ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM
تکنولوژی

مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM با دوام باتری بالا در راه است؟

چندی قبل اعلام شده بود که اپل در حال آزمایش دستگاه مبتنی بر iOS یا مک او اس جدیدی با اسم رمز «استار» است که گمان می رود از نمایشگر لمسی بهره مند باشد، شاید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چندی قبل اعلام شده بود که اپل در حال آزمایش دستگاه مبتنی بر iOS یا مک او اس جدیدی با اسم رمز «استار» است که گمان می رود از نمایشگر لمسی بهره مند باشد، شاید یک مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM که از اتصال به شبکه های 4G پشتیبانی خواهد کرد. ظاهراً کمپانی پگاترون نمونه اولیه ای از این محصول را ساخته، دستگاهی که احتمالاً اکنون توسط اپل آزمایش شده است.

این موضوع توسط شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار DigiTimes گزارش شده و البته کمی مشکوک به نظر می رسد. دیجی تایمز پیش از این سابقه چندان خوبی در گزارشات این چنینی نداشته. این موسسه اعلام کرده که پگاترون (از شرکای زنجیره تأمین محصولات اپل) قصد دارد سفارشات مک بوک های مبتنی بر پردازدنده ARM با شماره سری N84 و اسم رمز استار را از اپل بپذیرد.

مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM

علاوه بر این «مارک گورمن» وبلاگ نویس خبرگزاری بلومبرگ چند روز پیش در توییتر اشاره کرده بود که «N84» اشاره به محصول مبتنی بر iOS متفاوتی دارد که در واقع مدل ارزان قیمت تر آیفون 10 است که قرار است در سال جاری میلادی با نمایشگری LCD از راه برسد.

اپل می تواند با توسعه پردازنده خود از وابستگی به سایر تولید کننده ها بکاهد

بنا بر ادعای وبسایت 9To5Mac یکی از محتمل ترین گزینه های برای مک بوکی بهره مند از پردازنده مبتنی بر معماری ARM، نمونه ای با نمایشگر 12 اینچی و بی نیاز از فن خنک کننده است که دوام باتری بالایی را نیز ارائه می دهد.

در نهایت باید گفته که اپل قصد دارد وابستگی خود به سازنده های چیپست ها را کاهش دهد و یکی از راه ها برای دست یابی به این هدف استفاده از چیپست های خود و ارائه مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM است. این همان راهکاری است که کمپانی ساکن کوپرتینو برای آیفون ها و آیپدهای خود در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حجازی
    حجازی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    این دیگه نمیتونه تعریف درستی از arm باشه.. این جور تعریف بر میگرده به زمانی که cpu ها بالای 25نانومتر بودن.. سیستم x86یا همون معماری سیسک درسته قدرتمنده ولی هنوز نتونسته با همون تعداد ترانزیستور به حد قابل قبولی کوچیک بشه به علاوه اینکه دنیای نرم افزاری اینقدر پیشرفت کرده که تمام ضعفای arm رو میپوشونه و خیلی تغییرات ریزو درشت دیگه ایی که باعث قویتر شدن arm شده.. الان در یک cpu اندازه ناخن انگشت کوچیکه دومیلیارد ترانزیستور داریم جیزی که ده سال پیش و با این تعریفی که شما کردین فرق داره اون زمان کمتر از چند صد هزارتا زیر پوسته اینجور cpu یی نبود.

  • HyperHope
    HyperHope | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    نمیتونه موفق باشه چون کسی که میره دنبال لب تاپ دنبال قدرت پردازشیه ، نه عمر باتری چیزی که هر چقدرم arm خودشو بکشه نمیتونه به x86 برسه.

مطالب پیشنهادی