ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمبریج آنالیتیکا
تکنولوژی

کمبریج آنالیتیکا اعلام ورشکستگی کرد

موسسه کمبریج آنالیتیکا که در متن رسوایی فیسبوک در رابطه با حفاظت از حریم شخصی کاربران قرار داشت، اعلام ورشکستگی کرده است. کمبریج آنالیتیکا در زمینه ارائه تحلیل های آماری به کمپین ریاست جمهوری دونالد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

موسسه کمبریج آنالیتیکا که در متن رسوایی فیسبوک در رابطه با حفاظت از حریم شخصی کاربران قرار داشت، اعلام ورشکستگی کرده است.

کمبریج آنالیتیکا در زمینه ارائه تحلیل های آماری به کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ فعالیت داشت و بعد از افشای اخباری مبنی بر سو استفاده از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک از طریق یک اپلیکیشن شخصیت شناسی، با مشکلات بزرگی مواجه شد.

پوشش رسانه ای گسترده در این زمینه نه تنها به عذرخواهی زاکربرگ و حضور او در کنگره منجر شد بلکه مدیرعامل کمبریج آنالیتیکا، الکساندر نیکس را هم وادار به کناره گیری از سمت خود کرد.کمبریج آنالیتیکاعلاوه بر این مسئولان کمبریج آنالیتیکا اعلام کردند که نحوه بازتاب این ماجرا و «محاصره مطبوعاتی» باعث شده تمام مشتریان آنها از زیر بار قرار داد شانه خالی کنند و همین مسئله ادامه فعالیت آنها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

پیش از این SCL Elections، که شرکت مالک کمبریج آنالیتیکا محسوب می شود، مستندات مربوط به ورشکستگی را تدوین کرده بود و حالا پروسه ورشکستگی آنها در دادگاه ویژه نیویورک رسما آغاز شده است.

بر اساس درخواست مذکور دارایی های این موسسه بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده در حالی که هزینه های آنها مستلزم صرف یک تا ۱۰ میلیون دلار خواهد بود که ظاهرا از عهده بر نخواهند آمد.

تعطیل شدن این موسسه آنها را از بازرسی سازمان های امنیتی خلاص نمی کند چرا که رسانه ها از تصمیم وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا FBI برای تحقیق و تفحص از روش های کمبریج آنالیتیکا خبر داده اند. علاوه بر این مقامات بریتانیایی نیز تصمیم مشابهی در رابطه با موسسه مذکور دارند.

بر اساس گزارش روزنامه معتبر «نیویورک تایمز» نام این موسسه که بنیانگذاری آن در سال ۲۰۱۳ مدیون سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری میلیاردری به نام Mercer است، توسط مشاور سابق ترامپ «استیو بنن» انتخاب شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی