایپرلوپی است که با سرعتی نزدیک به 500 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند؛ برای مقایسه، بیشینه سرعت در آزمایش ها، 241 کیلومتر بر ساعت بوده است. با این حال نگرانی اصلی، دستیابی به سرعتی است که برای اشخاص داخل تیوب ها آزاردهنده نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دمش گرم . خیلی مرده .

  • rad
    rad | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ایلان ماسک به نظر میرسه هر چی داشته رو کرده . دیگه تمام شد

    • MOhammad AyatOllahi
      MOhammad AyatOllahi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      حالا تو رو کن چی تو چنته داری

مطالب پیشنهادی