ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید جک S3 ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

جک S3 آخرین محصول کراس اوور کمپانی جک در ایران به شمار می‌رود. شرکت جک (جی ای سی) که با عرضه سری j5  توانست برای خودش در ایران نامی دست و پا کند، با عرضه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

جک S3 آخرین محصول کراس اوور کمپانی جک در ایران به شمار می‌رود. شرکت جک (جی ای سی) که با عرضه سری j5  توانست برای خودش در ایران نامی دست و پا کند، با عرضه شاسی بلند S5 به نوعی جای پای خود را در بازار کشورمان مستحکم کرد.

‏S5 خودرویی بود که نه تنها یک شاسی‌بلند محسوب می‌شد و می‌توانست پاسخگوی نیاز روحی بسیاری از طرفداران این کلاس خودرویی با بودجه نسبتا کم باشد، بلکه با قیمت حدود یک دوم هیوندای توسان که از روی دست آن کپی شده بود، توانست عده زیادی را که آرزوی تصاحب هیوندای توسان را به دلیل قیمت بالای آن در دل خود نگاه داشته بودند، تا حد زیادی به واقعیت نزدیک گرداند؛ هرچند که این کجا و آن کجا!

جک S3

اس 5 به واسطه قد و قامت والا، قیمت مناسب، ظاهر عامه‌پسند و تعداد کم رقبای مشابه در دامنه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان (در زمان آغاز عرضه)، توانست به نوعی یکه‌تاز این عرصه شود و مدیران شرکت کرمان موتور را به واسطه انجام چنین انتخاب شایسته‌ای مملو از غرور و شعف سازد.

در همین راستا شرکت کرمان موتور به عنوان عاملیت رسمی کمپانی JAC چین، در گامی دیگر تصمیم به عرضه برادر کوچکتر مدل S5 یعنی جک S3 گرفت.

جک S3

جک اس3 که با نام اصلی JAC Refine s3 در کشور سازنده شناخته می شود، در ماه آگوست سال 2014 میلادی وارد بازار چین شد. در طراحی این محصول، همانند مدل اس5، از محصولات هیوندای نظیر ix25 الگوبرداری شده است.

جک اس3 بر روی پلت‌فرم مشترک با سدان ‏j4 موسوم به HEYUE30 استوار شده و آمده است تا سبد محصولات کراس اوور این شرکت را در کنار محصولات دیگری نظیر اس1 و اس2 تکمیل نماید.

به نظر می‌رسد کمپانی جک همانند سایر شرکت‌های چینی، در درجه اول بازار کشورهای در حال توسعه نظیر ایران را هدف قرار داده تا بتواند ضمن کسب تجربه، جای پای خود را در نردبان ترقی به سوی قله‌های صنعت خودروسازی جهان مستحکم نماید. کمپانی جک در نمایشگاه خودرو چنگدو 2016 از نسخه فیس لیفت اس3 رونمایی کرد اما در حال حاضر کرمان موتور به ارائه نسل قبلی این خودرو بسنده کرده است.

طراحی خارجی

 

وقتی از روبرو S3 نگاه می‌کنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، فرم نسبتا نازیبا و بدقواره جلوپنجره است که بخش زیادی از چهره اس3 را با پس زمینه‌ای سیاه رنگ به همراه اضلاع کرومی و زوایایی تقریبا شکسته، به خود اختصاص داده است. البته این نقیصه در نسخه فیس‌لیفت برطرف شده و جلوپنجره‌ای زیباتر در آن مدل جایگزین شده است.

همچنین چند ردیف نوار کرومی در داخل جلوپنجره به همراه نماد ستاره‌ شرکت جک به چشم می‌خورد که گرچه تا حدی از زشتی فرم کلی جلوپنجره کاسته است، اما به هر حال نمای روبروی جک اس3 چندان زیبا و هماهنگ به نظر نمی‌رسد.

فرم چراغ‌ها نیز به برادر بزرگتر یعنی اس5 شباهت دارد و در کل حالاتی شبیه به خشم و تهاجم را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. چینش اجزای داخلی چراغ‌های جلو به فرمی زیبا صورت گرفته و نوار باریک دیلایت در بخش پایین آن تعبیه شده است. همچنین در دو انتهای زیرین سپر جلو، چراغ‌های مه‌شکن با فرمی نسبتا باریک و کشیده در پس زمینه مشکی به چشم می‌خورند.

جک S3

نمای عقب جک S3 تاحدی عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد؛ چراغ‌ها به صورت دو تکه طراحی شده‌اند و تقریبأ نیمی از آن بر روی درب محفظه بار قرار گرفته است. تزیینات کرومی-نقره‌ای رنگ تعبیه شده بر روی سپر مشکی‌رنگ عقب نیز ظاهری اسپرت‌تر به این قسمت بخشیده است.

یک اسپویلر نسبتا باریک در بخش بالایی شیشه عقب جا خوش کرده و چراغ ترمز به صورت نواری قرمز رنگ در زیر آن خودنمایی می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که نمای پشتی اس3 از ظاهری معقول‌تر برخوردار شده است.

جک S3

در نمای جانبی اس3 شاهد ویژگی متمایزی نیستیم. اثری از حجم دهی‌های آنچنانی به چشم نمی‌خورد و تنها یک چین خوردگی از انتهای چراغ عقب تا زیر آینه بغل و پس از آن، از کمی بالاتر تا انتهای چراغ جلو امتداد یافته است.

همچنین در بخش پایینی نمای جانبی، در قسمت رکاب دربها، ناحیه‌ای پلاستیکی به رنگ مشکی به چشم می‌خورد که از زیر سپر جلو شروع شده و با شیب ملایم تا سپر عقب تداوم یافته است.

دو نوار کرومی رنگ نیز زینت بخش قسمت زیرین درب‌ها شده‌اند. از این زاویه، پهنای نسبتا زیاد ستون C، سایز تقریبا کوچک قطر 16 اینچی چرخ‌ها و میله باربند سقفی، نظر بیننده را به خود جلب می نماید.

همانطور که میدانید جک S3 در رده خودروهای کراس اوور کوچک جای می‌گیرد. بنابراین نباید انتظار ابعادی بزرگ را از این خودرو در ذهن داشت.

جک S3

جک S3 از ابعادی به طول 4325 میلیمتر، عرض 1765 میلیمتر، ارتفاع 1660 میلیمتر و فاصله محوری 2560 میلیمتر برخوردار شده و بایست بدانید که ارتفاع این خودرو از برخی مدل‌های رقیب نظیر: لیفان ایکس50، ساندرو استپ وی و ام‌وی‌ام x22 بلندتر است. با این حساب می‌توان آن را یک کراس اوور واقعی تلقی کرد.

طراحی داخلی

جک S3

با ورود به کابین اس3، طراحی نسبتا زیبا و عاری از شلوغی‌های گیج‌کننده نظر شما را به خود جلب خواهد نمود. دیزاین دریچه‌های میانی تهویه و فرم کلی داشبورد، تا حدودی انسان را به یاد وانت‌های آمریکایی نظیر فورد اف150 می‌اندازد. به طور کلی، از منظر زیبایی شناختی می‌توان شکل و شمایل داشبورد این خودرو را یک سر و گردن بالاتر از رقبای موجود در بازار کشور دانست.البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که بهای S3 بالاتر از خودروهایی نظیر لیفان x50 و ساندرو استپ وی و ام وی ام x22 است.

جک S3

متریال به کار رفته در اکثر بخش‌های کابین از جنس پلاستیک خشک بوده و از این نظر برتری محسوسی نسبت به رقبا ندارد. مانیتور 7 اینچی در میانه داشبورد جذابیت کابین را بالا برده و متعلقات نقره‌ای رنگ داشبورد بر گیرایی این بخش افزوده است.

فرم کلیدها و دکمه‌ها به همراه جانمایی مناسب آنها، از دیگر نکاتی است که حس خوشایندی را به شما در کابین اس3 منتقل خواهد نمود.

پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان دارای حالتی سیلندری، مدرن و تهاجمی است؛ شکل غربیلک فرمان نیز از فرم نمونه موجود در اس5 به طور کامل تبعیت می‌کند و با پوششی از جنس چرم مصنوعی روکش شده است. اگرچه کیفیت پوشش صندلی‌ها نسبتا مناسب به نظر می‌رسد اما شکل کلی صندلی‌ها برای نشستن طولانی‌مدت چندان مناسب نیست.

جک S3

در ردیف عقب نیز با وجود آنکه جا برای سه نفر وجود دارد اما به دلیل عرض نسبتا کم اس3 به ویژه در قیاس با مدل بزرگتر اس5، این بخش بیشتر مناسب حضور دو نفر بزرگسال خواهد بود. همچنین فضای پا و سر در ردیف دوم مناسب ارزیابی می‌شود. حجم صندوق بار S3 در حدود 600 لیتر است که به واسطه خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این حجم افزایش خواهد یافت.

مشخصات فنی و قوای محرکه

جک S3

تنها پیشرانه ارائه شده در خودروی جک S3 یک نمونه 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم 1.5 لیتر است که قادر به تولید نیرویی معادل 112 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز برابر 146نیوتن متر است.

لازم به تذکر است که بیشترین قدرت و نهایت گشتاور این پیشرانه به ترتیب در دور موتور 6000 و بازه 3500 تا 4500rpm حاصل خواهد شد. همچنین یک گیربکس CVT وظیفه انتقال نیرو پیشرانه را به چرخ‌های جلو برعهده دارد.

ارقام مرتبط با توان پیشرانه با توجه به وزن 1220 کیلوگرمی این خودرو درحد کافی ارزیابی می شود؛ با این وجود نباید انتظار عملکردی فوق العاده و هیجان‌انگیز را از آن در ذهن پروراند.

حداکثر سرعت این خودرو در حدود 175 کیلومتر بر ساعت عنوان شده و میانگین مصرف سوخت آن چیزی بین 6 تا 7 لیتر بر 100 کیلومتر ارزیابی می‌شود.ضمنا سیستم تعلیق این اتومبیل در جلو از نوع مکفرسون بوده و در عقب از گونه میله پیچشی استفاده شده است.

تجهیزات و امکانات

جک S3

ایربگ راننده و سرنشین جلو، حسگر فشار باد چرخ‌ها TPMS، سنسور پارک عقب، سانروف، ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، ترمز کمکی هیدورلیک HBA، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC، چراغ روشنایی در روز، چراغ های مه‌شکن جلو و عقب، برف پاک‌کن شیشه عقب، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو با توجه به نور محیط، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی چرمی، سیستم پخش MP5، بلوتوث، ورودی AUX و USB، ورودی ipod، شش عدد بلندگو، گیربکس با قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دنده در حالت دستی) و سوکت پاور 12 ولت روی داشبورد

تجربه رانندگی با جک اس3

جک S3

با توجه به حجم پیشرانه و میزان توان خروجی آن، نباید انتظارات بالایی از جک اس3 در بحث شتاب‌گیری داشت اما با توجه به وزن نسبتا کم این کراس اوور کوچک جثه، عملکرد پیشرانه و مجموعه فنی اس3 چندان هم ناامیدکننده به نظر نمی‌رسد.

اگرچه گیربکس CVT با توجه به ماهیت خود، از میزان شتاب خودرو می‌کاهد، اما با قرار دادن جعبه دنده در حالت تیپ‌ترونیک، گیربکس خواهد توانست تا حد زیادی از گلایه‌های شما بکاهد.

