ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش قیمت رم
تکنولوژی

دولت چین به دنبال کاهش قیمت رم در بازار است

افزایش قیمت رم در بازار جهانی که با مشکلات ارزی در ایران همراه شده خبر خوبی برای فعالان حوزه سخت افزار و خریداران گجت ها به شمار نمی رود، حالا اما چین قدم هایی را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

افزایش قیمت رم در بازار جهانی که با مشکلات ارزی در ایران همراه شده خبر خوبی برای فعالان حوزه سخت افزار و خریداران گجت ها به شمار نمی رود، حالا اما چین قدم هایی را برای تعدیل قیمت این قطعات برداشته است.

این کشور آسیایی یکی از بزرگترین بازارها برای قطعات مختلف الکترونیکی است و به تنهایی ۲۰ درصد از کل تراشه های NAND و DRAM تولیدی در جهان را مصرف می کند از اینرو افزایش قیمت رم یا کمیاب شدن آن تاثیر چشمگیری در صنعت آنها خواهد داشت.

مسئولان چینی با توجه به این مساله اقداماتی را ترتیب داده اند که شامل گفتگو با کمپانی های بزرگ تولید رم برای بررسی دلایل افزایش قیمت و تشویق شرکت های داخلی به افزایش سطح تولید است.

اخیرا دفتر ضد انحصار وزارت بازرگانی این کشور با مسئولان شرکت Micron دیدار کرده و از آنها خواسته اند به سوالاتی در مورد احتمال زد و بند برای افزایش ساختگی قیمت ها پاسخ دهند.افزایش قیمت رم پیش از این هم موسسه حقوقی Hagens Berman در آمریکا سه کمپانی سامسونگ ، Hynix و Micron را به محدود کردن عرضه DRAM به منظور افزایش قیمت ها متهم کرده بود. این سه شرکت بخش عمده ای از تولید DRAM را در دست داشته و در سال 2017 حدود 96 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

مقامات چین پیش از این هم با مسئولان سامسونگ دیدار کرده و قصد خود برای بازرسی از دفاتر این شرکت به منظور پیدا کردن اسنادی در رابطه با احتمال ساخت و پاخت با دو شرکت دیگر را به اطلاع آنها رسانده بودند. پس از آن کره ای ها تفاهمنامه ای را برای سرمایه گذاری در کارخانه های چینی و مشارکت با آنها برای توسعه فناوری های مدرن امضا کردند که از نظر بسیاری از تحلیلگران برای فرار از جریمه هنگفت توسط دولت چین بوده است.

بسیاری عقیده دارند که نشست های مذکور علاوه بر رشد تکنولوژی چین به تعدیل قیمت DRAM نیز منجر خواهد شد. علاوه بر این پس از Micron و سامسونگ حالا نوبت به SK Hynix رسیده که برای حفظ سهم خود در بازار رضایت پکن را جلب کند.

یکی دیگر از راهکارهای چین توسعه ظرفیت های شرکت بومی JHICC است که آهسته و پیوسته در حال افزایش سهم خود از بازار پر رونق رم است و در صورت حفظ روند فعلی بخشی از نیازهای بازار این کشور را تامین خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    دم چین‌ گرم.
    قیمت رو بیارن پایین به نفع تمام مصرف کننده ها تموم میشه

    • hmasroor
      hmasroor | ۸ خرداد ۱۳۹۷

      البته اگه طبق سابقه کشور چین کاهش قیمت با کاهش کیفیت محصول نباشه عالی میشه.

مطالب پیشنهادی