ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی الکسا مکالمه یک زوج را شنود کرده و فایل صوتی‌اش را برای شخصی دیگر می‌فرستد

بسیاری از دارندگان اسپیکرهای هوشمند از این بابت نگران هستند که آیا مکالمات خصوصی شان توسط دستیار دیجیتالی موجود در این اسپیکرها شنود و ضبط می شود یا خیر. بنابر اعلام یک ایستگاه تلویزیونی در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

بسیاری از دارندگان اسپیکرهای هوشمند از این بابت نگران هستند که آیا مکالمات خصوصی شان توسط دستیار دیجیتالی موجود در این اسپیکرها شنود و ضبط می شود یا خیر. بنابر اعلام یک ایستگاه تلویزیونی در شهر سیاتل، اخیراً دستیار دیجیتالی الکسا مکالمه خصوصی میان یک زن و شوهر را ضبط کرده و فایل صوتی آن را برای شخصی در لیست مخاطبان این خانواده ارسال کرده است.

این زوج هنگامی از اتفاق با خبر شد که یکی از همکاران‌شان -که در فاصله 176 مایلی نسبت به آنها زندگی می کند- با آنها تماس گرفت و گفت فایل صوتی مکالمه شان را دریافت کرده است. مادر خانواده، دنیل، بعد از وقوع این اتفاق می گوید: «احساس کردم به حریم ام تجاوز شده است. یک تعرض کامل به حریم. [با شنیدن این خبر] فوراً گفتم که دیگر هیچوقت این دستگاه را برق متصل نمی کنم، چون نمی توانم به آن اعتماد کنم.»

دنیل درباره این مسئله با آمازون تماس گرفت و این کمپانی مهندسی را برای بررسی موضوع فرستاد. مهندس مورد اشاره دریافت که لاگ دستگاه، هرآنچه این زوج گفته اند را تایید می کند و از آنها عذرخواهی کرد.

آمازون حالا توضیحی برای این مشکل دارد. این کمپانی می گوید الکسا فکر کرده که کلمه کلیدی «الکسا» گفته شده و به همین خاطر، به حالت فعال درآمده است. در جریان مکالمه میان دنیل و همسرش، الکسا به اشتباه فرمان «پیامی ارسال کن» را دریافت کرده و بعد از طرح سوال «برای چه کسی؟»، مکالمات بیشتر در پس زمینه به عنوان یک نام در لیست مخاطبان شناسایی شده اند. در نهایت الکسا از زوج خواسته که نام شخص دریافت کننده پیام را تایید کند و یک بار دیگر مکالمات پس زمینه را به عنوان تاییدی بر این فرمان در نظر گرفته است.

آمازون اعتراف می کند که چنین زنجیره ای از اتفاقات بسیار نادر است اما در عین حال می گوید که راهکارهایی برای عدم تکرار آن در پیش خواهد گرفت. در نهایت گفتنی است که این خانواده تمام اتاق های منزل را به آمازون اکو مجهز کرده بود و لامپ ها و وسایل هوشمند خانگی را از طریق آنها کنترل می کرد. اگرچه آمازون پیشنهاد تعمیر دستگاه را به این زوج داد، اما دنیل می گوید که تمام این اسپیکرها را از برق کشیده و به دنبال بازپس گیری پول خود از آمازون است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Behrooz A
    Behrooz A | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    دلیل این کارش چقدر مسخره بود :))) مثل آدم بگو این کارو کرده دیگه ، توجیه چرت و پرت چرا؟؟؟

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    حالا خوبه سروش ندارن//

    • جوادی
      جوادی | ۵ خرداد ۱۳۹۷

      ?????

مطالب پیشنهادی