ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بالهای تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ مجوز استفاده گرفتند

هواپیما‌های جدید سری ۷۷۷ شرکت بوئینگ خود یعنی ۷۷۷ ایکس بالهای تاشو‌ دارند و می‌توانند با بستن آنها به نزدیکی گیت‌های فرودگاه‌ها نزدیک شوند تا مسافران بدون نیاز به اتوبوس یا وسایل نقلیه دیگر، سوار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

هواپیما‌های جدید سری ۷۷۷ شرکت بوئینگ خود یعنی ۷۷۷ ایکس بالهای تاشو‌ دارند و می‌توانند با بستن آنها به نزدیکی گیت‌های فرودگاه‌ها نزدیک شوند تا مسافران بدون نیاز به اتوبوس یا وسایل نقلیه دیگر، سوار این هواپیما‌ها شوند. حال گزارش شده که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا به شرکت بوئینگ اجازه داده تا جهت رفاه حال مسافرانش، هواپیما‌های جدید خود که بالهایی تاشو دارند را در گیت‌های پرواز پارک نماید.

همانطور که می‌دانید هواپیما‌های ۷۷۷ ایکس پس از فرود، بالهایشان را آنقدر می‌چرخانند که آنها در وضعیتی کاملاً عمود قرار می‌گیرند. به گزارش بلومبرگ این هواپیما‌ها تنها مدل‌های تجاریی هستند که از بالهای تاشو‌ بهره می‌برند و پیش از این تنها هواپیما‌های نظامی و کوچک از این ویژگی بهره می‌بردند تا بدین شکل کمترین جای ممکن را اشغال کنند. ناسا هم از بالهای تاشو در برخی هواپیما‌های خود به صورت آزمایشی استفاده کرده که قادرند حین پرواز ‌هایی با سرعت مافوق صوت، وضعیت بالهایشان را تغییر دهند.

بالهای تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ که در مدل  ۷۷۷ ایکس بکار رفته، به قدری خلاقیت و نوآوری در طراحی و ساختشان استفاده شده‌ که موجب شدند استاندارد‌های جدیدی برای آنها در نظر گرفته شوند. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا حتی برخی از ارقام و اندازه‌های جدید را نیز منتشر کرده است.

این اداره نگران است که بالهای تاشو‌ هواپیما‌های بوئینگ خطرآفرین شده‌ و حادثه بیافرینند چرا که پیش از این برخی خلبانان قبل از پرواز قسمت پایانی این بالها را چک نکرده و موجب به وجود آمدن سانحه‌های هوایی شده بودند.

حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا، کمپانی بوئینگ را موظف کرده که سیستم‌های هشدار ویژه‌ای در این هواپیماها بکار ببرد تا خلبانان موظف شوند پیش از پرواز از قفل بودن این بالها‌ی تاشو در جایگاه مناسبشان اطمینان خاطر پیدا کرده و سپس سراغ تیک آف بروند. این آژانس همچنین خاطر نشان کرده که هواپیما‌های بوئینگ به هیچ وجه قادر نخواهند بود حین پرواز بالهایشان را جمع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی