ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر
نرم افزار و اپلیکیشن

پنج مرورگر جدیدی که می‌توانند جایگزین کروم یا سافاری موبایلتان شوند

تلفن‌های هوشمند امروزی بدون مرورگرهای پیشرفته‌ چیزی برای عرض اندام در جهان پرزرق و برق حال حاضر ندارند. اما متاسفانه از بین همه مرورگرهای موجود، کاربران فقط به سراغ سه اپلیکیشنی می‌روند که تقریبا همه ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

تلفن‌های هوشمند امروزی بدون مرورگرهای پیشرفته‌ چیزی برای عرض اندام در جهان پرزرق و برق حال حاضر ندارند. اما متاسفانه از بین همه مرورگرهای موجود، کاربران فقط به سراغ سه اپلیکیشنی می‌روند که تقریبا همه ما، آن‌ها را می‌شناسیم: گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری.

با این حال، شاید این رویه کم کم باید تغییر کند و به دلیل مسائل مختلف، باید به سراغ یک سری مرورگر تازه رفت که با ویژگی‌های خوب و نوین خود سعی دارند در این بازار سه قطبی، جایی برای خود پیدا کنند. پس بیایید با هم نگاهی به پنج مورد از این مرورگرها بیندازیم که می‌توان آن‌ها را جایگزین کروم و سافاری کرد.

۱) Smooz: مرور یک دستی صفحات وب با ژست‌های حرکتی

مرورگر

لازمه مرور صفحات وب از طریق بیشتر مرورگرهای موبایل‌ امروزی، داشتن دو دست سالم است؛ یکی برای گرفتن گوشی در دست و دیگری برای انجام مابقی کارها. این مشکل هم به این دلیل است که اغلب مرورگرهایی که با آن‌ها کار می‌کنیم، قادر به ارئه تجربه کار با یک دست نیستند و به شما این اجازه را نمی‌دهند که با روشن کردن یک گزینه، بتوانید فقط با انگشت شست خود به مرور صفحات وب بپردازید.

خوشبختانه اما Smooz خارج از این دایره به شدت محدود قرار دارد و توسعه‌دهندگانش با اضافه کردن ژست‌های حرکتی هوشمند، سعی دارند تا علاوه بر ارئه تجربه کار با یک دست، نحوه مرور صفحات وب با موبایل را به سطوح بالاتری سوق دهند.

Smooz Browser

سازنده: Astool Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 16.2 مگابایت زبان:

۲) Cake: تجربه جستجویی بهتر با بارگذاری سریع صفحات

مرورگر

توسعه‌دهندگان Cake بر این عقیده‌اند که مرورگرها‌ی موبایلی، نسخه مینیاتوری از مروگرهایی هستند که با آن‌ها در محیط دسکتاپ سر و کار داریم. همین موضوع هم باعث شده تا این تیم حالا به دنبال ساخت مرورگر موبایلی برود که کدهای آن فقط و فقط برای موبایل‌ها نوشته شده باشد.

به همین خاطر، آن‌ها تمرکز خود را روی بهبود وضعیت جستجو گذاشته‌اند و می‌خواهند با استفاده از الگوریتم‌های تازه کاری کنند که بتوانید چیزهایی که دنبالش هستید را راحت‌تر در فضای وب پیدا کنید.

به طور کلی در Cake، دیگر از صفحه نتایج و لیست بلند بالای لینک‌هایی که هر روز با آن‌ها سر و کله می‌زنیم، خبری نیست و به محض جستجوی یک عبارت در این مرورگر، اولین لینکی که با موضوع جستجوی شما مطابقت داشته باشد برایتان باز می‌شود. اما فقط کافیست که صفحه موبایل خود را به چپ و راست بکشید تا Cake به ترتیب نتایج بعدی جستجوهایش را نیز در اختیارتان بگذارد.

جالب اینجاست که بدانید، تمام کارهای بارگذاری صفحات بعدی نیز به لطف ویژگی خوب پیش‌پردازش Cake در پشت پرده صورت می‌گیرد تا حین مرور چند لینک مختلف درگیر و معطل باز شدن صفحات نباشید.

Cake Browser

Cake Browser

سازنده: Cake Technologies Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 61.7 مگابایت زبان:

۳) Internet by Amazon: سبک، سریع و مفید

مرورگر

اگر از آن دسته کاربران اندروید هستید که فضای موبایلتان تقریبا به انتها رسیده و به دنبال یک مرورگر سبک و سریع می‌گردید، شک نکنید که مرورگر Internet بهترین گزینه برای شماست. Internet توسط شرکت بزرگ آمازون توسعه یافته و کل حجمی که روی حافظه موبایلتان اشغال می‌کند به ۵ مگابایت خلاصه می‌شود.

خوشبختانه این مرورگر عملکرد ضعیفی هم ندارد و از نظر سرعت اجرا و جستجو همانند اغلب مرورگرهای قدرتمند، عمل می‌کند. از بین ویژگی‌‌های خوب مرورگر شرکت آمازون، باید به قابلیت جستجوی خصوصی آن اشاره کرد که اغلب مرورگرهای سبک و کم حجم فاقد آن هستند.

Internet

Internet

سازنده: Amazon Mobile LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.45 مگابایت زبان:

۴) Samsung Internet: عجیب اما قابل اعتماد

مرورگر

تقریبا می‌شود گفت که همه ما پس از خرید یک موبایل از سامسونگ، به دنبال اپ‌هایی می‌رویم که بتوان آن‌ها را جایگزین اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط این شرکت کره‌ای کرد. اما شاید بهتر باشد برای یک بار هم که شده در مورد اپ مرورگر سامسونگ کمی بیشتر فکر کنید.

چرا که Samsung internet مرورگری است که رشد ریشه‌هایش را مدیون گوگل کروم است و اگر خوب به آن نگاه کنید، می‌توانید ببینید که سامسونگ تا چه اندازه از مرورگر قدرتمند شرکت گوگل برای ساخت این اپ، ایده قرض گرفته.

تقریبا تمام ویژگی‌هایی که در گوگل کروم شاهدشان هستیم را می‌توان در Samsung internet هم دید. اما چیزی که باعث می‌شود برای Samsung internet یک شانس بزرگ قائل شویم و حتی آن را جایگزین گوگل کروم کنیم،‌ سرعت بالای آن است. شاید باور نکنید اما مرورگر شرکت سامسونگ واقعا سریع است. آنقدر سریع که حتی در بعضی مواقع احساس می‌شود از کروم هم پیش افتاده و آن را پشت سر گذاشته.

 Samsung Internet Browser

Samsung Internet Browser

سازنده: Samsung Electronics Co., Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 63.7 مگابایت زبان:

۵) DuckDuckGo: اول ایمنی بعد جستجو

مرورگر

در آخر به مرورگری می‌رسیم که حرف اول و آخرش امنیت است. بله در مورد DuckDuckGo صحبت می‌کنیم؛ مرورگری مناسب برای افرادی که همیشه نگران امنیتشان هستند و نمی‌خواهند حتی کوچکترین حفره‌ای در دیواری که دور خود کشیده‌اند ایجاد شود.

به طور پیش‌فرض، DuckDuckGo تمام داده‌های در حال تبادل کاربر را رمزنگاری می‌کند و جلوی همه تهدیدات و ردیابی‌های مخرب بدافزارها را می‌گیرد و نمی‌گذارد که اطلاعات کاربر به این راحتی‌‌ها در دست کسانی قرار بگیرد که صلاحیت استفاده از آن‌ها را ندارند.

جالب اینجاست که بدانید، DuckDuckGo به امنیت وبسایت‌ها، نمره هم می‌دهد که با استناد بر آن می‌توان فهمید که ورود به یک وبسایت و سپردن اطلاعات به آن تا چه اندازه ایمن است.

DuckDuckGo Privacy Browser

DuckDuckGo Privacy Browser

سازنده: DuckDuckGo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 7.05 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    من که از کروم بیشتر خوشم میاد هم در نسخه دسکتاپ و هم در اندروید

  • عرفان محرمی
    عرفان محرمی | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    اینگونه پستها مفید و کارشناسانه هستند. حتی اگر بحث موافق و مخالفین بالا بگیرد. ممنون دیجیاتو

  • pourya_p
    pourya_p | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    ب نظره من ماکروسافت اج از کروم و سافاریام بهتره (البته نظره منه)
    اما حقش بود تو این لیست باشه !!

  • reza
    reza | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    فایرفاکس یه چی دیگست، هم تو ویندوز هم تو اندروید

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا انتظار دارین اینا رو جایگزین کروم کنیم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی