ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زبان موجودات فضایی
علمی

آیا موجودات فضایی از زبان شبیه انسان ها بهره می برند؟

در بسیاری از فیلم های علمی تخیلی از قبیل Arrival زبان موجودات فضایی عجیب و غریب و نامفهوم است، با این حال متخصصان زبانشناسی نظر دیگری در این باره دارند. اخیرا دو تن از زبان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

در بسیاری از فیلم های علمی تخیلی از قبیل Arrival زبان موجودات فضایی عجیب و غریب و نامفهوم است، با این حال متخصصان زبانشناسی نظر دیگری در این باره دارند.

اخیرا دو تن از زبان شناسان برجسته جهان به نام «نوام چامسکی» و «جفری واتومول» طی «کنفرانس توسعه فضایی بین المللی» در لس آنجلس با تاکید بر مرتبط بودن زبان های بشری به لطف گرامر عمومی، از دیدگاه مثبت  خود نسبت به گسترش دامنه این اشتراکات به سیارات دیگر خبر داده اند

زبان موجودات فضایی
نوام چامسکی

چامسکی که در زمینه زبان شناسی و سیاست آثار متعددی را به چاپ رسانده و لقب «پدر زبان شناسی مدرن» را یدک می کشد، تاکید کرده اگر یک مریخی وارد زمین شود از نظر او تمام افراد به یک زبان سخن می گویند چرا که زبان انسان ها از ساختار پایه ی کسانی بهره می برد. علاوه بر این او معتقد است که چه بسا زبان مریخی نیز با زبان ما فرق چندانی نداشته باشد.

دو زبان شناس دیگر به نام های «بریجت ساموئل» و «جفری پانسک» نیز با اشاره به وجود فاکتورهای عمومی که اساس زبان های امروزی را شکل داده اند از احتمال وجود شباهت میان زبان موجودات فضایی و انسان سخن به میان آورده اند:

تمام جهان در معرض قوانین فیزیکی مشابهی قرار داد. برای مثال روش های محدودی برای مخابره سیگنال به ویژه در فواصل طولانی وجود دارد. علاوه بر این زبان موجودات فضایی هم احتمالا مثل ما از دامنه واژگانی بهره می برد که از طریق ترکیب بلاک های ساختاری معانی پیچیده تر را می سازد.

اگرچه پیدا کردن موجودات فضایی و مکالمه با آنها بسیار بعید به نظر می رسد، حداقل این امید را داریم که قوانین فیزیکی، تئوری اطلاعات، منطق و ریاضیات پایه ای مستحکم را برای گفتگو و تبادل اطلاعات با آنها فراهم خواهد کرد.

تماشا کنید: بررسی نحوه شناسایی پیام های فرازمینی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امید
    امید | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    موجود فضایی گفت:
    برومنیش ری آسفالت وو پی مشت و چماق بزنی تو سرش تا دهنش پر خین و کف واوو. اوسو پرسش کنی کفتار می مرض داری تلگرام فیلتر میکنی؟

  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    اره واقعا چجوری درخواست‌کنیم.چجوری واسه بچمون اسم‌انتخاب کنیم اخه .

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    پس ما چجوری از یک خانم فضایی درخواست ازدواج بکنیم ؟ و واقعا میشه با یه فضایی ازدواج کرد ؟

مطالب پیشنهادی