جک S3

سیستم تعلیق نسبتا نرم به همراه جذب مناسب ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر، نکته خوشایند دیگری است که در کمتر محصول چینی هم قیمت اس3 موجود در بازار کشور مشاهده می‌شود. البته افراد با قدی بیش از ۱۸۵ سانتیمتر حین عبور از ناهمواری‌ها، بایستی هوای سر خود را داشته باشند تا با سقف برخورد نکند.

با توجه به مواردی نظیر: طراحی کلی ‏s3 در راستای مصارف خانوادگی، گیربکس CVT و ارتفاع نسبتا بلند خودرو، شتاب‌گیری و سبقت گرفتن در بزرگراه تاحدودی دشوار خواهد بود.

همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود 14 تا 15 ثانیه برآورد می‌شود که اگرچه در نگاه اول کُند به نظر می‌رسد، اما جوابگوی مصارف عادی و خانوادگی خواهد بود.

جک S3

باک سوخت جک S3 دارای گنجایشی به حجم 45 لیتر است که گرچه برای خودرویی با این ابعاد کوچک به نظر می‌رسد اما مصرف پایین پیشرانه می‌تواند به جهت جبران این کمبود استمدادرسانی کند. به طور کلی می‌توانید یک سواری نسبتا نرم و فارغ از هیجانات آنچنانی را از اس3 انتظار داشته باشید.

رقبا و محصولات مشابه

از جمله رقبای JAC S3 در بازار کشورمان می‌توان به خودروهایی مانند: ام وی ام ایکس33، چانگان CS35، ام وی ام ایکس22، هایما S5، لیفان ایکس60 و ساندرو استپ وی اشاره نمود.

جک S3

قیمت و شرایط فروش

بهای خودروی جک S3  مدل سال 98 هم‌اینک (فروردین 99) در بازار، به طور متوسط معادل 260 میلیون تومان بوده و بهای نمایندگی نیز 217 میلیون تومان گزارش شده است. به علت اعمال مجدد تحریم‌ها و به تعلیق درآمدن همکاری شرکت‌های بین‌المللی با خودروسازی کشورمان، اخبار روشنی از ادامه تولید جک اس3 توسط کرمان موتور به گوش نمی‌رسد.

نقاط ضعف و قوت

مزایا
  • شرایط فروش اقساطی، مصرف سوخت و مشخصات اقتصادی، گستردگی مراکز خدمات پس از فروش و تامین مناسب قطعات یدکی
معایب
  • طراحی ظاهری نه چندان عامه پسند، توانایی های حرکتی متوسط

کلیپ بررسی ویدیویی خودروی جک S3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Pedram Yalve
    Pedram Yalve | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    رقیب اصلی این خودرو چانگان cs35 هست که خیلی زیباتر هست و در کل بعید میدونم به اندازه جک اس 5 دوس داشتنی شه

  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    مرگ بر خودرو های چینی اگر روزی توی قرعه کشی از این خودرو های چینی برنده بشم سوگند میخورم میدم به فقرا و یتیما چون حالم از خودروهای چینی بهم میخوره اه الان دیجیاتو نظرمو پاک میکنه?

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    بابام یکی ثبت نام کرده چند وقت دیگه می رسه به دستش،من از قیافش متنفرم ولی در کل بد نیست.

  • darksider
    darksider | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا زشته که مطلب مقایسه i30 n و گلف gti و برداشتین از سایتتون ماموت خودرو بهش برخورد؟سوپردلال و و وارد کننده سوپر دزد جدید مملکت ماموت خودرو که خودروهاشو 289 تومن میفروشه به دلال های تحت قرارداد خودش تا اونها تو بازار 550 تومن بکنن تو پاچه ملت

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۸ خرداد ۱۳۹۷

      سلام اون مطلب فردا شب منتشر میشه

      • darksider
        darksider | ۸ خرداد ۱۳۹۷

        بله احتمالا با اعمال تغییرات مد نظر ماموت خودرو واقعا که شما به عنوان رسانه یادتون رفته رسالتتون چیه

  • mohammad
    mohammad | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    ممنون از بررسی خوبتون

مطالب پیشنهادی