ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو؛ مقایسه هواوی Y7 پرایم 2018 و گلکسی J7 پرو [به همراه بررسی ویدیویی]

چندی قبل جدیدترین موبایل اقتصادی غول تکنولوژی چین یعنی هواوی Y7 Prime 2018 را برایتان بررسی کردیم تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید. هواوی برای اولین بار زبان طراحی موبایل های ارزان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

چندی قبل جدیدترین موبایل اقتصادی غول تکنولوژی چین یعنی هواوی Y7 Prime 2018 را برایتان بررسی کردیم تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید. هواوی برای اولین بار زبان طراحی موبایل های ارزان قیمتش را هم تغییر داده و از نمایشگر فول ویو بهره گرفته تا جذابیت بیشتری را برای جوانان، که مخاطبین اصلی سری Y هستند، ایجاد کند.

در این مطلب می خواهیم هواوی Y7 Prime 2018 را با یکی از رقبای اصلی اش که از قضا یکی از پر فروش ترین محصولات بازار کشورمان نیز هست، یعنی سامسونگ گلکسی J7 پرو (مدل 2017) مقایسه کنیم. ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات اصلی این دو گوشی بیندازیم.

  هواوی Y7 Prime 2018
سامسونگ گلکسی J7 پرو
جنس بدنه پلاستیک و فلز فلز
وزن 155 گرم 181 گرم
نمایشگر 5.99 اینچی IPS LCD 5.5 اینچی AMOLED
رزولوشن نمایشگر اچ دی پلاس فول اچ دی پلاس
تراکم پیکسلی نمایشگر 269 پیکسل در هر اینچ 401 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اندروید 7.0
چیپست اسنپدراگون 430 اگزینوس 7870
حافظه رَم 3 گیگابایت 3 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایت 32 گیگابایت
دوربین اصلی 2+13 مگاپیکسلی (f/2.2) 13 مگاپیکسلی (f/1.7)
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0) 13 مگاپیکسلی (f/1.9)
ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعت 3600 میلی آمپر ساعت
قیمت (در زمان انتشار مطلب)
حدود 1.25 میلیون تومان حدود 1.55 میلیون تومان

همان طور که می بینید هواوی Y7 Prime 2018 و گلکسی J7 پرو از سخت افزار پایه برای اجرای سیستم عامل اندروید برخوردارند و مجموعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهند. در ادامه به مقایسه این دو گوشی می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

مقایسه ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی Y7 Prime 2018 که به تازگی وارد بازار شده طراحی متفاوتی با بقیه موبایل های اقتصادی بازار (به جز چند محصول دیگر همین شرکت) دارد چون از نمایشگر فول ویو با حاشیه اندک بهره می برد. این موضوع باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به 76 درصد برسد که در این رده قیمتی تقریباً بی رقیب است. البته پیش از این به طور کامل در مورد طراحی این گوشی صحبت کرده ایم و به خوبی با زوایای مختلف آن آشنا هستید.

هواوی Y7 Prime 2018

در مقابل گلکسی J7 پرو از طراحی استاندارد سال گذشته با نمایشگر 16:9 و حاشیه زیاد بالا و پایین صفحه بهره می برد که البته ایرادی هم بر آن وارد نیست، چون حدود 9 ماه قبل از هواوی Y7 Prime 2018 معرفی شده و در واقع به نسل قبلی موبایل ها تعلق دارد. سامسونگ توانسته حاشیه چپ و راست نمایشگر را تا حد زیادی کاهش دهد و به همین دلیل نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی J7 پرو هم به رقم بسیار خوب 73 درصد می رسد.

هواوی Y7 Prime 2018

این دو گوشی از نظر ضخامت و عرض تقریباً هم اندازه هستند. Y7 پرایم حدود 6 میلیمتر از گلکسی J7 پرو بلندتر است ولی حدود 26 گرم وزن کمتری دارد. این وزن کمتر به خوبی در دست احساس می شود و ارگونومی بهتری را به همراه دارد، به خصوص برای موبایلی که نمایشگر بزرگ 6 اینچی را در خود جای داده است.

هواوی Y7 Prime 2018

از نظر کیفیت ساخت هم با دو تلفن همراه کم نقص از دو جنس متفاوت روبرو هستیم. هواوی Y7 Prime 2018 فریم فلزی را بین پنل های شیشه ای و پلاستیکی قرار داده در حالی که گلکسی J7 پرو بدنه یکپارچه فلزی دارد. این تفاوت در جنس بدنه باعث شده تا فقط در میان رده سامسونگ شاهد خطوط آنتن دهی در پنل پشتی باشیم که در مدل مشکی (یا سرمه ای) به خوبی پنهان شده.

در نهایت پسندیدن یکی از این دو دستگاه کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از بدنه فلزی یکپارچه با طراحی کلاسیک خوشتان می آید باید به سراغ گلکسی J7 پرو بروید و اگر طراحی مدرن تر را می پسندید Y7 پرایم 2018 برای شما ساخته شده است.

نمایشگر

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی Y7 Prime 2018 به یک نمایشگر 6 اینچی از نوع IPS LCD و رزولوشن اچ دی پلاس (1440×720 پیکسل) مجهز شده که حدود 270 پیکسل را در هر اینچ به تصویر می کشد. از سوی دیگر در گلکسی J7 پرو شاهد صفحه سوپر امولد 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی 400 هستیم.

هواوی Y7 Prime 2018

قبلاً هم گفتیم که نمایشگر Y7 پرایم 2018 را نمی توان جزو نقاط قوتش به شمار آورد. پنل سوپر امولد گلکسی J7 پرو هم روشنایی بیشتری دارد و هم تصاویر را پویا و جذاب تر نشان می دهد، ضمن اینکه از نظر زاویه دید نیز بهتر است. تنها ایرادی که می توان به پنل های سوپر امولد پایین رده گرفت، هاله آبی-سبز رنگی است که روی تصویر دیده می شود و رنگ سفید را تا حد زیادی تغییر می دهد. نمایشگر هواوی Y7 Prime 2018 همانند دیگر صفحات IPS دقت رنگ خوبی دارد اما برخلاف اکثر آنها، از نظر زاویه دید و حداکثر روشنایی چندان مطلوب نیست.

هواوی Y7 Prime 2018

در بخش وضوح و رزولوشن هم اختلاف زیادی بین این دو دستگاه وجود دارد. گلکسی J7 پرو با تراکم بالای 400 پیکسل در هر اینچ به راحتی از عهده نمایش محتوای با کیفیت و متن های ریز بر می آید اما رزولوشن اچ دی پلاس برای صفحه شش اینچی Y7 پرایم 2018 به هیچ وجه کافی نیست و با کمی دقت، پیکسل ها را از هم تشخیص می دهید. البته طبیعیست که به خاطر صفحه نمایش بزرگ و کشیده، هواوی Y7 Prime 2018 برای تماشای ویدیو، مرور وب و مطالعه متن بهتر از رقیبش باشد.

نرم افزار

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی Y7 Prime 2018 با جدیدترین ترکیب نرم افزاری یعنی اندروید 8.0 و رابط کاربری EMUI 8.0 معرفی شده که البته جز این هم انتظار نمی رود. گلکسی J7 پرو که ماه ها قبل معرفی شده از اندروید 7.0 و نسخه 8.1 رابط کاربری اختصاصی سامسونگ اکسپرینس بهره می برد. در زیر تصاویر صفحه خانگی و گزینه های شخصی سازی از جمله تِم ها و تصاویر پس زمینه برای این دو گوشی را می بینید:

هواوی Y7 پرایم 2018
صفحه خانگی شخصی سازی رابط کاربری هواوی Y7 پرایم 2018
سامسونگ گلکسی J7 پرو
صفحه خانگی شخصی سازی رابط کاربری سامسونگ گلکسی J7 پرو

در نسخه هشتم رابط کاربری اختصاصی اموشن شاهد بهینه سازی های گسترده و هوشمندسازی فرایندهای تخصیص منابع و اجرای فرمان های کاربر هستیم که پیش از این در مورد آن صحبت کرده ایم. امکانات EMUI در گوشی Y7 پرایم 2018 به گوشی های حرفه ای تر هواوی نمی رسد اما باز هم چندین گزینه برای استفاده ساده مانند حالت مینی اسکرین یا داک ناوبری را در اختیارتان می گذارد. از طریق مرکز کنترل «فون منیجر» هم می توانید وضعیت موبایل را به طور کامل تحت نظر بگیرید.

سامسونگ هم در رابط کاربری اختصاصی خود امکانات متعددی را تدارک دیده که برای کاربران قدیمی محصولات این شرکت به خوبی شناخته شده هستند. حالت استفاده با یک دست، گیم لانچر برای اجرای روان بازی ها، و اپلیکیشن مدیریت دستگاه برای بهینه سازی باتری و حافظه، تنها بخشی از این قابلیت ها هستند.

همان طور که قبلاً هم گفتیم، سامسونگ اکسپرینس را می توان بهینه ترین و روان ترین رابط کاربری اختصاصی در دنیای اندروید دانست که حتی روی گوشی های نه چندان قدرتمندی مانند گلکسی J7 پرو هم عملکرد بسیار خوبی دارد. رابط کاربری اموشن هواوی اگرچه نسبت به قبل بهتر شده، اما رابطه خوبی با سخت افزار ضعیف ندارد. حضور اندروید 8 به شکل پیش فرض در هواوی Y7 Prime 2018 را می توان نقطه برتری این گوشی نسبت به رقیب کره ای دانست، هرچند سامسونگ عرضه آپدیت اندروید برای گلکسی J7 پرو را برای تابستان امسال برنامه ریزی کرده است.

سخت افزار

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی در Y7 پرایم 2018 از چیپست اسنپدراگون 430 ساخت شرکت کوالکام استفاده کرده که از 8 هسته پردازشی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی ادرنو 505 بهره می برد. سامسونگ هم چیپست ساخت خودش یعنی اگزینوس 7870 با پردازنده هشت هسته ای 1.6 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP1 را در گلکسی J7 پرو به کار گرفته است. هر دو گوشی به 3 گیگابایت حافظه رَم مجهز هستند و با این حساب، سخت افزار پایه برای اجرای مطلوب سیستم عامل اندروید را در اختیار دارند.

برای مقایسه عملکرد این دو دستگاه به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک معروف یعنی انتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک می رویم. در زیر به ترتیب نتایج به دست آمده توسط هواوی Y7 Prime 2018 و سامسونگ گلکسی J7 پرو را در تست های یاد شده می بینید:

همان طور که می بینید، در تست انتوتو اختلاف چندانی بین دو دستگاه دیده نمی شود، چون نقاط قوت و ضعف در بخش های مختلف به خوبی همدیگر را پوشش می دهند. در تست گیکبنچ گلکسی J7 پرو به خاطر فرکانس بالاتر پردازنده، حدود 25 درصد امتیاز بهتری می گیرد. در تست پی سی مارک هم عملکرد تقریباً یکسانی را شاهد هستیم. تنها اختلاف فاحش در تست گرافیکی 3DMark دیده می شود که پردازشگر گرافیکی ادرنو 505 حدود 80 درصد بهتر از Mali-T830 MP1 عمل می کند.

حدود یک ماه استفاده از هواوی Y7 Prime 2018 به ما ثابت کرد که این گوشی به راحتی نیازهای روزمره اعم از مرور وب، پیام رسانی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و مالتی مدیا را رفع می کند و حتی از عهده اجرای بازی های سه بعدی نیمه سنگین مانند آسفالت 8 نیز بر می آید. گلکسی J7 پرو هم به خاطر اندکی قدرت پردازش بیشتر و رابط کاربری بهتر، عملکرد روان و کم نقصی دارد اما نباید انتظار اجرای بازی های سه بعدی سنگین را از آن داشته باشید.

هواوی Y7 Prime 2018

حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این دو گوشی 32 گیگابایت است که برای یک میان رده اقتصادی، رقم مناسبی محسوب می شود و نیاز اکثر کاربران را رفع خواهد کرد. البته گلکسی J7 پرو نسخه 64 گیگابایتی هم دارد که با قیمت بالاتری به فروش می رسد. اگر خواهان افزایش حافظه داخلی هستید، خوشبختانه درگاه اختصاصی کارت حافظه microSD در این دو گوشی تعبیه شده است.

هواوی Y7 Prime 2018 و گلکسی J7 پرو به حسگر اثر انگشت مجهز هستند که به ترتیب روی پنل پشتی و پایین نمایشگر قرار گرفته. سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت Y7 پرایم 2018 به شکل محسوسی بیشتر از رقیبش است، ضمن اینکه این گوشی به فناوری فیس آنلاک هم مجهز شده که می تواند با اسکن چهره شما، قفل دستگاه را باز کند. معمولاً در این رده قیمتی چنین قابلیت هایی را نمی بینیم، ولی برخلاف انتظار فیس آنلاک در Y7 پرایم 2018 سرعت خوبی هم دارد. حالا اینکه سرعت بالا را باید به حساب قدرت تشخیص دستگاه بگذاریم یا امنیت پایینش، نمی دانیم ولی تا اینجا که موفق نشدیم تشخیص چهره این گوشی را فریب بدهیم.

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی Y7 Prime 2018 و گلکسی J7 پرو فقط از یک اسپیکر برای پخش صدا استفاده می کنند که طبیعتاً گزینه مناسبی برای پخش موسیقی نیست. بلندی صدای هر دو دستگاه در سطح قابل قبولی قرار دارد و هواوی در این قسمت اندکی بهتر عمل کرده است. با این حال افزایش ولوم صدا در هر دو گوشی، کیفیت و وضوح آن را تا حد زیادی پایین می آورد و نویز بر سیگنال اصلی غلبه می کند. اگر صدای با کیفیت می خواهید، باید حتماً از هدفون استفاده کنید.

دوربین

هواوی Y7 Prime 2018

Y7 Prime 2018 مثل تمام گوشی های جدید هواوی به دوربین دوگانه مجهز شده که یکی از آنها 13 مگاپیکسلی و دیگری 2 مگاپیکسلی است. دوربین ثانویه در اینجا نقش عمق سنجی و ایجاد عمق میدان مصنوعی را ایفا می کند. گلکسی J7 پرو هم دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارد اما با ضریب اف کمتر (f/1.7 در مقابل f/2.2 در Y7 پرایم 2018) که عکاسی شبانه را ساده تر و لذت بخش تر می کند.

رابط کاربری دوربین هر دو دستگاه، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند تا با استفاده از آنها، بهترین تنظیمات ممکن را برای سناریوهای مختلف به دست آورید. Y7 پرایم 2018 گزینه های کاربردی HDR، پانوراما و فیلترهای مختلف را دارد ولی از تنظیمات دستی و حالت پرتره بی بهره است، دو گزینه ای که در تمام میان رده های این شرکت دیده بودیم. گلکسی J7 پرو هم حالت های پانوراما، HDR و تنظیمات دستی (به جز فوکوس) را ارائه می کند، ضمن اینکه به تازگی به حالت سلفی پرتره هم مجهز شده که البته فقط در نور کافی فعال می شود.

رابط کاربری دوربین هواوی Y7 پریم 2018
رابط کاربری دوربین سامسونگ گلکسی J7 پرو

بررسی عکس های این دو گوشی نشان می دهد که هردوی آنها در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارند و تصاویر حاصل از نظر کنتراست، شارپنس و غنای رنگ کاملاً راضی کننده هستند. گاهی اوقات شاهد تصاویر روشن تر از حد معمول هستیم، به ویژه در گلکسی J7 پرو که دیافراگم بازتری دارد. در مقابل وقتی نور کم می شود (مثلاً در هوای ابری) ضریب اف کمتر به کمک گلکسی J7 پرو می آید تا سرعت شاتر را بالاتر برده و سوژه های متحرک را با وضوح کامل به ثبت برساند. با این حال می توان نمره قبولی را به هر دو دستگاه داد. در ضمن هواوی Y7 Prime 2018 به خاطر بهره مندی از دوربین ثانویه می تواند عمق میدان مصنوعی ایجاد کند تا سوژه به خوبی از بک گراند جدا شود.

در محیط تاریک شاهد کاهش قابل توجه جزئیات در هر دو دوربین هستیم. گلکسی J7 پرو به خاطر جذب نور بهتر، عکس های روشن تری را ثبت می کند و از این نظر برتری محسوسی نسبت به هواوی Y7 Prime 2018 دارد. در مقابل وقتی از فلاش استفاده می کنیم، میان رده هواوی رنگ و جزئیات بهتری را تولید می کند و عملکرد بهتری دارد.

دوربین های سلفی هر دو دستگاه هم در روشنایی روز واقعاً با کیفیت هستند و جزئیات چهره شما را به خوبی تولید می کنند. البته اینجا هم جذب نور بیش از اندازه را شاهد هستیم که تلاش می کند تا چهره ها را تا جای ممکن روشن کند و به تبع آن، مابقی تصویر تا حد زیادی پر نور می شود. در شب باز هم گلکسی J7 پرو در جذب نور موفق تر عمل می کند اما تصویر خروجی هر دو دستگاه به اندازه کافی رضایتبخش نیست، ضمن اینکه فلاش سلفی هم کمک زیادی به کیفیت عکس ها نمی کند.

در مجموع اگر از هواوی Y7 Prime 2018 و گلکسی J7 پرو به اندازه میان رده های حرفه ای یا پرچمداران انتظار نداشته باشید، در بخش دوربین می توانند رضایت شما را جلب کنند. در نور کافی هر دو دستگاه عملکرد خوبی دارند و در نور کم نماینده کره ای کمی بهتر عمل می کند، ضمن اینکه Y7 پرایم 2018 می تواند با دوربین ثانویه کمی به خلاقیت هایتان در عکاسی بیافزاید.

باتری و شارژ

هواوی Y7 Prime 2018

هواوی Y7 Prime 2018 به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که اگرچه رقم بسیار خوبی محسوب می شود، اما نسبت به نسل قبل با کاهش 25 درصدی روبرو هستیم. گلکسی J7 پرو هم باتری 3600 میلی آمپر ساعتی دارد. تست باتری این دو دستگاه با استفاده از اپلیکیشن پی سی مارک نشان داد اختلاف فاحشی در شارژدهی آنها وجود دارد، به گونه ای که Y7 پرایم 2018 تنها 7 ساعت در این تست دوام آورد اما گلکسی J7 پرو به نتیجه 12 ساعت رسید. با این حساب گوشی اقتصادی هواوی نهایتاً یک روز را با شما همراهی می کند اما رقیب کره ای به راحتی حدود دو روز کامل را در کنارتان می ماند.

همان طور که انتظار می رود، خبری از شارژ سریع در این دو موبایل نیست. هواوی یک شارژر 5 واتی (5 ولت 1 آمپر) را برای Y7 پرایم 2018 در نظر گرفته که برای شارژ کامل گوشی به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد. پس بهتر است به فکر تهیه شارژر قوی تری برای این گوشی باشید. شارژر همراه گلکسی J7 پرو هم طی 2 ساعت و نیم باتری پرظرفیت این گوشی را پر می کند.

جمع بندی

هواوی Y7 Prime 2018

همان طور که دیدید هواوی Y7 Prime 2018 و سامسونگ گلکسی J7 پرو دو موبایل شایسته هستند که نقاط قوت زیادی دارند و به خاطر قیمت نسبتاً پایین، می توان به راحتی نقاط ضعف آنها را نیز نادیده گرفت. البته منظور از قیمت پایین، در قیاس با میان رده های حرفه ای یا پرچمداران است وگرنه در شرایط کنونی بازار کالاهای فناوری کشور، حتی گوشی های این رده را هم به سختی می توان تهیه کرد.

هواوی Y7 Prime 2018 چندین قابلیت برجسته دارد که در بین آنها می توان به طراحی به روز با نمایشگر فول ویو، کیفیت ساخت بسیار خوب، نمایشگر بزرگ، سخت افزار مناسب برای کارهای روزمره، پردازشگر گرافیکی قوی تر، فیس آنلاک و دوربین دوگانه اصلی اشاره کرد. گلکسی J7 پرو هم نمایشگر با کیفیت، سخت افزار مناسب، رابط کاربری بهینه، دوربین های قوی و باتری فوق العاده را در اختیارتان می گذارد.

واضح است که هرکدام از این دو گوشی از عهده رفع نیازهای روزمره شما بر می آیند و تفریحات گاه و بیگاه را نیز جوابگو هستند. البته قیمت Y7 پرایم 2018 در حال حاضر حدود 300 هزار تومان کمتر از رقیب کره ای است که می تواند ارزش خرید آن را تا حد زیادی بالا ببرد. در ادامه برتری های این دو تلفن همراه را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی Y7 Prime 2018
  • طراحی مدرن و زیبا
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • ارگونومی خوب
  • نمایشگر بزرگ
  • قابلیت فیس آنلاک
  • سخت افزار مناسب برای کاربری روزمره
  • پردازشگر گرافیکی قوی تر
  • اندروید 8
  • دوربین اصلی دوگانه
نقاط قوت سامسونگ گلکسی J7 پرو
  • نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت ساخت خوب
  • قدرت پردازش بیشتر
  • رابط کاربری روان و بهینه
  • دوربین های خوب برای عکاسی شبانه
  • شارژدهی فوق العاده
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ramin7Hashemi
    Ramin7Hashemi | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    برای گوشی Y7 Prime 2018 از صفحه‌ای با جنس IPS استفاده شده است که این صفحه اندازه‌ای 5.99 اینچی دارد. نسبت ابعاد این صفحه‌نمایش با توجه به اینکه حاشیه‌هایش در بالا و پایین کم هستند 18:9 در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش کیفیت 1440×720 پیکسلی دارد که در حقیقت همان کیفیت اچ‌دی است و به سبب نسبت ابعاد متفاوت و کشیده‌تر بودن دستگاه تعداد پیکسل‌هایش بیشتر است. تراکم پیکسلی‌ای که با این کیفیت برای این صفحه به همراه آمده برابر 269 پیکسل در اینچ است. زاویه دید صفحه‌نمایش در حد بسیاری خوبی است و با نگاه به صفحه از زاویه زیاد هم هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا ندارید. نور صفحه هم خوب است و این نور خوب سبب شده تا زیر نور خورشید مشکلی با مشاهده محتوا نداشته باشید. صفحه Y7 Prime 2018 در نمایش رنگ سفید توانایی بالایی دارد و این را مدیون IPS بودنش است. در مجموع با توجه به ارزان‌قیمت بودن گوشی هیچ کم و کاستی‌ای در صفحه‌نمایش مشاهده نمی‌شود و از کار کردن با آن خسته نمی‌شوید.

  • Mohsaadat
    Mohsaadat | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    هوآوی برای Y7 Prime 2018 از چیپست کوالکام بهره برده و مدل اسنپدراگون 430 در قلب آن می تپد. حافظه رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت است. خوشبختانه این دستگاه 3 ورودی دارد و می توانید همزمان از دو سیم کارت به همراه مموری استفاده نمایید.معماری این پردازنده 28 نانومتری است و روی چیپ آن حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار دارد. اجرای بازی‌های سنگینی مانند آسفالت 8 هیچ مشکلی برای گوشی به همراه نمی‌آورد و می‌توانید درنهایت کیفیت و جزئیات بازی‌هایی از این دست را روی گوشی اجرا کنید و از اجرای روان و بدون لگ آن‌ها لذت ببرید. هواوی Y7 پرایم از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌عنوان منبع تأمین انرژی خود بهره می‌برد که ممکن است روی کاغذ، چنین ظرفیتی چندان شگفت‌انگیز به‌ نظر نرسد؛ اما مواردی مانند رزولوشن +HD نمایشگر و فرکانس پایین پردازنده باعث می‌شوندمصرف انرژی محصول اقتصادی جدید هواوی بهینه باشد. هواوی مدعی است که وای ۷ پرایم به‌ لطف باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به‌ مدت ۱۳ ساعت فیلم پخش کند و برای پخش ۵۸ ساعت موسیقی، همراه کاربر باشد.

  • parssazzand
    parssazzand | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    هوآوی Y7 Prime 2018 یک موبایل میان رده که بدنه ای شیشه ای دارد و در رنگ خاص آبی آن شاهد بازی نور هستیم اما رنگ طلایی یکدست و ساده است. نمایشگر هوآوی Y7 Prime 2018 در اندازه 6 اینچ و نسبت تصویر 18:9 در نظر گرفته شده که رزلوشن HD+ آن در جهت ارزان تر ماندن انتخاب می شود. دوربین اصلی دوگانه است که ترکیب آشنای 13+2 مگاپیکسلی هوآوی را دارد و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی فقط برای جمع آوری داده های صحنه است. هوآوی برای Y7 Prime 2018 از چیپست کوالکام بهره برده و مدل اسنپدراگون 430 در قلب آن می تپد. حافظه رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت است. خوشبختانه این دستگاه 3 ورودی دارد و می توانید همزمان از دو سیم کارت به همراه مموری استفاده نمایید.باتری هوآوی Y7 Prime 2018 برابر 3000 میلی آمپر است و وزن دستگاه 155 گرم که ابعاد 158.3×76.7×7.8 میلی متر کاملا قابل انتظار است. رنگهای این دستگاه آبی، طلایی و مشکی خواهند بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی