ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاحب NXP توسط کوالکام
تکنولوژی

کوالکام در تلاش برای خرید تولیدکننده چیپ هلندی؛ آیا چین موافقت می کند؟

نهادهای قانون گذار چین قصد دارند با تصاحب NXP توسط کوالکام موافقت نمایند. در این صورت انتظار می رود گامی دیگر در جهت بهبود روابط تجاری بین چین و ایالات متحده برداشته شود. سازمانی که در چین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

نهادهای قانون گذار چین قصد دارند با تصاحب NXP توسط کوالکام موافقت نمایند. در این صورت انتظار می رود گامی دیگر در جهت بهبود روابط تجاری بین چین و ایالات متحده برداشته شود.

سازمانی که در چین ضد انحصارگرایی نظارت می کند، به زودی قرار است نشستی را برگزار کند تا جزئیات این موضوع را با مسئولین کوالکام نهایی کنند. البته یکی از منابع اعلام کرده که ممکن است توافق نهایی در این مورد که به بهبود روابط چین و آمریکا منجر شود، با تعیین شرایط خاصی همراه باشد.

رگولاتوری های چینی نگران هستند که این اقدام به نابودی کسب و کارهای داخلی در حوزه پرداخت موبایل منتهی شود. کمپانی NXP که قرار است با مبلغ 44 میلیارد دلار تصاحب شود، از شرکت هایی است که به تولید نیمه هادی ها می پردازد و فناوری ها و سرویس های مورد نیاز در حوزه پرداخت موبایل را فراهم می کند.

تصاحب NXP توسط کوالکام

از آنجایی که کوالکام اکنون بر بازار چیپست های موبایل حکمرانی می کند، به نظر می رسد تصاحب NXP توسط کوالکام، برای شرکت آمریکایی حیاتی باشد، زیرا کوالکام در پی توسعه فعالیت های خود به سایر کشور ها است. علاوه بر اینها NXP در حوزه چیپ های مرتبط با خودروها نیز فعالیت می کند؛ حوزه ای که اکنون به سرعت در حال رشد است.

در صورت تأیید سازمان ضد انحصار چین، کوالکام یک گام دیگر به تصاحب کمپانی هلندی نزدیکتر خواهد شد، زیرا علاوه بر چین نیاز به تأییدیه 8 سازمان ضد انحصار دیگر از سراسر جهان برای این تصاحب وجود دارد.

دولت دونالد ترامپ در حال تلاش برای کاهش تحریم ها علیه ZTE است. اکنون این شرکت چینی چهارمین عرضه کننده گوشی های هوشمند در ایالات متحده به حساب می آید. پیش از این به علت دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی، تحریم های 7 ساله و جریمه هایی شامل حال این کمپانی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی