ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای بازی Call of Duty: WW II قسمت دوم: تمرین های اولیه

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان یکی از محبوب ترین شوترهای اول شخص شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

البته دلیل اصلی پرطرفدار بودن بازی فقط به خاطر بخش تک نفره نیست بلکه ریشه در بخش چند نفره (Mulitplayer) دارد. از اولین نسخه های بازی تا نسخه آخر همگی قابلیت بازی چندنفره تحت اینترنت را داشتند و حتی هنوز هم سرورهای بازی کال آو دیوتی 2 وجود دارند.

در قسمت گذشته درباره کلاس های مختلف موجود در بازی صحبت کردیم. ولی این بار یک مرحله به جلو می رویم و درباره تمرینهای اولیه در بازی صحبت می کنیم. بقیه قسمت های مقاله به شرح زیر هستند:

تمرین های اولیه یا Basic Practices جایگزین اصلی پرک ها در بازی هستند تا کنون 23 تمرین در بازی قرار داده شده اند و برخی از آنها در آغاز قفل شده اند و شما باید کارهای متفاوتی برای باز کردن آنها بکنید. در ادامه به بررسی هر کدام از این تمرین ها می پردازیم.

جاسوسی (Espionage) باعث می شود کسانی که از شما تیر خورده اند به مدت کوتاهی روی نقشه نشان داده شوند. از طرف دیگر اگر کسی از یاران شما یکی از این افراد را بکشد شما امتیاز می گیرید. همچنین دشمنانی که چند شخص متوالی را می کشند در رادار نمایان خواهند شد. (آزاد شده در رنک 1)

پرتاب شده (Launched) به شما اجازه می دهد به جای سلاح کمری یک نارنجک انداز داشته باشید. کشتن دشمنان با این سلاح تیر آن را پر می کند. (آزاد شده در رنک 1)

تقاضا (Requisitions) باعث می شود قیمت دریافت جایزه های درون بازی برای کیل های متوالی (مثل هواگرد شناسایی یا موشک) بالا برود ولی از طرف دیگر با مرگ شما توالی باقی بماند. (آزاد شده در رنک 1)

غرایض (Instincts) وقتی دشمنی خارج از محدوده دید شما به سمتتان نگاه کند دور صفحه زرد می شود. همچنین، تجهیزات انفجاری دشمن را به نشان می دهد. (آزاد شده در رنک 3  یا سرباز 2)

تیرانداز (Rifleman) به شما اجازه می دهد به جای کلت کمری یک سلاح سنگین (سلاح های اصلی) حمل کنید و زمان تغییر اسلحه را کاهش می دهد. (آزاد شده در رنک 12 یا سرجوخه 2)

جنبش (Hustle) به شما اجازه می دهد در حال دویدن بتوانید سلاح خود را پر کنید. (آزاد شده در رنک 16 یا گروهبان)

دورنما (Lookout) به شما اجازه می دهد دشمنان را از فاصله دورتری پیدا کنید و همچنین محدوده دید نقشه شما را افزایش می دهد. (آزاد شده در رنک 20 یا تکنسین رده سوم)

تفنگدار (Gunslinger) به شما اجازه می دهد در حال دویدن یا شنا تیراندازی کنید. (آزاد شده در رنک 24 یا گروهبان اداری 2)

مهمات (Ordnance) باعث می شود قیمت دریافت جایزه توالی کیل کاهش پیدا کند. همچنین در بازی پکیج هایی وجود دارد که بدون نیاز به کشتن کسی برخی از این جایزه ها را به شما می دهد. تمرین مهمات به شما اجازه می دهد محتوای این پکیج را ببینید و اگر آن را نخواستید به صورت تصادفی یک جایزه دیگر بگیرید. (آزاد شده در رنک 28 یا گروهبان یکم)

آماده (Primed) یک جایگاه تجهیزات برای سلاح اولیه شما باز می کند و لرزش ناشی از تیر خوردن را کاهش می دهد. (آزاد شده در رنک 32 یا سرگروهبان 1)

مامور مخفی (Undercover) نمایش اسکلت در نقشه به جای کسانی که می کشید را حذف می کند (مگر اینکه دشمن از هواگرد شناسایی استفاده کند). همچنین قابلیت مامور مخفی قابلیت دورنما را خنثی می کند و اگر کسی به سمت شما نشانه گیری کند، شما در نقشه معلوم نخواهید شد. (آزاد شده در رنک 36 یا گروهبان ارشد)

نوک تیز (Serrated) به شما اجازه می دهد یک چاقو را در جایگاه سلاح اولیه حمل کنید که می تواند دشمنان را با یک ضربه بکشد. (آزاد شده در رنک 39 یا گروهبان بازرس)

دوئلیست (Duelist) به شما اجازه می دهد کلت‌های دوتایی داشته باشید و میزان تیر کلت ها را افزایش می دهد. (آزاد شده در رنک 43 یا ستوان یکم 1)

سوروسات (Forage) به شما اجازه می دهد از جسد دشمنان تیر بردارید و برداشتن و تعویض سلاح را سریع تر می کند. (آزاد شده در رنک 47 یا سرگرد 1)

بنگ (Bang) به شما اجازه می دهد یک نارنجک انفجاری اضافه بردارید. (آزاد شده در رنک 51 یا ژنرال سرتیپ)

دور زننده (Flanker) شما را از دیدرس هواگردهای شناسایی دشمن مخفی می کند و همچنین باعث می شود مین های کاشته شده با تاخیر کوتاهی منفجر شوند. (آزاد شده در رنک 54 یا ژنرال کل)

همچنین 5 تمرین اولیه دیگر وجود دارد که در ازای رد کردن ماموریت های مختلف هر لشکر برای شما آزاد می شوند (که بعدا به آنها خواهیم پرداخت)

نشانه رفته (Scoped) که سلاح شما را ثابت تر می کند و سرعت حرکت شما در حال نشانه گیری را افزایش می دهد. (ماموریت لشکر پیاده نظام)

پر انرژی (Energetic) زمان ممکن برای دویدن را زیاد می کند و به شما اجازه می دهد بدون صدمه خوردن از هر ارتفاعی پایین بپرید. (ماموریت لشکر هوایی)

مصمم (Hunker) صدمه حاصل از انفجار را کاهش می دهد. همچنین برداشتن یک تارنجک فعال شده از روی زمین و دوباره پرت کردن آن فیوز نارنجک را از نو به کار می اندازد. (ماموریت نیروی زره پوش)

نامحسوس (Inconspicuous) صدای پای شما را کاملا ساکت می کند و سرعت حرکت در حالت نشسته را افزایش می دهد (مخصوص لشکر کوهستانی)

گیج شده (Concussed) به شما اجازه می دهد یک نارنجک گیج کننده اضافی داشته باشید.

در قسمت بعدی به بهترین ترکیب های ممکن میان تمرین ها و لشکرها و چگونه بهتر بازی کردن خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • morteza
    morteza | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    دیجیاتو دیر میزاری مطالب رو. این بازی دیگه قدیمی حساب میشه. چیزی تا عرضه نسخه بعدی نمونده

مطالب پیشنهادی