ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

توتال بیسکوییت، منتقد و گیمر محبوب یوتیوبی در سن 33 سالگی درگذشت

جان بین یا TotalBiscuit یکی از محبوب ترین منتقدان بازی های ویدیویی در اینترنت بود و در سایت های یوتیوب و توییچ هم دنبال کنندگان زیادی داشت. او یکی از اولین کسانی بود که نقد ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

جان بین یا TotalBiscuit یکی از محبوب ترین منتقدان بازی های ویدیویی در اینترنت بود و در سایت های یوتیوب و توییچ هم دنبال کنندگان زیادی داشت. او یکی از اولین کسانی بود که نقد و صحبت درباره بازی های ویدیویی را در پتلفرم های تصویری مثل یوتیوب و توییچ آغاز کرد.

اولین پروژه جان بین World of Warcraft Radio بود که در سال 2005 شروع شد و یک کانال رادیویی مختص به بازی MMORPG معروف ورل آف وارکرفت بود. این کانال رادیویی میان طرفداران بازی محبوبیت زیادی پیدا کرد و در نهایت بلیزارد او را به همایش BlizzCon دعوت کرد. او فعالیت در این کانال رادیویی را تا سال 2010 ادامه داد و بعد از آن سایتی به نام CynicalBrit ایجاد کرد و حوزه وسیع تری را در صنعت بازی های ویدیویی پوشش داد.

در سال 2010 او از محل کار خود که یک مرکز مشاوره مالی بود اخراج شد. در همان زمان نسخه آزمایشی بسته الحاقی World of Warcraft: Cataclysm هم منتشر شده بود. او تصمیم گرفت که به یوتیوب برود و با ساخت محتوا و صحبت درباره این بازی از سیستم تبلیغات یوتیوب برای کسب درآمد استفاده کند. در عرض فقط چند هفته، کانال او به یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین کانال های یوتیوب تبدیل شد. تمرکز او روی بازی های مستقل راه را برای بسیاری از بازی سازان جوان و آشنایی با آثار آنها باز کرد.

این باعث شد بین به یکی از شخصیت های مطرح در صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شود و حتی در نمایشگاه E3 2012 هم با شرکت سونی برای رونمایی از PlanetSide 2 همکاری کرد. او در سال 2012 جایزه جوی استیک طلایی برای بهترین گیمر یوتیوب را دریافت کرد.

او در اکتبر 2015 اعلام کرد که مبتلا به سرطان شده. البته این وقفه ای در کار او در چنل یوتیوب ایجاد نکرد. با این حال در ماه گذشته اعلام کرد که شیمی درمانی دیگر روی بدن او کارساز نیست و به صورت رسمی از دنیای بازی خداحافظی کرد. خبر مرگ او در روز گذشته توسط همسرش جنا بین در حساب رسمی توییتر جان تایید شد.

یکی از نکاتی که TotalBiscuit را از بسیاری از گیمرها و منتقدان دیگر متمایز می کرد حمایت همیشگی او از حق منتقد نسبت به بیان کردن حقیقت و حق مشتری در دانستن حقیقت است. یکی از سری ویدوهای او به نام WTF Is به بررسی بازی های جدید می پردازد و یکی از ویدیوهای این سری که بازی Day One: Garry's Incident را نقد می کند به دلیل ارائه تصویری منفی از بازی باعث شد که سازندگان از او شکایت کنند و درخواست کنند که ویدیو از یوتیوب حذف شود. البته حمایت گیمرها از بین باعث شد که بعد از مدت کوتاهی ویدیو به سایت بازگردانده شود. همچنین او در سال 2014 فاش کرد برخی از گیمرهای یوتیوب از وارنر پول گرفته اند تا از بازی Middle-Earth : Shadow of Mordor در ویدیوهای نقد خود تعریف کنند.

او پیش از مرگ خود اعلام کرد که کانال های یوتیوب و توییچ متعلق به او بعد از مرگش به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آرمین شاکر
    آرمین شاکر | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    خدا بیامرزتش.
    انگار مرد خوبی بود.......??☹

مطالب پیشنهادی