ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش جهانی موبایل
تکنولوژی

جدیدترین آمار فروش جهانی موبایل از ادامه تسلط سامسونگ بر بازار حکایت دارد

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «گارتنر»، فروش جهانی موبایل که در سه ماه چهارم سال میلادی گذشته با ۶.۲ درصد کاهش مواجه شده بود، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با ۱.۳ درصد رشد نسبت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «گارتنر»، فروش جهانی موبایل که در سه ماه چهارم سال میلادی گذشته با ۶.۲ درصد کاهش مواجه شده بود، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با ۱.۳ درصد رشد نسبت سال گذشته به ۳۸۳.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

فروش جهانی موبایل
سهم شرکت های بزرگ از فروش جهانی موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ (هزار دستگاه)

رهبری موبایل سازها را مثل همیشه سامسونگ بر عهده دارد اما میزان فروش این کمپانی نسبت به سال گذشته با ۲۱۰ هزار واحد کاهش به ۷۸.۵۶ میلیون دستگاه رسیده است. افزایش رقابت در سطح میان رده ها باعث شده سهم این کمپانی از بازار به ۲۰.۵ درصد برسد که نشان دهنده ۰.۳ درصد کاهش است.

تحقیقات این موسسه حاکی از کاهش تقاضا برای موبایل های پرچمدار در سال ۲۰۱۸ است که با خبرهای پیرامون فروش نسبتا ضعیف گلکسی اس ۹ نیز مطابقت دارد. از سوی دیگر اپل محصولات خود را از این تاثیرات مصون نگه داشته تا به فروش ۵۴ میلیونی دست پیدا کند.

فروش جهانی موبایل
فروش جهانی موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بر اساس سیستم عامل (هزار دستگاه)

موفق ترین کمپانی ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را می توان هواوی و شیائومی به شمار آورد که بیشترین رشد فروش را پشت سر گذاشته اند. هواوی با افزایش حضور در بازارهای جهانی موفق به عرضه ۴۰.۴ میلیون موبایل شده که نسبت به سال گذشته ۶ میلیون واحد بیشتر است و از سوی دیگر شیائومی به لطف سیاست قیمت گذاری موفق و افزایش تقاضا برای موبایل های اقتصادی، فروش خود را دو برابر کرده تا با عرضه ۲۸ میلیون اسمارت فون ۷.۴ درصد از کل بازار را در اختیار بگیرد.

در نهایت انتظار می رود رشد اندک فروش جهانی موبایل کماکان ادامه پیدا کند اما با در نظر گرفتن تشدید رقابت در این حوزه پر رونق و عملکرد نه چندان موفق سامسونگ در بازار های اصلی نظیر چین، احتمالا سهم این کمپانی بیش از پیش کاهش پیدا کرده و به سمت رقبای چینی از جمله هواوی و شیائومی سوق پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا موندم در مجله های معتبر داعما اپل بالاتره اما در سایتای ایرانی هر از گاهی سامی بمب بالاتره

مطالب پیشنهادی