ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ توافق بین چین و آمریکا درباره ZTE را نفی کرد

در حالی که دیروز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که آمریکا و چین در زمینه تحریم های اعمال شده علیه ZTE به توافق رسیده اند، امروز دونالد ترامپ بخشی از گزارش وال استریت ژورنال ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

در حالی که دیروز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که آمریکا و چین در زمینه تحریم های اعمال شده علیه ZTE به توافق رسیده اند، امروز دونالد ترامپ بخشی از گزارش وال استریت ژورنال را نفی کرده است.

کمپانی چینی ZTE از مدت ها قبل به دلیل دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی، از داد و ستد با کمپانی های آمریکایی منع شده بود. با این حال این شرکت تقاضای تعلیق تحریم ها را به این وزارت خانه ارائه داد و حتی دونالد ترامپ نیز تلاش کرده بود این تحریم ها را رفع کند.

دیروز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که تحریم هایی که این کمپانی را تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته خواهد شد، ولی این شرکت باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد.

علاوه بر این قرار بود دولت چین نیز تعرفه هایی که بر محصولات کشاورزی آمریکا وضع کرده بود را حذف کند. یکی از نشانه های امید بخش در این زمینه کاهش تعرفه های واردات خودروها و نیز قطعات آنها از سوی چین بود که دیروز توسط نیویورک تایمز اعلام شده بود.

به این ترتیب به نظر می رسید ZTE که حتی مدتی قبل خبر از تعلیق فعالیت های تولید خود داده بود، می تواند فعالیت هایش را از سر گیرد، ولی دونالد ترامپ اعلام کرده که در بحث های مرتبط با تجارت (بین دو کشور چین و آمریکا)، هیچ توافقی با دولت چین در مورد موضوع ZTE صورت نگرفته است.

مشاوران رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت های مرتبط با دریافت محصولات صادراتی آمریکا توسط ZTE را به عنوان یک موضوع «الزام آور» مشخص کرده اند که باید توسط گروه مرتبط با تجارت رسیدگی شود. با این حال به نظر می رسد قانون گذاران دو طرف نمی خواهند محدودیت های صادرات برداشته شود.

کمپانی ZTE اکنون چهارمین برند بزرگ عرضه کننده گوشی های هوشمند در آمریکا است و این محدودیت ها می تواند ضربه بزرگی به کسب و کار آن وارد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی