ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مخالفت کنگره با بازگشت ZTE
کسب و کار

ردپای ایوانکا ترامپ در ماجرای ZTE؛ آیا کنگره با بازگشت کمپانی چینی به آمریکا مخالفت می کند؟

اخیراً دونالد ترامپ پیشنهادات خود برای فراهم سازی شرایط بازگشت ZTE به بازار آمریکا را به کنگره ایالات متحده ارائه داده بود. با این حال نظرات برخی از نمایندگان مجلس سنا چندان با رئیس جمهور همسو ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

اخیراً دونالد ترامپ پیشنهادات خود برای فراهم سازی شرایط بازگشت ZTE به بازار آمریکا را به کنگره ایالات متحده ارائه داده بود. با این حال نظرات برخی از نمایندگان مجلس سنا چندان با رئیس جمهور همسو نیست. همچنین همزمان با این اتفاقات ردپایی از ایوانکا ترامپ در رابطه با چین به چشم می خورد.

پیش از این در پی تحریم های اخیر ZTE که به واسطه دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران وضع شده بود،  فعالیت های تولید این کمپانی معلق شده بود. همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده بود که این کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند انتظار دارد ضرری 3.1 میلیارد دلاری را متحمل شود.

بنا بر پیشنهاد ترامپ اگر ZTE مبلغ 1.3 میلیارد دلار جریمه بپردازد، تضمین های امنیتی قوی ارائه دهد، تیم مدیریت ارشد خود را جایگزین کرده و مأمورانی جهت نظارت بر استانداردهای انطباقی را از آمریکا استخدام نماید، می تواند به بازار آمریکا باز گردد.

ترامپ از این پیشنهاد به عنوان لطفی به «شی جین پنگ» رئیس جمهوری چین یاد کرده بود. نکته دیگر این است که به تازگی ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا حق 5 علامت تجاری جدید برای تجارت را از چین دریافت کرده. در حالی که او اکنون حق 34 علامت تجاری در چین را در اختیار دارد، ولی کسب و کار گسترده ای در این کشور ندارد، البته حجم زیادی از واردات مرتبط با کسب و کار خود را از چین به آمریکا انجام می دهد.

مخالفت کنگره با بازگشت ZTE

به نظر می رسید گام های مثبتی در اختلافات تجاری بین چین و آمریکا برداشته خواهد شد. ولی بنا بر آنچه «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری خواه مجلس سنای ایالات متحده اعلام کرده، بهبود این شرایط دور از دسترس به نظر می رسد.

به گفته روبیو بیشتر اعضای کنگره در تلاشی فرا حزبی مخالف پیشنهاد ترامپ هستند. او در روز دوشنبه اعلام کرده بود که هیچ کدام از این کمپانی ها (از جمله ZTE و هواوی) نباید در کشور فعالیت کنند.

در ورزهای قبل کمیته تخصیص بودجه در کنگره به اصلاحیه قانون ضد ZTE و در مخالفت با ترامپ چراغ سبز داده بود. انتظار می رود نمایندگان نیز همین روند را دنبال کنند.

ZTE همچنان از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط دپارتمان تجارت است و از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده. به این ترتیب امکان استفاده از نسخه فعلی سیستم عامل اندروید را ندارد و در عین حال نمی تواند چیپست های کوالکام را برای گجت های خود دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • u kh
    u kh | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    اندرویدی که گوگل توش تغییرات میده هر سال که خوب معلومه نه یعنی در حقیقت این همه برنامه گوگل که رو گوشیای اندرویدی نصبه برا همونه دیگه چون اگر شرکتی اون برنامه ها رو حذف کنه گوگل بهشون اجازه نمیده که از اندروید استفاده کنند .از این نظر که پول نمی گیره از سازنده های موبایل رایگانه ولی در مقابل یکسری اعمال رو باید انجام بدن سازنده ها.البته هسته اصلیش متن باز هست و میشه ازش استفاده کرد همون طور که مثلا آمازون ازش استفاده کرد تو firephone ولی باید تغییرات بدن توش تا به بلوغ برسه و در نهایت از play store و اون همه برنامه محرومه !!!

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    آندروید رایگان و آزاد نبود که هرکی استفاده کنه؟

مطالب پیشنهادی