ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عذرخواهی مارک زاکربرگ به دل سران اروپا ننشست

پیشتر متوجه شدیم که تور عذرخواهی‌های مدیرعامل فیسبوک به شهر بروکسل در بلژیک کشیده شده تا او با چرب زبانی و عذر‌خواهی بتواند آبروی از دست رفته این پلتفرم  را به نوعی بازگرداند. حال به نظر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

پیشتر متوجه شدیم که تور عذرخواهی‌های مدیرعامل فیسبوک به شهر بروکسل در بلژیک کشیده شده تا او با چرب زبانی و عذر‌خواهی بتواند آبروی از دست رفته این پلتفرم  را به نوعی بازگرداند. حال به نظر می رسد که این استراتژی به خوبی جواب نداده چرا که عذرخواهی مارک زاکربرگ به دل سران اروپا ننشسته و آنها از طفره رفتن‌های پی در پی مدیرعامل فیسبوک به ستوه آمدند.

بنیانگذار فیسبوک ساعت ۱۰:۴۵ دیشب به وقت تهران در برابر سران اروپا حاضر شد تا از آنها برای عدم تلاششان در حفظ اطلاعات کاربران پلتفرم فیسبوک عذرخواهی کرده و به سوالاتشان جواب دهد.

عذرخواهی مارک زاکربرگ

اعضای مختلف پارلمان اروپا سوالات خود را طی مدت حدوداً یک ساعت مطرح کردند اما زاکربرگ پس از شنیدن پرسش‌ها به جای آنکه سوالاتشان را پاسخ دهد، سعی کرد توضیحاتی کلی ارائه داده و به نوعی سوالات برخی سیاستمداران را نادیده گرفت. این مسئله موجب نارضایتی آنها شد و برخی لب به اعتراض گشودند.

یکی از آنها «Guy Verhofstadt» سیاستمداری بلژیکی بود که پس از پاسخ‌های زاکربرگ، وی را مورد نکوهش قرار داد و گفت که او ۶ سوال ساده پرسید که می‌توانست جواب‌هایی خلاصه مثل نه یا بله داشته باشد اما زاکربرگ هیچکدام از آنها جواب نداده است. بنیانگذار فیسبوک سعی نمود ورق را برگرداند و گفت تیمش سعی خواهد کرد در اسرع وقت جواب‌هایی برای این سوالات ارائه دهد.

سیاستمدار بلژیکی: من از شما ۶ سوال ساده پرسیدم اما شما هیچکدام را جواب ندادید!

به طور کلی پارلمان اروپا هنوز قانع نشده که فیسبوک قادر است که مسئله حفظ حریم شخصی را به تنهایی حل کند چرا که همین سیاستمدار بلژیکی اعلام نمود که ادعای فیسبوک برای درست کردن مشکلات به وجود آمده کافی نیست و از آنجایی که شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک و پیامرسان واتس‌اپ  در قاره سبز از محبوب هستند، این کمپانی باید درها را به روی پارلمان اروپا باز کند تا آنها بتوانند بر روند اقدامات فیسبوک نظارت کرده و از رخ دادن اتفاقاتی مشابه جلوگیری کنند.

از سوی دیگر «Nigel Farage» یکی از فعالان آزادی بیان اروپا از مدیر عامل فیسبوک سوال کرد که آیا باور دارد که فعالیت‌های این پلتفرم بی طرفانه بوده و آنها موفق شده‌اند جهت گیری خاصی نداشته باشند؟

زاکربرگ: خشونت و تروریسم در فیسبوک جایی ندارند اما ما هیچ وقت بدون نقص نخواهیم بود

زاکربرگ در جواب این سوال خاطر نشان کرد که خشونت و تروریسم در فیسبوک جایی ندارند و این کمپانی سعی کرده که خودتخریبی یا آزار سایبری را به روش‌های خاصی بیابد و از انتشارشان جلوگیری کند. با این حال زاکربرگ قاطعانه نقص پلتفرمش را قبول کرد و اعلام نمود:

«ما هیچ وقت بدون نقص نخواهیم بود. مخالفانمان سعی خواهند کرد با هوش مصنوعی ما مقابله کرده و روش‌هایی برای سو استفاده از پلتفرممان بیابند. این مسئله به یک رقابت نزدیک تبدیل خواهد شد اما ما سعی می‌کنیم با تلاشمان همیشه یک قدم جلوتر از رقبا باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی