ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یاندکس استیشن
تکنولوژی

غول فناوری روسیه از اسپیکر هوشمند یاندکس استیشن رونمایی کرد

«یاندکس»، غول فناوری اطلاعات روسیه با رونمایی از اسپیکر هوشمند خود وارد رقابت با آمازون، اپل، گوگل و غیره شده است. اسپیکر یاندکس استیشن نخستین تلاش این کمپانی در زمینه سخت افزار بوده و به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

«یاندکس»، غول فناوری اطلاعات روسیه با رونمایی از اسپیکر هوشمند خود وارد رقابت با آمازون، اپل، گوگل و غیره شده است.

اسپیکر یاندکس استیشن نخستین تلاش این کمپانی در زمینه سخت افزار بوده و به دستیار صوتی هوشمند «آلیس» مجهز است که به زبان روسی با کاربر ارتباط برقرار می کند.

این دستیار صوتی که نخستین بار در اپلیکیشن یاندکس معرفی شد، بیش از ۴ هزار مهارت دارد که شامل اعلام اخبار، پیش بینی آب و هوا، ارائه توصیه های ورزشی، جستجوی برنامه پرواز هواپیماها، سفارش پیتزا و کست کردن ویدئو روی تلویزیون است. برای کودکان نیز قابلیت هایی مثل خواندن داستان یا ترانه های کودکانه در نظر گرفته شده است.

یاندکس که به لطف ادغام با اوبر در روسیه و کشورهای مجاور نقش پررنگی در حمل و نقل اینترنتی دارد از برنامه های خود برای استفاده از آلیس در کسب و کار تاکسی اینترنتی خبر داده است.یاندکس استیشنیاندکس استیشن از قابلیت هایی نظیر بلوتوث و پورت HDMI برای استریم محتوای روی نمایشگرهای متصل برخوردار بوده و با بهره گیری از درایورهای ۱۰ واتی و یک ووفر ۳۰ واتی، تجربه صوتی مطلوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد.

در حال حاضر این اسپیکر هوشمند ویدئوها را تنها از پلتفرم یاندکس موسوم به KinoPoisk و دیگر سرویس های ویدئویی روسی نظیر Amediateka استریم می کند.

یاندکس پیش از این ثابت کرده توانایی رقابت با غول های فناوری از جمله گوگل و اوبر را حداقل در خاک خود دارد و این بار هم با بهره گیری از قابلیت های مدنظر کاربران روسی نظیر زبان بومی، به دنبال دستیابی به جایگاهی مناسب در بازار است. قیمت در نظر گرفته شده برای اسپیکر یاندکس استیشن ۹۹۹۰ روبل معادل ۱۶۰ دلار است و از تابستان سال جاری همراه با حساب کاربری پرمیوم برای سرویس های موزیک، ویدئو و تاکسی کمپانی سازنده به بازار عرضه خواهد شد.

تماشا کنید: کالبدشکافی اسپیکر هوشمند آمازون اکو شو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HyperHope
    HyperHope | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    فک کنم از فردا اسنپ هم اسپیکر هوشمند ارائه بده!

مطالب پیشنهادی