ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ XR1

چیپ XR1 کوالکام معرفی شد؛ ویژه دستگاه های واقعیت مجازی و افزوده

تا پیش از این تولید کنندگان دستگاه های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که قصد استفاده از چیپ های کوالکام را داشتند باید از نمونه هایی که در اصل برای گوشی های هوشمند ساخته ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۵

تا پیش از این تولید کنندگان دستگاه های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که قصد استفاده از چیپ های کوالکام را داشتند باید از نمونه هایی که در اصل برای گوشی های هوشمند ساخته شده بود، بهره می بردند. حالا چیپ XR1 کوالکام با طراحی ویژه برای این منظور معرفی شده است.

چیپ XR1 کوالکام قرار است تولید گجت های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارزان تر از پیش کند. البته کوالکام اعلام کرده که چیپست ویژه موبایل اسنپدراگون 845 همچنان انتخاب بهتری برای دستگاه های مورد بحث است، ولی چیپ XR1 برای دستگاه های ساده تر توسعه داده شده. به عبارت دیگر چیپ جدید بیشتر بر تجربه ویدیو و تجارب این چنینی تمرکز دارد تا بازی.

چیپ XR1

بنا بر گفته کوالکام چیپ XR1 بیش از این که برای ردیابی در محیطی به اندازه یک اتاق توسعه یافته باشد، برای تجربه ویدیویی 360 درجه ساخته شده و با کنترلرهای ساده همراه شده. این چیپ می تواند از کیفیت نمایشگر 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه و فعال سازی با صدای کاربر پشتیبانی کرده و تا 6 جهت آزادی (بالا، پایین، چپ، راست، جلو و عقب) را برای کاربر فراهم کند.

انتظار می رود ورود کوالکام به حوزه تولید چیپ های ویژه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هیجان در حوزه تولید دستگاه های مبتنی بر این فناوری را بیش از پیش افزایش دهد. همچنین اگر کوالکام در آینده نسخه های قوی تری از این چیپ را معرفی کند، قطعاً توجه بیشتری از سوی سازندگان را جلب خواهد کرد.

اکنون شرکای کوالکام در این زمینه تولید کنندگان سخت افزار اچ تی سی وایو، ووزیکس، متا و پیکو هستند که البته هنوز هیچ دستگاه بهره مند از این چیپست را معرفی نکرده اند. بنا بر گزارش ها دستگاه های مبتنی بر چیپ XR1 کوالکام در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل 2019 از راه خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی