ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ تلگرام
تکنولوژی

پلیس فرانسه با استخراج اطلاعات از تلگرام حمله تروریستی را خنثی کرد

پلیس فرانسه فردی را دستگیر کرده که مشکوک به اقدام برای حمله تروریستی بوده. بنا بر گزارش ها پلیس اطلاعاتی در مورد این اقدام احتمالی را از پیام رسان تلگرام به دست آورده است. بنا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

پلیس فرانسه فردی را دستگیر کرده که مشکوک به اقدام برای حمله تروریستی بوده. بنا بر گزارش ها پلیس اطلاعاتی در مورد این اقدام احتمالی را از پیام رسان تلگرام به دست آورده است.

بنا بر اعلام «جرالد کُلُمب»، وزیر کشور فرانسه دو فرد مشکوک دستگیر شده اند. این افراد در حال آماده شدن برای حمله بودند و قرار بوده از مواد منفجره یا رایسین (ماده‌ ای بسیار سمی که حتی مقدار اندکی از آن به اندازه چند دانه نمک خوراکی می‌تواند انسان بالغ را از پای در آورد) استفاده کنند. یکی از این افراد مهاجری غیر قانونی با اصلیتی مصری بوده. فرد دیگر نیز اکنون آزاد شده است.

با این حال کلمب هنوز در مورد این که چگونه پلیس پیام های تلگرام مرتبط با این موضوع را به دست آورده، سخنی نگفته است. شاید پلیس موفق شده باشد برخی نقص ها را در سیستم رمزنگاری این پیام رسان یافته باشد یا شاید اقدام به شنود کرده باشد. شاید هم از طریق تعدادی از همدستان این افراد اطلاعاتی به دست آمده باشد.

تلگرام رمز نگاری دو سویه در مکالمات بین دو نفر را ارائه می دهد، البته این قابلیت به صورت پیش فرض فعال نیست. همچنین کانال های این پیام رسان امکان ارتباط با جمعی از مخاطبین را فراهم می کند. داعش از مدت ها پیش از هر دو این قابلیت ها بهره می برد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که اکنون دولت فرانسه می تواند افراد را در تلگرام شناسایی کند. البته این موضوع الزاماً به این معنی نیست که دولت فرانسه قادر به رخنه به سیستم رمز گذاری مکالمات دو سویه تلگرام بوده. شاید تنها برخی از کانال ها توسط مقامات این کشور قابل رصد شدن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • نعمت هاشمی
    نعمت هاشمی | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    کاش مسولین به این فکر میکردن دو دستی بستر تلگرام رو تقدیم داعش و هرچی خلافکار هست کردیم و رفتیم. با 40 میلیون مخاطب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی