ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل ترامپ
تکنولوژی

ترامپ توصیه های امنیتی استفاده از موبایل را دردسر می داند

دونالد ترامپ که بعد از مدت ها با تعویض گلکسی قدیمی خود موافقت کرده بود، هنوز از توصیه های امنیتی در رابطه با چگونگی استفاده از آیفون ها پیروی نکرده و اجازه تعویض آنها را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

دونالد ترامپ که بعد از مدت ها با تعویض گلکسی قدیمی خود موافقت کرده بود، هنوز از توصیه های امنیتی در رابطه با چگونگی استفاده از آیفون ها پیروی نکرده و اجازه تعویض آنها را نمی دهد.

بر اساس گزارش سایت Politico رییس جمهور آمریکا برای برقرای تماس و انتشار مطالب در توییتر از دو موبایل جداگانه استفاده می کند. بر خلاف آیفون اوباما که قابلیت تماس، نصب اپلیکیشن، تصویربرداری یا پخش موزیک را نداشت، موبایلی که ترامپ برای تماس از آن استفاده می کند دارای دوربین و میکروفون است و در نتیجه پتانسیل جاسوسی از فعالیت های رئیس جمهور، عکسبرداری از مکان ها و شنود گفتگوهای او را دارد. یکی از کارکنان ارشد کاخ سفید در این باره می گوید:

علی رغم وجود کنترل های امنیتی روی موبایل توییتر و حساب کاربری آن، این موبایل ها باید به صورت مرتب عوض شوند.

با این حال ترامپ تا کنون در برابر درخواست تعویض مرتب موبایل مقاومت کرده و آن را دردسر می داند. احتمال هک کردن اسمارت فون های مقامات چندان بعید نیست چرا که رئیس کارکنان کاخ سفید «جان کلی» برای ماه ها از موبایلی استفاده می کرده که منابع خارجی به آن نفوذ کرده بودند.

این میلیاردر آمریکایی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از آنچه که «موبایل اندرویدی غیر ایمن» نام برده می شد استفاده می کرد که این مساله مورد انتقاد مشاورانش نیز قرار گرفت. بر اساس تصاویر منتشر شده در آن زمان گوشی مذکور احتمالا گلکسی اس ۳ که ترامپ قصد دل کندن از آن را نداشت.

موبایل ترامپپس از نامه جمعی از سناتورها به مشاور امنیتی او، مبنی بر ناامن بودن موبایل های اندرویدی قدیمی که به روزرسانی های امنیتی را دریافت نمی کنند، ترامپ گلکسی اس ۳ خود را با «دستگاهی امن و رمزگذاری شده که توسط سرویس مخفی آمریکا تایید شده و شماره آن تنها در دسترس چند نفر قرار گرفته» تعویض کرد.

تماشا کنید: وقتی هواپیمای خیالی ترامپ تنها در کال او دیوتی پیدا می شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shayaniraj
    shayaniraj | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    میلیارد باشی و رییس جمهور آمریکا باشی گوشیت اس ۳ باشه اونوقت اینجا لیلی دختر مش احمد چوپان گوشی آیفون ایکس میخواد

مطالب پیشنهادی