ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ترکیب سنت و مدرنیته در Minesweeper Genius؛ بمب‌های مایکروسافت را بتکانید

Minesweeper Genius روایتی مدرن از «مین جمع کن» (Minesweeper)، یکی از معروف‌ترین بازی‌های ویندوز است. بازی با ترکیب قوانین عنوان کلاسیک مایکروسافت و کمی چاشنی سودوکو، توانسته ضمن حفظ المان‌های آشنا و معروف چیزی را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

Minesweeper Genius روایتی مدرن از «مین جمع کن» (Minesweeper)، یکی از معروف‌ترین بازی‌های ویندوز است. بازی با ترکیب قوانین عنوان کلاسیک مایکروسافت و کمی چاشنی سودوکو، توانسته ضمن حفظ المان‌های آشنا و معروف چیزی را ارائه بدهد که تاکنون نمونه‌اش را در قالب تلفن‌های هوشمند ندیده‌ایم.

در بازی همان هدفی که با Minesweeper داشتید را دوباره دنبال می‌کنید، با این تفاوت که در Minesweeper Genius کنترل یک کاراکتر به بازیکن داده شده است و باید او را سالم به نقطه پایان برسانید؛ با توجه به اعداد هر ردیف، بمب‌هایی که در خانه‌ها وجود دارند را پیدا کنید و پیرمرد را از مسیری متفاوت ببرید.

بازی از سیستم ساخت مراحل تصادفی استفاده می‌کند و هر بار با پازل‌های متفاوت رو به رو هستید.

در ابتدای هر ردیف یا در لابه‌لای خانه‌ها عددی نوشته شده که تعداد بمب‌های آن قسمت را نشان می‌دهد. مشابه Minesweeper، در اینجا نیز همین مسئله کمک‌تان می‌کند تا از بمب‌ها در امان بمانید. رفته رفته هم تعداد خانه‌ها افزایش می‌یابد و حتی همانند بازی کلاسیک، اعداد به خانه‌های وسط محیط می‌آیند.

اما چیزی که باعث شده گیم‌پلی Minesweeper Genius تا این اندازه خوب و متنوع بشود، وجود آیتم‌هایی در مراحل است که گاهی اوقات مسیر حل معماها را کاملا عوض می‌کنند. مثلا در بعضی خانه‌ها باید یک پرش بلندتر داشته باشید و روی خانه دیگری فرود بیایید. بنابراین با یک استراتژی متفاوت مجبورید به فکر جواب پازل‌ها باشید.

البته اگر با قوانین Minesweeper آشنا باشید، ساخته استودیوی Mother Gaia حتی در سخت‌ترین مراحل نیز خیلی به چالش‌تان نمی‌کشد. در واقع بازی بیشتر به خاطر ارائه یک تجربه کلاسیک اما متفاوتش جذاب است و شاید از لحاظ درجه سختی برای بعضی‌ها نا امید کننده باشد.

 Minesweeper Genius
همانند Minesweeper در اینجا می‌توانید روی خانه‌هایی که مطمئنید بمب هستند پرچم‌های قرمز رنگ بگذارید.

Minesweeper Genius یکی از هوشمندانه‌ترین مکانیزم‌های گیم‌پلی بین بازی‌های معمایی امسال را دارد. سازنده خیلی خوب از یک گیم‌پلی تاریخ مصرف گذشته، تجربه‌ای تازه به وجود آورده و موفق شده راهش را از میان عناوین زیاد الهام گرفته از عنوان کلاسیک Minesweeper جدا کند.

اثر جدید Mother Gaia هم معماهای سرگرم‌کننده‌ای دارد، هم از لحاظ هنری عنوان دلنشینی است و هم با وجود تزریق عناصر جدید به مکانیزم‌های Minesweeper اما همچنان به ریشه‌های مرجع خود پایبند بوده و به همین خاطر برای کسانی که با بازی معروف مایکروسافت خاطره دارند، یک نوستالژی به حساب می‌آید.

Minesweeper Genius

Minesweeper Genius

سازنده: Mother Gaia قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 215.7 / 50 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    «مین جمع کن یکی از معروف ترین بازی های ویندوز اکس پی است»، !!! آقای کریمی نمیدونم شما چند سالتونه، ولی گویا سنتون به قبل از ویندوز اکس پی قد نمیده...مین جمع کن یا در واقع مین روب، یکی از قدیمیتی ترین بازی های کامپیوتری هست که باولینت بار روی ویندوز 3.1 در سال 93 ارائه شد، یعنی 10 سال قبل از ویندوز اکس پی...

مطالب پیشنهادی