ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون های اولد ال جی
تکنولوژی

جایگزینی تلویزیون های OLED ال جی در فرودگاه کره با LCD به خاطر سوختگی موقت پیکسل

طبق اعلام منابع آگاه به نشریه ZDNet، اخیرا تعدادی از تلویزیون های OLED ال جی که در فرودگاه اینچئون کره جنوبی نصب شده بودند به خاطر مشکل سوختگی موقت پیکسل هایشان با انواع LCD جایگزین شدند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

طبق اعلام منابع آگاه به نشریه ZDNet، اخیرا تعدادی از تلویزیون های OLED ال جی که در فرودگاه اینچئون کره جنوبی نصب شده بودند به خاطر مشکل سوختگی موقت پیکسل هایشان با انواع LCD جایگزین شدند.

تلویزیون های OLED معیوب که چندماه پیش در ترمینال دوم این فرودگاه نصب شده بودند بعد از تنها سه ماه دچار سوختگی موقت پیکسل شدند. این تلویزیون ها که برای نمایش شماره پروازها و ساعت های فرود و بلند شدن هواپیماها مورد استفاده قرار می گرفتند بعد از تغییر تصویر در حال نمایش،به خاطر سوختگی موقت پیکسل ها خط سفید رنگ و قطوری را میان عنوان و جدول گرافیکی نشان می دادند.

ال جی البته تلاش کرد که تلویزیون OLED جدیدی را در محل جایگزین انواع معیوب کند اما در نهایت تصمیم بر آن شد که آنها را با نمایشگرهای LCD سوپر الترا اچ دی جایگزین نماید. در واقع این کمپانی مطمئن نبوده که با جایگزین کردن یک تلویزیون OLED جدید به جای این نمایشگرها مشکل برای همیشه رفع می شود و چه بسا احتمال می داده که دوباره این اتفاق بیافتد.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که تکنولوژی LCD چند دهه ای می شود که مورد استفاده قرار دارد و تاکنون هیچ گزارشی در رابطه با بروز سوختگی موقت پیکسل ها در این نوع گزارش نشده است.

اوایل امسال بود که ال جی برای تبلیغ تلویزیون های OLED خود حدود ۴۰ دستگاه از آنها را در ۲۹ موقعیت ترمینال شماره دو فرودگاه اینچئون نصب کرد. فرودگاه ها معمولا نقاط حساس بازاریابی برای محصولات الکترونیکی کمپانی هایی نظیر سامسونگ و ال جی به شمار می روند و این برندها معمولا برای نمایش تازه ترین دستاوردهایشان از فرودگاه ها استفاده می کنند.

نگرانی ها در رابطه با اطمینان پذیری تلویزیون های OLED در دراز مدت به خاطر مشکل سوختگی موقت پیکسل این تلویزیون ها که چندی پیش هم در دیجیاتو به آن پرداخته شد از همان پنج سال پیش که این تکنولوژی معرفی شد، شکل گرفت و مرتبا نیز در حال افزایش است.

منظور از سوختگی موقت پیکسل ها باقی ماندن رد تصویر در نمایشگرهاست که عموما به خاطر نمایش طولانی مدت یک تصویر ایستا اتفاق می افتد. این مشکل خصوصا در نمایشگرهای OLED خود را نشان می دهد و علت هم آن است که در این نمایشگرها هر پیکسل نور مختص به خود را ساطع می کند و همین مساله طول عمر متفاوتی را برای آنها ایجاد می کند و در نهایت به باقی ماندن رد تصویر منتهی می گردد.

تلویزیون های OLED ال جی

گفتنی است که وبسایت RTing.com از ژانویه امسال تا حالا تست سوختگی موقت پیکسل ها را روی شش دستگاه تلویزیون OLED ال جی (مدل ۲۰۱۷) انجام داده است و درست همانطور که در آزمایش دیجیاتو مشخص شد بعد از یک دوره زمانی مشخص مشکل در این نمایشگرها رویت شد. جالب آنکه کارشناسان ال جی نیز ظاهرا از این آزمایشگاه دیدن کرده اند و بروز مشکل سوختگی موقت پیکسل ها را تایید کرده اند. البته آنها علت را به مشکلات کارخانه ای در فرایند تولید ارتباط داده اند و خاطرنشان کرده اند که برخی پنل ها بیشتر از سایر مدل ها مستعد بروز این مشکل هستند.

در نهایت اما شرکت سازنده مشکل سوختگی موقت پیکسل در تلویزیون های OLED ال جی را رد کرده و مدعی شده که تلویزیون های تولیدی اش دست کم ۳۰ هزار ساعت یا حدود ده سال با متوسط استفاده روزانه هشت ساعت عمر می کنند و دچار مشکل نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Najafi58
    Najafi58 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    با سلام
    اتفاقا من دقیقا همین مدلی که توی ویدیوی آزمایش نشون داده می شه یعنی ۵۵ اینچ اولد ال جی را سه ساله توی خونه دارم و خیلی زیاد هم روشن نمی کنم و دقیقا همین مشکل سوختگی یا burn in براش ایجاد شده هیچ راه حلی هم براش نیست شدتش هم بسیار بیشتر از چیزیه که توی ویدیو نمایش داده می شه و کل ناحیه وسط پنل هم دچار تغییر رنگ شده یعنی مثلا رنگهای نارنجی و زرد را سبز نشون می ده من خیلی تحقیق کردم حتی تو سایتهای خارجی متوجه شدم این مشکل بزرگ و بسیار رایج توی تلویزیون های اولد الجیه یعنی بعد از یک دوره کوتاه تقریبا همه اولدهای ال جی به این سرنوشت دچار می شوند به نظر من که خودم این بلا سرم اومده مقاله و آزمایش کاملا علمی و ۱۰۰ درصد درسته.

  • Dandelions
    Dandelions | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    تیتر عمدی و مغرضانه و به دور از اخلاق حرفه ای خبرنگاری و خبر نویسی. یک اصل مهم تو خبرنگاری و خبرنویسی سایبری بی طرف بودن هستش. هر چقدر هم که خودشون طرفدار یه برند خاص باشن باید موقع نوشتن نهایت بی طرفی رو نداشته باشن الان تازگیا مشخصه که دیجیاتو خیلی هدفمند قصد تخریب ال جی رو داره. والا یه همچین تیتری واقعاً مسخره است. مشکلی به نام پیکسل سوختگی (image retention) یا به جا ماندن تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون در تمامی تلویزیون‌ها ممکن است رخ دهد و این مشکل فقط به تلویزیون‌های OLED ال‌جی منحصر نمی‌شود.

    • poro alex
      poro alex | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

      کلا این دختره روانیه معلوم نیست مدیران الجی یا بعضی از فن هاش چه بلایی سرش آوردن و مبلغ اون کارو بهش ندادن که این همه از الجی دل پری داره ایشالا خدا کمکش کنه درست می شه

      • Najafi58
        Najafi58 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

        نه این گونه نیست من خودم اولد ال جی را داشتم دقیقا درست می گویند

    • Najafi58
      Najafi58 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

      اتفاقا به نظر من این مقاله کمک می کنه حدود ۴۰ میلیون تومن رو هدر ندی چون من متاسفانه همین کار رو کردم

  • Dandelions
    Dandelions | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    پیکسل سوختگی در زمان بازی های کامپیوتری هم رخ نمی دهد. خود محتوای بازی نیست که تأثیر منفی دارد بلکه این نحوه مصرف مشتریان از تلویزیون است که می‌تواند منجر به پیکسل سوختگی شود. با این حال، انجام بازی‌های خیلی سنگین به مدت طولانی می‌تواند منجر به پیکسل سوختگی شود. ال‌جی به تحقیقات خود در زمینه تأثیر بازی در عملکرد تلویزیون و بهبود فناوری نمایشگر برای ایجاد تجربه کاربری بهتر ادامه خواهد داد.

  • Dandelions
    Dandelions | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    پیکسل سوختگی با تماشای معمولی برنامه‌های تلویزیونی رخ نمی‌دهد. هنگامی که دستگاه‌های تلویزیون ال جی طراحی می‌شوند، لوگو و آرم شبکه‌ها و اطلاعات امتیازدهی در مسابقات ورزشی در نظر گرفته می‌شوند و الگوریتم‌هایی ایجاد می‌شوند که از پیکسل سوختگی در زمان تماشای معمولی برنامه‌های تلویزیونی پیشگیری کند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی