ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین هک تاریخ
امنیت

نگاهی به اولین هک تاریخ

امروزه هکرها از ابزارهای مدرن برای حمله به مراکزی نظیر سایت های مبادله بیت کوین بهره می برند، با این حال اولین هک تاریخ به دوران حکومت فتحعلی شاه قاجار باز می گردد. فرانسه در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

امروزه هکرها از ابزارهای مدرن برای حمله به مراکزی نظیر سایت های مبادله بیت کوین بهره می برند، با این حال اولین هک تاریخ به دوران حکومت فتحعلی شاه قاجار باز می گردد.

فرانسه در سده ۱۸ میلادی به لطف انقلاب کبیر، دستخوش دگرگونی های فراوان و رونق گرفتن فناوری های مدرن تر شد. در سال ۱۷۹۰ میلادی و نیم قرن پیش از اینکه ایده تلگراف الکتریکی به ذهن مورس خطور کند، فردی فرانسوی به نام «کلود کاپه» نخستین شبکه داده ملی را در کشورش ابداع کرد.

تلگراف مکانیکی شامل زنجیره ای از برج ها بود که در فاصله چند کیلومتری از هم احداث شده بودند. روی هر یک از این برج ها سیستمی از بازوهای چوبی متحرک نصب شده بود که اپراتور با قرار دادن آنها در حالت های مختلف می توانست ده ها حرف، عدد، کلمه و پیام مختلف را به برج بعدی انتقال دهد.

اپراتوری که در برج بعدی قرار داشت از طریق تلسکوپ این پیام را دریافت کرده و به سرعت به ایستگاه بعدی مخابره کرد و از این طریق پیامی که قبلا از طریق چاپار در چند روز انتقال پیدا می کرد، در زمانی مختصر به مقصد می رسید. استفاده از این سیستم در انحصار دولت قرار داشت اما در سال ۱۸۳۴ دو برادر دو قلو به نام های «فرانسوا» و «جوزف بلانک» موفق به سواستفاده از آن در راستای منافع خود شدند.اولین هک تاریخ

در قرن ۱۹ میلادی بورس پاریس نقش عمده ای در بازار مالی فرانسه ایفا می کرد و خبر هر نوسانی در آن پس از چند روز و از طریق روزنامه به شهرهای دیگر رسیده و بازار آنجا را هم متلاطم می کرد. بنابراین اگر فردی در شهرهای اطراف تنها یک روز زودتر از این نوسانات باخبر می شد می توانست سود خوبی به جیب بزند.

برادران بلانک برای دریافت سریعتر خبرها پیاده سازی اولین هک تاریخ از طریق نفوذ به سیستم پیام رسانی دولتی را در دستور کار خود قرار دارد. در سیستم تلگراف کاراکتر تصحیح نیز در نظر گرفته شده بود تا اگر اپراتوری یک کاراکتر را اشتباه مخابره کرد آن را اصلاح کند. اما در تمام طول خط کاراکترهای اشتباه و تصحیح آنها نیز مخابره شده و تنها در ایستگاه آخر به صورت کامل رمزگشایی می شد.

برادران بلانک برای رسیدن به هدف خود کاراکتر خاصی را به منظور نمایش صعود یا سقوط بورس فرانسه ابداع کرده و با همکاری یک اپراتور در ایستگاه اول و اپراتور سابق دیگری که در نزدیکی ایستگاه آخر زندگی می کرد، آنها را به سیستم پیام رسانی اضافه کردند.

بدین ترتیب پس از مخابره پیام از پاریس تا مقصد این کاراکتر به ظاهر خطا نیز انتقال پیدا کرده و توسط اپراتور سابقی که نزدیک ایستگاه آخر پیام را رصد می کرد، به اطلاع آنها رسانده می شد.

تا دو سال پس از پیاده سازی اولین هک تاریخ کسی از نفوذ برادران بلانک به سیستم پیام رسانی دولتی مطلع نشد و حتی پس از دستگیری نیز به دلیل عدم وجود قوانین مشخص در این زمینه، از مجازات قسر در رفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    ارزشیا حالا میاند میگند تو صدر اسلام اونا بدون برای اولین بار نه فرانسه خخخ

  • ?️
    ?️ | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    جالب بود

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    آورین بهشون ?

مطالب پیشنهادی