ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

TeenSafe
تکنولوژی

اپلیکیشن نظارت بر کودکان داده های کاربران را افشا کرده است

اپلیکیشن محبوبی که امکان نظارت بر فعالیت موبایلی فرزندان را برای پدر و مادرها فراهم می کند، داده های هزاران کاربر را در سرورهایی ذخیره کرده که امکان دسترسی همگانی به آنها وجود داشته است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اپلیکیشن محبوبی که امکان نظارت بر فعالیت موبایلی فرزندان را برای پدر و مادرها فراهم می کند، داده های هزاران کاربر را در سرورهایی ذخیره کرده که امکان دسترسی همگانی به آنها وجود داشته است.

این اپ نظارتی که TeenSafe نام دارد در پلتفرم های اندروید و iOS به والدین اجازه می داده روی مواردی نظیر پیام ها، تماس ها، تاریخچه وبگردی، اپ های مورد استفاده و مکان یابی کودکان نظارت داشته باشند.

TeenSafe قرار بوده امنیت را برای خانواده ها فراهم کند اما یک محقق امنیتی به نام Robert Wiggins پس از تجزیه و تحلیل آن متوجه شده که داده هایی نظیر ایمیل والدین، Apple ID و پسورد آن و غیره بدون هیچگونه حفاظتی در پلتفرم ابری سرورهای آمازون ذخیره شده و دیتابیس کاربران را در دسترس همه قرار داده است.TeenSafe این داده ها شامل نام و شماره شناسایی منحصر به فرد IMEI بوده اما محتوای موبایل از قبیل لیست مخاطبین، تصاویر و غیره درز نکرده است. سخنگوی TeenSafe به انتشار اطلاعات این نقص امنیتی واکنش نشان داده است:

اقدامات لازم برای خارج کردن یکی از سرورها از دسترس عموم را انجام داده ایم و هشدارهای لازم نیز به کاربران داده شده است.

علی رغم اینکه سرورها غیرفعال شده اند در سه ماه گذشته حداقل ۱۰۲۰۰ رکورد در آنها به ثبت رسیده که شامل داده های مشتریان نیز می شود. اپلیکیشن هایی نظیر TeenSafe با جمع آوری مقادیر عظیمی از داده های کاربران امنیت آنها را به مخاطره می اندازند.

توسعه دهندگان این اپ که به توانایی نسل جدید برای استفاده ایمن از موبایل باور چندانی ندارند، با راه اندازی یک کانال در یوتیوب مواردی نظیر غیرفعال کردن اپ یا خاموش کردن موبایل کودکان از راه دور را به والدین آموزش می دهند. بسیاری عقیده دارند اپ های نظارتی حریم شخصی کاربران را نقض می کنند، حتی اگر فرد مورد یک کودک باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی