ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

رئیس هیئت مدیره گروه ال جی در سن ۷۳ سالگی درگذشت

کو بُن-مو رئیس هیئت مدیره گروه ال جی که نقشی کلیدی در تبدیل شدن این برند کره ای به چهارمین شرکت بزرگ خوشه ای در دنیا را داشت امروز بعد از یک سال جدال با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵

کو بُن-مو رئیس هیئت مدیره گروه ال جی که نقشی کلیدی در تبدیل شدن این برند کره ای به چهارمین شرکت بزرگ خوشه ای در دنیا را داشت امروز بعد از یک سال جدال با بیماری مغزی صعب العلاج در سن ۷۶ سالگی در گذشت.

وی که در سال ۱۹۹۵ میلادی و در حالی که ۵۰ سال داشت به عنوان سومین رئیس هیئت مدیره ال جی منصوب گردید موفق شد سه کسب و کار کلیدی تازه شامل بخش الکترونیک، شیمیایی و مخابراتی را برای این شرکت راه اندازی کند و آنطور که گفته میشود نقشی کلیدی در توسعه اقتصاد ملی کره جنوبی ایفا کرده است.

رئیس هیئت مدیره ال جی

این کمپانی خوشه ای به دنبال بروز بحران مالی در آسیا در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی و تغییرات ساختاری عمده ای که به رهبری دولت کره در این کشور انجام شد، زیر لوای کو، برند سازمانی اش را از Lucky Goldstar  به ال جی تغییر داد و واحد نیمه هادی اش را هم به هیوندای واگذار کرد که حالا با نام SK Hynix  فعالیت می کند.

از جمله مهم ترین شرکت های زیرشاخه گروه ال جی می توان به ال جی الکترونیکس، ال جی دیسپلی (سازنده نمایشگر) و LG Chem (تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی) اشاره نمود.

گفتنی است گروه ال جی پیش از مرگ رئیس هیئت مدیره خود هولدینگی را به منظور ساده سازی ساختار مالکیت این شرکت راه اندازی کرده بود.

یکی از هولدینگ های متعلق به این شرکت خوشه ای روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که مدیر بیمار آن در نظر داشته پسرش را نامزد عضویت در هیئت رئیسه کند تا در ادامه پست ریاست آن را به دست بگیرد.

وارث اصلی وی به نسل چهارم این کسب و کار خانوادگی تعلق دارد. وی که ۶ درصد از سهام LG Corp را در اختیار دارد به عنوان یکی از مدیران ارشد ال جی الکترونیکس مشغول فعالیت است.

Koo Bon-joon، برادر کوچک تر Koo بزرگ که هم اکنون به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت دارد عملا در سال های گذشته مدیریت این کمپانی خوشه ای را بر عهده داشته و در غیاب برادر جانشین او بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Heh
    Heh | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نمیر لعنتی ?

مطالب پیشنهادی