ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک اکسترنال Core X ریزر معرفی شد؛ سازگار با مک و قیمتی 299 دلاری

در سال های اخیر بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار، کارت گرافیک های اکسترنال را روانه بازار کرده اند که از طریق آن کاربران می توانند قدرت گرافیکی لپ تاپ خود را افزایش دهند. البته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در سال های اخیر بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار، کارت گرافیک های اکسترنال را روانه بازار کرده اند که از طریق آن کاربران می توانند قدرت گرافیکی لپ تاپ خود را افزایش دهند. البته لپ تاپ کاربر باید با این کارت گرافیک ها سازگار باشند. ریزر هم امروز از «Core X» رونمایی کرده که پردازش گرافیکی کامپیوترهای دسکتاپ را به لپ تاپ ها می آورد.

ریزر در سال 2016 نیز مدل مشابهی به نام «Core v2» را به همراه لپ تاپ «Blade Stealth» معرفی کرده بود. ولی Core X که تنها 299 دلار قیمت دارد، انتخاب مناسب تری برای بسیاری از گیمرها به نظر می رسد.

Core X جعبه ای است که قابلیت نصب کارت های گرافیک بزرگی را دارد که به اندازه 3 اسلات فضا را اشغال می کنند. در حالی که مدل قبلی در حدود اندازه 2 اسلات برای کارت گرافیک فضا داشت. به این ترتیب امکان نصب کارت های گرافیک قطور تر در مدل جدید فراهم می شود. همچنین ریزر این بار پاوری 650 واتی (در برابر پاور 500 واتی مدل قبلی) را برای آن در نظر گرفته است.

البته مدل جدید با کاهش قیمت، کمبودهایی را هم تجربه کرده. Core X به زیبایی مدل قبلی نیست و بسیار بزرگ تر است. همچنین از درگاه های USB و شبکه بی بهره است. علاوه بر این ها فاقد قابلیت نور پردازی ویژه «Chroma RGB» است. با این حال به نظر می رسد از دست دادن این قابلیت ها ارزش 200 دلار صرفه جویی را داشته باشد.

مشابه با مدل قبلی Core X نیز به واسطه درگاه تاندربولت 3 به لپتاپ یا کامپیوتر متصل می شود و از طریق همین کابل امکان انتقال داده ها و نیز نیروی برق فراهم می شود. البته این بار ریزر پشتیبانی از دستگاه های مک که از چیپ های گرافیکی AMD بهره می برند را نیز به محصول خود اضافه کرده است.

کاربران می توانند کارت های گرافیک ساخت انویدیا یا AMD را که تولید سال 2014 و به بعد هستند در Core X تعبیه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی