ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحریم‌های ZTE علیرغم تلاش‌های ترامپ همچنان پابرجا خواهد ماند

هفته‌ی گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا با انتشار متنی در توییتر، تعجب بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. او از وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست کرد که تحریم صادارات محصولات ZTE به این کشور رفع شود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

هفته‌ی گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا با انتشار متنی در توییتر، تعجب بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. او از وزارت بازرگانی ایالات متحده درخواست کرد که تحریم صادارات محصولات ZTE به این کشور رفع شود تا این کمپانی چینی بتواند فعالیت خود را ادامه دهد. حال به نظر می‌رسد به این درخواست توجهی نشده، چرا که کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام نموده که تحریم‌های ZTE علیرغم تلاش‌های ترامپ همچنان پابرجا خواهد ماند.

اصلاحیه‌ای به تحریم‌های ZTE اضافه شده که آن را تا سال ۲۰۲۵ پابرجا نگه خواهد داشت

چندی پیش دولت آمریکا به بهانه‌ی دور زدن تحریم ها و عدم پایبندی ZTE به توافقنامه ها، شرکت های آمریکایی را تا هفت سال از هرگونه داد و ستد با این کمپانی چینی تحریم کرد. علاوه بر این برخی شرکت های غیرآمریکایی هم برای اجتناب از مشکلات احتمالی قید مشارکت با ZTE را زدند.

این چالش‌ها، مسئولان این شرکت را ناچار کرد به منظور حفظ موجودیت کمپانی، طی بیانیه ای از توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت خبر دهند.

پس از آن ترامپ با انتشار توییتی مدعی شده بود که این تحریم به بیکار شدن عده گسترده ای از شهروندان چینی منجر شده و برای بازگشت سریع ZTE به بازار در حال مذاکره با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین است.

ZTE به داد و ستد با ایران محکوم شده و به همین علت ۷ سال نمی تواند در آمریکا فعالیت کند

با این حال اخیراً کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا اصلاحیه‌ای به تحریم‌های ZTE اضافه نموده که این اصلاحیه از بوجود آمدن هرگونه‌ تغییری در تحریم محصولات این کمپانی تا سال ۲۰۲۵ جلوگیری خواهد کرد.

گفته می‌شود که کمپانی ZTE به علت فروش محصولات و سرویس‌هایش به ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض کرده و به همین دلیل است که ایالات متحده مجبور شده این تولید کننده‌ را جریمه سنگینی کرده و صادرات محصولات برند یاد شده را به آمریکا ممنوع کند.

پیش از این نیز دولت ایالات متحده متقاعد شده بود که هواوی و ZTE ارتباطات نزدیکی با دولت چین دارند و از طریق دیوایس های هوشمندشان، به جاسوسی از مصرف کنندگان و سازمان های آمریکایی می پردازند. کلاً رابطه‌ی دو کشور چین و آمریکا در حوزه‌ی تکنولوژی مطلوب نیست و هر لحظه احتمال دارد خبرهای متفاوتی در این زمینه منتشر شود.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به موبایل های ZTE

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بخاطر داد و ستد با ایران؟؟شهرت پرآوازه ایران همه جا داره صدا میکنه??

  • molavy
    molavy | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چینی ها زرنگ تر از این حرف ها هستند.
    zte چرا اعلام کرد که همه فعالیت هاش معلق شده. چون قراره همه رو به یک نام دیگه بفرسته بازار آمریکا
    عملا هیچ چیز تغییر نکرد.

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه حرکت زد یه شرکت منحل شد ?

مطالب پیشنهادی