ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای فیلترینگ محتوای ویدیویی چیپ ویژه توسعه می دهد

فیسبوک قصد دارد چیپ کامپیوتری ویژه خود را طراحی کند و از آن برای تحلیل محتوای ویدیی بهره ببرد. [digipullqoute place="left"]چیپ جدید قادر به فیلتر محتوای ویدیو به صورت آنی خواهد بود[/digipullqoute] بنا بر گفته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

فیسبوک قصد دارد چیپ کامپیوتری ویژه خود را طراحی کند و از آن برای تحلیل محتوای ویدیی بهره ببرد.

چیپ جدید قادر به فیلتر محتوای ویدیو به صورت آنی خواهد بود

بنا بر گفته «یان لِکن»، مدیر هوش مصنوعی فیسبوک چیپ مورد بحث قادر خواهد بود به طور بلادرنگ ویدیو های زنده را پردازش کرده و بخش هایی از آن را فیلتر کند و البته این کار را با مصرف انرژی بهینه تر و هزینه پایین تری انجام خواهد داد.

بنا برگفته های لکن این قابلیت در مواردی خاص به عنوان مثال در زمان ارسال ویدیوی زنده خودکشی یا قتل در فیسبوک کارآمد ظاهر می شود. به این ترتیب امکان فیلتر کردن چنین ویدیو هایی که به صورت زنده ارسال می شوند، فراهم خواهد شد.

لکن در این باره می گوید که «استفاده از کامپیوترهای معمول برای پایش هر ویدیو، ویدیوی زنده یا ضبط شده نیاز به قدرت کامپیوتر بسیار بالا و در عین حال هزینه و انرژی مصرفی بسیار زیاد دارد».

او در ادامه می گوید که کمپانی های بسیاری از جمله فیسبوک در حال کار روی چیپ های با مصرف انرژی بهینه هستند. پیش از این نیز اعلام شده بود که این کمپانی در حال پشت سر گذاشتن نخستین مراحل برای توسعه چیپ هایی است که در آینده در دیوایس ها و سرورهای این کمپانی استفاده می شوند.

بسیاری از شرکت ها در حال توسعه چیپ های اختصاصی خود هستند تا به این ترتیب از میزان وابستگی خود به شرکت های تولید کننده چیپ از جمله اینتل و کوالکام بکاهند. بنا بر گفته لکن فیسبوک پیش از این نیز روی سخت افزار کار کرده است. این کمپانی طراحی سرور ویژه خود، مادربورد و چیپ های ارتباطی برای مراکز داده را توسعه داده و به این ترتیب این موضوع برای کمپانی مورد بحث چندان هم جدید به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی