ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جام جهانی ۲۰۱۸

ایران برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی چقدر شانس دارد

اگر شما یک شانس برای پیش بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ داشته باشید کدام تیم را انتخاب می کنید؟ تیم منضبط آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی؟ برزیلی های تکنیکی یا تیم متحول شده اسپانیا؟ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

اگر شما یک شانس برای پیش بینی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ داشته باشید کدام تیم را انتخاب می کنید؟ تیم منضبط آلمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی؟ برزیلی های تکنیکی یا تیم متحول شده اسپانیا؟

در حالی که کمتر از یک ماه به شروع جام جهانی باقیمانده موسسه UBS با کمک تیمی متشکل از ۱۸ تحلیلگر و نویسنده، این تورنمنت را ده هزار بار شبیه سازی کرده تا تیم دارای بیشترین شانس قهرمانی را مشخص کند. جزییات مربوط به این شبیه سازی در ۱۷ صفحه منتشر شده و در آن به فکت ها و مسائل حاشیه ای نیز اشاره شده است.

بر این اساس آلمانی ها از بالاترین شانس برای قهرمانی برخوردار بوده و پس از آنها برزیل و اسپانیا در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته اند. از دلایل این تصمیم می توان به قهرمانی های پیاپی ژرمن ها در مسابقات بین المللی رده های مختلف و آماده بودن بازیکنان برزیل از جمله کوتینیو، فیرمینو و ژسوس اشاره کرد.جام جهانی ۲۰۱۸سه شیرها که مدتهاست از افتخار به دورند، از ۸.۵ درصد شانس قهرمانی و ۶۶.۲ درصد شانس حضور بین چهار تیم پایانی برخوردار هستند. تیم های پر ستاره فرانسه و بلژیک نیز در رده های چهارم و پنجم جا خوش کرده اند.

در این میان ایران از ۲۱.۴ درصد شانس برای صعود به مرحله حذفی برخوردار است که این میزان برای قهرمانی از ۰.۴ درصد فراتر نمی رود.

این نخستین بار نیست که شاهد انجام شبیه سازی های کامپیوتری برای پیش بینی مسابقات فوتبال هستیم و شرکت هایی از قبیل UBS پیش از این هم پروژه های مشابهی را پیاده سازی کرده اند. این موسسه در سال ۲۰۱۴ شبیه سازی مشابهی را انجام داد که بر اساس آن برزیل میزبان از بالاترین شانس قهرمانی برخوردار بود اما ژرمن ها با ۷ گل آنها را از پای درآوردند.

همانطور که کارشناسان عقیده دارند فوتبال میزبان افرادی مثل فرگوسن و سرخیو راموس است که امکان پیش بینی دقیق آن تا پیش از سوت پایان بازی را غیر ممکن می سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • yas yp
    yas yp | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جمله آخر جالب بود
    ولی بازم صفر درصد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی