ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مخالفت کنگره با بازگشت ZTE
تکنولوژی

ضرر 3 میلیارد دلاری در انتظار ZTE به علت تحریم های آمریکا

تحریم های اعمال شده بر کمپانی چینی ZTE توسط ایالات متحده موجب توقف فعالیت کارخانه های آن و لغو شدن سفارش های بسیاری از مشتریان شده. در این باره خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده که این کمپانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

تحریم های اعمال شده بر کمپانی چینی ZTE توسط ایالات متحده موجب توقف فعالیت کارخانه های آن و لغو شدن سفارش های بسیاری از مشتریان شده. در این باره خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده که این کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند انتظار دارد ضرری 3.1 میلیارد دلاری را متحمل شود.

ZTE از ماه ها قبل به دلیل دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی و به دستور وزارت بازرگانی ایالات متحده از داد و ستد با کمپانی های آمریکایی منع شده بود. با این حال این شرکت تقاضای تعلیق تحریم ها را به این وزارت خانه ارائه داد و حتی دونالد ترامپ نیز تلاش کرده بود این تحریم ها را رفع کند.

دیروز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که تحریم هایی که این کمپانی را تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته خواهد شد، ولی این شرکت باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد.

از سوی دیگر دولت چین نیز وعده داده بود که تعرفه هایی که بر محصولات کشاورزی آمریکا وضع کرده بود را حذف می کند. کاهش تعرفه های واردات خودروها و نیز قطعات آنها از سوی چین که دیروز توسط نیویورک تایمز اعلام شده بود نیز روزنه های امیدی را در این زمینه ایجاد کرده بود.

البته دونالد ترامپ اعلام کرد که در بحث های مرتبط با تجارت (بین دو کشور چین و آمریکا)، هیچ توافقی با دولت چین در مورد موضوع ZTE صورت نگرفته است.

بنا بر گزارش بلومبرگ تحریم های اخیر علیه این کمپانی بسیاری از مشتریان را نگران کرده و موجب شده قراردادهای خرید خود را لغو کنند. ZTE به صورت روزانه هزینه عملیاتی در حدود 12.5 میلیون تا 15.6 میلیون دلار را متحمل می شود. این در حالی است که اکثریت 75 هزار کارمند کمپانی کاری برای انجام دادن در شرکت ندارند.

این کمپانی چهارمین تولید کننده بزرگ در بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده است و محدودیت های اخیر ضربه بزرگی به کسب و کار آن به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی