ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیری در WWDC 2018 امسال پیشرفته‌تر خواهد شد

دستیار هوش مصنوعی اپل یعنی سیری، اولین دستیاری صوتی به شمار می‌رفت که قابلیت‌های جالبی را در ابتدای ظهورش به ارمغان آورده بود اما اکنون بازی را به رقبایش واگذار کرده است. دستیاران آمازون و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

دستیار هوش مصنوعی اپل یعنی سیری، اولین دستیاری صوتی به شمار می‌رفت که قابلیت‌های جالبی را در ابتدای ظهورش به ارمغان آورده بود اما اکنون بازی را به رقبایش واگذار کرده است. دستیاران آمازون و گوگل با عرضه‌ی زودتر اسپیکر‌های هوشمند نه تنها در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردارند بلکه قابلیت‌های بیشتری را در خودشان دارند و کاربردی‌ترند. حال گزارش شده که اپل به دنبال عوض کردن داستان بوده و می‌خواهد با اضافه کردن قابلیت‌های جدید و ارتقای دستیارش در کنفرانس توسعه دهندگان امسالش، تفاوت‌ها را رقم بزند.

البته کمپانی کوپرتینویی تا به حال بیکار ننشسته و طی سالها‌ی اخیر قابلیت‌های سیری را افزایش داده و سعی کرده آن را پیشرفت دهد اما هنوز نتوانسته گوی سقبت را از رقبایش پس بگیرد و از آمازون و گوگل هنوز عقب است.

همانطور که می‌دانید آلسکای آمازون و دستیار گوگل محبوبترین دستیار‌های خانگی به شمار می‌روند و اپل به تازگی وارد رقابت با آنها شده است. مشکل اینجاست که کمپانی یاد شده سعی کرده تا یک بلند‌گوی پیشرفته و با کیفیت عرضه کند اما در مقابل رقبا سعی کرده‌اند دستیاری کارآمد و پیشرفته را در یک بلندگوی معمولی تعبیه کنند. این مسئله موجب شده که هوم پاد اپل با قیمت گرانش نتواند به رقیبی قدرتمندی برای آلسکا و گول هوم تبدیل شود.

حال به نظر می‌رسد اپل رویه خود را تغییر داده و قصد دارد نوآوری‌های جدیدی برای هوش مصنوعی خود به ارمغان آورد. جالب اینجاست که منبع شایعات منتشر شده خود این دستیار هوشمند است چرا که اگر از سیری بپرسید که درباره ی کنفرانس توسعه دهندگان اپل امسال اطلاعاتی به شما بدهد، او این گونه پاسخ خواهد داد:

«نمیخواهم خودنمایی کنم اما من قرار است باهوشتر بشوم. شاید این مسئله بدین خاطر باشد که شبهای زیادی را به مطالعه گذرانده‌ام. صدای جدیدی خواهم گرفت و یک خانه‌ی جدید و براق خواهم خرید. البته خیلی هم براق نیست، بیشتر مات است.»

با توجه به اینکه مایکروسافت، آمازون و گوگل اخیراً قابلیت‌های زیادی به دستیارهای خود اضافه کرده‌اند، هوشمندتر کردن سیری توسط اپل اقدام عجیبی نیست و بیشتر مقابله به مثلی عجولانه به شمار می‌رود اما صحبت آخر سیری می‌تواند از عرضه‌ی هوم پاد‌های جدید و ارزانتر خبر دهد که پیش از آن شایعاتی در مورد آنها به گوش رسیده است. البته جای نگرانی نیست چرا که تنها دو هفته تا زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2018 (چهاردهم خردادماه) باقی مانده و تا آن زمان همه چیز مشخص خواهد شد.

 

تماشا کنید: خلاصه کنفرانس توسعه دهندگان اپل در ۲۰ دقیقه 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی