ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Model S Involved in New Deadly Crash (2)
خودرو

تداوم دومینوی سوانح مرگبار تسلا؛ راننده مدل S پس از تصادفی شدید کشته شد

با افزایش تعداد محصولات تسلا در خیابان های نقاط مختلف جهان، به نظر می رسد که آمار تصادفات ساخته های این شرکت آمریکایی بالاتر رفته و باید خود را برای شنیدن خبرهای بیشتر در این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

با افزایش تعداد محصولات تسلا در خیابان های نقاط مختلف جهان، به نظر می رسد که آمار تصادفات ساخته های این شرکت آمریکایی بالاتر رفته و باید خود را برای شنیدن خبرهای بیشتر در این زمینه آماده کنیم.

با گذشت تنها چند هفته از حادثه مرگبار مدل S در فورت لادردیل فلوریدا خبر می رسد یک دستگاه مدل S دیگر دوشنبه گذشته در شهر دان ویل ایالت کالیفرنیا دچار سانحه شده و راننده 34 ساله آن به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

Tesla Model S Involved in New Deadly Crash (3)

در این سانحه خودروی مذکور از مسیر منحرف شده و پس از برخورد با حفاظ های کناری به حرکت خود ادامه داده و در نهایت پس از تحمل خساراتی سنگین به درون یک برکه افتاده است.

طبق گزارش بلومبرگ از آنجایی که تحقیقات درباره علت حادثه به تازگی شروع شده، هنوز مشخص نیست که آیا اتوپایلوت نقشی در آن داشته یا خیر.

Tesla Model S Involved in New Deadly Crash (3)

آنطور که در گزارش بلومبرگ آمده در لحظه وقوع تصادف، سرعت تسلا مدل S بسیار بالا بوده؛ به همین خاطر حفاظ های موجود نیز نتوانسته اند از پیشروی سدان برقی جلوگیری کنند.

یکی از دلایلی که باعث می شود سوانح مربوط به خودروهای تسلا در کانون توجه قرار گیرد، به سیستم اتوپایلوت این کمپانی بر می گردد. این سیستم توانایی هدایت خودکار اتومبیل در برخی شرایط معین را دارد، هر چند تسلا تاکید می کند در هر حال راننده باید عامل اصلی کنترل کننده خودرو بوده و آماده نشان دادن واکنش های آنی در همه لحظات باشد.

در چند وقت اخیر حوادثی که برای ساخته های تسلا رخ داده، این شرکت آمریکایی را تحت فشارهای زیادی قرار داده است. البته ایلان ماسک عقیده دارد این فشارها بیشتر جنجال های رسانه ای بوده و اتومبیل های ساخت تسلا از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

وی به تصادف اخیر مدل S با یک خودروی آتش نشانی در ایالت یوتا اشاره کرده و عدم آسیب دیدگی جدی راننده علی رغم شدت بالای برخورد را شایسته تقدیر دانسته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    اتوپایلت اصلا به خودش اجازه نمی‌ده که از سرعت مجاز‌ سریعتر بره. مسلما خود طرف تند میرفته.
    این همه تصادف میشه همه کلید کردن رو تسلا. جز سیاست کثیف شرکت‌های دیگه‌ست؟

    • Mani Zand
      Mani Zand | ۴ خرداد ۱۳۹۷

      درسته. تسلا علام کرده پس از برسی دیدن ماشین روی اتوپیلوت نبوده...

  • amirmairi
    amirmairi | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    اگه پراید می بود که چیزی ازش باقی نمی موند :/
    حالا شما بازم کمربند ببندید

  • king
    king | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    یه رگ و ریشه ای از پراید داخلش هست فک کنم

مطالب پیشنهادی