ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون 2019
تکنولوژی

نمایشگر OLED یا LCD؛ کدامیک در آیفون های آتی به کار می رود؟

اپل در آیفون 10 از نمایشگر OLED بهره برده و به نظر می رسد به مرور در حال حرکت از فناوری LCD به سمت OLED است. در حالی که گزارش شده که برخی از آیفون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اپل در آیفون 10 از نمایشگر OLED بهره برده و به نظر می رسد به مرور در حال حرکت از فناوری LCD به سمت OLED است. در حالی که گزارش شده که برخی از آیفون های سال 2018 از نمایشگر OLED بهره خواهند برد، ولی به تازگی اعلام شده که تمامی آیفون های سال 2019 به این نمایشگرها مجهز خواهد شد.

بر اساس گزارش های پیشین اپل قصد دارد در سال جاری میلادی سه آیفون معرفی کند؛ یک مدل به عنوان نسل دوم آیفون 10 و یک آیفون 10 پلاس. هر دو اینها از نمایشگر های OLED بهره خواهند برد. در کنار این دو، آیفون ارزان قیمت تری بهره مند از نمایشگر LCD احتمالاً با نمایشگری 6.1 اینچی روانه بازار خواهد شد.

به تازگی وبسایت خبری کره ای «ET News» ادعا کرده:

اپل طرح ریزی خود برای آیفون 2019 را آغاز کرده و تصمیم گرفته نمایشگر OLED را برای همه سه مدل آن در نظر بگیرد.

مقام رسمی دیگری اعلام کرده اپل تصمیم گرفته که نمایشگر OLED را در تمامی مدل های آیفون جدید سال 2019 تعبیه کند. با این حال اگر تعداد مدل های جدید بیش از 3 عدد باشد، ممکن است نمایشگر LCD حفظ شود.

موضوع آیفون های 2019 با نمایشگری OLED چندان هم جدید نیست و پیش از این بارها در این باره گمانه زنی شده بود. این مسئله با مسیر پیشرفت آیفون های اپل نیز هماهنگ است.

نمایشگر آیفون 2019
تصویری از نمایشگر OLED آیفون 10 که در رویداد معرفی آن نشان داده شده بود.

به نظر می رسد بسیاری از بازارهای مالی این موضوع را جدی گرفته اند. خبرگزاری رویترز اشاره کرده که دیروز ارزش سهام کمپانی «Japan Display» به میزان 20 درصد افت کرد و البته به نظر می رسد بعداً این میزان به 10 درصد رسیده. همچنین خبرگزاری بلومبرگ اشاره کرده که ارزش سهام کمپانی شارپ 4 درصد افت کرده است.

در حال حاضر سامسونگ تنها تأمین کننده نمایشگرهای OLED مورد نیاز برای آیفون 10 است. البته اپل گزارش کرده که سرمایه گذاری میلیارد دلاری را انجام دهده تا به LG برای راه اندازی این فناوری کمک کند. بنا بر شایعات، ال جی تأمین کننده نمایشگرهای مورد نیاز برای آیفون 10 پلاس آتی خواهد بود.

علاوه بر اینها طبق ادعای منابعی از زنجیره تأمین اپل و به گزارش «Economic Daily News» (که البته منبع چندان دقیقی برای فاش شدن اطلاعات به حساب نمی آید) آیفون 2019 از دوربین سه گانه بهره خواهد برد. این گمانه زنی چند هفته قبل نیز اعلام شده بود.

از مواردی که اپل قطعاً قصد دارد حداقل در آینده نزدیک از آن در آیفون ها بهره ببرد، مجهز کردن دوربین اصلی به تکنولوژی مشابه ماژول True Depth است، البته نه برای انیموجی و تشخیص چهره بلکه برای احتمالاً برای کاربردهای مرتبط با واقعیت افزوده.

انتظار می رود در شهریور تا مهر ماه سال جاری شاهد رونمایی از آیفون های 2018 باشیم.

 

تماشا کنید: در تبلیغ جدید اپل آیفون 10 به یک استودیوی عکسبرداری حرفه‌ای تشبیه می‌شود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamadmehddi
    mohamadmehddi | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    من امولد استفاده میکنم ولی ال سی دی بهتره من الا پیکسل های صفحم سوخته دیگه کسی گوشیمو مفت نمیخره

مطالب پیشنهادی