ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قوانین اپ استور
نرم افزار و اپلیکیشن

جمعی از توسعه دهندگان iOS برای تحقق خواسته هایشان از اپل اتحادیه تشکیل دادند

گروهی از تولید کنندگان اپلیکیشن های اپل با یکدیگر متحد شده اند تا از این کمپانی برای اجازه نشر نرم افزارهای آزمایشی رایگان بیشتر و نیز افزایش درآمد از اپ استور درخواست کنند. این توسعه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

گروهی از تولید کنندگان اپلیکیشن های اپل با یکدیگر متحد شده اند تا از این کمپانی برای اجازه نشر نرم افزارهای آزمایشی رایگان بیشتر و نیز افزایش درآمد از اپ استور درخواست کنند.

این توسعه دهندگان که خود را «اتحادیه توسه دهندگان» نامیده اند، شامل 100 نفر هستند. البته آنها از عبارت «اتحادیه غیر اتحادیه» استفاده کرده اند و به این ترتیب می توان گفت درخواست غرامت از سوی اپل ندارند. آنها درخواست کرده اند که اپل به آنها اجازه دهد هر اپلیکیشنی را به صورت آزمایشی و رایگان برای کاربران منتشر کنند تا به این ترتیب محصول خود را در معرض دید کاربران قرار داده و ایجاد ارزش کنند. این گروه در آینده قصد دارند از اپل برای افزایش سهم خود از درآمدهای اپ استور درخواست کنند.

در حال حاضر تنها اپ هایی که بر مبنای عضویت باشند، می توانند نسخه آزمایشی رایگان را ارائه دهند. وبسایتی که این افراد درخواست خود را در آن مطرح کرده اند، اشاره به مستندی به نام «App: The Human Story» (اپ: داستان بشر) دارد که به داستان چند تولید کننده اپلیکیشن می پردازد که تصمیم می گیرند در روزهای اولیه آیفون به صنعت تولید اپ وارد شوند.

نکته ای که در این بین تأمل بر انگیز است، اعلام کردن این درخواست ها تنها مدتی پیش از رویداد WWDC است که به توسعه دهندگان اپل اختصاص دارد. این رویداد قرار است از 14 تا 18 خرداد ماه برگزار شود. در این رویداد اپل از قابلیت های نرم افزاری جدیدی رونمایی می کند که قرار است در آینده ارائه شوند.

اپل در سال های اخیر تغییرات بسیاری را در پلتفرم های خود ایجاد کرده، ولی به عقیده گروهی که درخواست مورد بحث را مطرح کرده اند، این موارد برای تمامی توسعه دهندگان سود یکسانی را به همراه نداشته. برخی از توسعه دهندگان شاهد کاهش قیمت ها و در نتیجه کاهش درآمد خود بوده اند.

اپل اعلام کرده که در سال 2017 توسعه دهندگان iOS درآمدی 26.5 میلیارد دلاری داشته اند که نسبت به سال قبل از آن 30 درصد افزایش داشته. همچنین اقتصاد مبتنی بر اپلیکیشن موجب ایجاد شغل برای 1.6 میلیون نفر از شهروندان آمریکا شده است.

در حال حاضر اپل هنوز پاسخی به درخواست های ارائه شده اخیر نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی