ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در آخرین دادگاه تجدیدنظر، به پرداخت 538.6 میلیون دلار به اپل محکوم شد

تقریباً شش سال از زمانی که یک هیئت منصفه فدرال از سامسونگ خواست تا غرامتی 1 میلیارد دلاری به اپل پرداخت کند می گذرد و حالا یک هیئت دیگر در دادگاه تجدیدنظر به نتیجه ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

تقریباً شش سال از زمانی که یک هیئت منصفه فدرال از سامسونگ خواست تا غرامتی 1 میلیارد دلاری به اپل پرداخت کند می گذرد و حالا یک هیئت دیگر در دادگاه تجدیدنظر به نتیجه ای متفاوت رسیده و به سامسونگ فرمان داده که مبلغ 538,641,656 دلار را به خاطر نقض حقوق 5 پتنت اپل به این کمپانی پرداخت کند. این فرمان بعد از سال ها کشمکش میان اپل و سامسونگ و برگزاری چندین دادگاه تجدید نظر (که یک مورد از آنها در دادگاه عالی انجام شد) صادر شده است.

پرونده قضایی اپل علیه سامسونگ در آپریل سال 2011 تشکیل شد؛ زمانی که اپل مدعی شد اسمارت فون های سامسونگ حقوق برخی از ابداعاتش که پتنت ها و علامات تجاری آنها به ثبت رسیده است را نقض کرده اند. اپل در آگوست 2012 پیروز پرونده شد و قرار بود غرامت 1.049 میلیارد دلاری دریافت کند. اما جدل های قانونی کمپانی های بزرگ معمولاً به همین سادگی به پایان نمی رسد و اپل مجبور شد بارها و بارها به دادگاه بازگردد تا تصمیمی جامع درباره میزان غرامت گرفته شود.

در جریان آخرین دادگاه تجدید نظر، اصلی ترین تفاوت نظر اپل و سامسونگ در چگونگی محاسبه غرامت نمود پیدا کرد: اینکه باید غرامت را صرفاً براساس ارزش هر پتنت محاسبه کرد یا براساس ارزش کلی موبایل هایی که این ابداعات را به کار گرفته اند.

سامسونگ می گوید اگر موبایلی 600 دلاری قطعاتی به ارزش 300 دلار را در خود جای داده که ناقض حقوق پتنت های اپل هستند، باید صرفاً 300 دلار پرداخت. در این بین اپل می گوید که همین ابداعات 300 دلاری بوده اند که فروش دیوایسی 600 دلاری را ممکن کرده اند.

همانطور که می شد حدس زد، هر دو طرف ماجرا سخت در تلاش بوده اند که با اعلام ارقام افراطی، هیئت منصفه را به میانه روی ترغیب کنند. سامسونگ به دنبال پرداخت 28 میلیون دلار بود و اپل طلب 1 میلیارد دلار می کرد. در نهایت همین استراتژی بود که باعث شد دادگاه تجدید نظر به رقم 538.6 میلیون دلار برسد که البته از مبلغ 399 میلیون دلاری که قرار بود تکلیف آن در دادگاه مشخص شود بیشتر است و قطعاً یک پیروزی مهم برای اپل به شمار می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • FARDIN.?
    FARDIN.? | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    مطمینید تمومه دیگه خیلی وقته مارو درگیر کرده الان زوده بنظرم?

  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    عامو خیلی پوله

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    سامسونگ نباید کوتاه بیاد
    اپل بزرگترین شرکت پتنت ترول دنیاست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی