ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتور گیمینگ گران قیمت جدید ایسر با پشتیبانی از HDR و G-Sync در راه است

مانیتور گیمینگ جدید ایسر که از فناوری HDR و نیز G-Sync انویدیا بهره می برد قرار است در اواخر ماه جاری میلادی میلادی یا اویل ماه آینده (خرداد ماه) از راه برسد. ولی قیمت آن بسیار بالا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

مانیتور گیمینگ جدید ایسر که از فناوری HDR و نیز G-Sync انویدیا بهره می برد قرار است در اواخر ماه جاری میلادی میلادی یا اویل ماه آینده (خرداد ماه) از راه برسد. ولی قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.

G-Sync قابلیتی است که امکان هماهنگ شدن نرخ رفرش کارت گرافیک با مانیتور را فراهم می کند. به این ترتیب شاهد کشیده شدن تصویر یا بریدگی برخی از بخش های آن نخواهیم بود. به منظور بهره بردن از این قابلیت هم کارت گرافیک و هم مانیتور باید از این فناوری پشتیبانی کنند. البته این تکنولوژی منحصر به کارت های گرافیک انویدیا است و برخی از تولید کنندگان مانیتور آن را در محصولات خود تعبیه می کنند.

مانیتور پردتور اکس 27 ایسر اندازه ای 27 اینچی دارد، رزولوشن 3840 در 2160 (یا به عبارتی 4K) را ارائه می دهد و نرخ رفرش آن 144 هرتز است. زمان پاسخ دهی اکس 27 برای تغییر خاکستری به خاکستری برابر 4 میلی ثانیه است و روشنایی معمول 600 نیتی و روشنایی لحظه ای 1000 نیتی دارد.

پتل IPS مانیتور مذکور از عمق رنگ 10 بیتی به همراه 99 در صد از طیف رنگ های AdobeRGB پشتیبانی می کند و از فناوری کوانتوم دات بهره می برد. پردتور اکس 27 دارای درگاه های HDMI 2.0 به همراه DisplayPort 1.4 بوده و به 4 درگاه USB 3.0 مجهز شده است.

البته برای بهره بردن از قابلیت های این مانیتور و تجربه ای روان باید از کارت گرافیک های سری GTX 1080 اندویدیا بهره ببرید، زیرا کارت های گرافیک AMD از G-Sync پشتیبانی نمی کنند.

ایسر برای پردتور اکس 27 قیمت بسیار بالای 1999 دلاری را طلب می کند. در کنار این کمپانی ایسوس نیز مانیتور ROG Swift PG27UQ را در راه بازار دارد که انتظار می رود قیمت تقریباً مشابهی داشته باشد و خصوصیات تقریباً یکسانی را ارائه دهد. شاید اگر قصد تهیه مانیتور جدید ایسر را داشته باشید بهتر باشد کمی صبر کنید تا محصول ایسوس هم از راه برسد.

 

تماشا کنید: بررسی دیجیاتو: سوختگی پیکسل در تلویزیون های OLED و QLED

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی