ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات هوش مصنوعی Xiaoice مایکروسافت رونمایی شد

گوگل در رویداد I/O 2018 قابلیت جالبی به نام «داپلکس» از دستیار صوتی خود را نشان داد که در آن دستیار با یک آرایشگاه و یک رستوران تماس می گرفت و در خواست رزرو وقت می کرد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

گوگل در رویداد I/O 2018 قابلیت جالبی به نام «داپلکس» از دستیار صوتی خود را نشان داد که در آن دستیار با یک آرایشگاه و یک رستوران تماس می گرفت و در خواست رزرو وقت می کرد. در آن زمان شایعه شده بود که مکالمه دستیار مجازی گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان ساختگی بوده است که این مسئله رد شد. حال به نظر می‌رسد تلاش‌های گوگل برای پیشرفت دستیار صوتی‌اش موجب شده که ربات هوش مصنوعی مایکروسافت یعنی XiaoIce به سرعت پیشرفت کند و قابلیت‌های مشابهی برای آن فراهم آید.

به تازگی غول صنعت نرم افزار در شهر لندن از Xiaoice (که شائو-آیس تلفظ می‌شود) رونمایی نمود. علاوه بر این کمپانی ردموندی اعلام کرده ربات هوش مصنوعی آنها به طور آزمایشی در چین مورد استفاده قرار گرفته و طی این مدت توانسته ۵۰۰ میلیون دوست اجتماعی پیدا کند که می‌تواند از طریق ۱۶ کانال مختلف در پیام‌رسان وی‌چت با آنها ارتباط برقرار کند.

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت درباره‌ی این هوش مصنوعی خاطرنشان کرد که Xiaoice هم اکنون یک برنامه‌ی تلویزیونی داشته، شعر می‌نویسد و در کشور چین به فرد مشهوری بدل شده است. علاوه بر این وی اعلام نمود با اینکه ربات یاد شده بیشتر از طریق پیغام متنی ارتباط برقرار می‌کند، قادر است مانند دستیار گوگل با کاربران دیگر تماس برقرار کند. با این تفاوت که فناوری داپلکس به کار رفته در دستیار گوگل می‌تواند با یک رستوران تماس گرفته و وقت معینی را رزرو کند اما ربات هوش مصنوعی مایکروسافت تنها وظیفه برقراری و حفظ ارتباط با یک شخص را بر عهده خواهد داشت.

همچنین نادلا می‌گوید این ربات قادر است در پلتفرم وی چت با کاربران مکالمه‌ برقرار کند و پس از آن با شما تماس بگیرد. مسئله زمانی جالب می‌شود که هوش مصنوعی دیالوگ‌های برقرار شده میان دو طرف را فراموش نکرده و پس از برقراری ارتباط، سعی می‌کند موضوع و صحبت‌های قبلی را ادامه دهد.

مایکروسافت فعلاً این ربات را تنها در چین به فرد مشهوری تبدیل کرده اما مشخص نیست که چه زمانی قصد دارد آن را در ایالات متحده نیز عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    اول اسم xiaoIce شیائُ‌آیس منو یاد xiaomi شیائُ‌می میندازه

  • John Brown
    John Brown | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    چقد وراجه!

مطالب پیشنهادی